En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, dog med en humoristisk vri, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er at det kan være artig å få et usensurert innblikk i en bloggers mind-set på sitt mest navlebeskuende, hvilket tidvis vel må kunne sies å være borderline narsissistisk.. 

 

Hopp & sprett og tjo & hei!

 

Hakket senere ute enn vanlig, kan jeg rapportere at jeg har foretatt et aldri så lite spensthopp fra gårsdagens 17 plass til en 14 plass på dagens!

 

Utsnitt av dagens toppliste hos Blogg.no

 

Og med lesertall som står noenlunde i stil med plasseringen, hefter det heller ingen demper ved tilfredsheten over dagens oppføring, slik det har gjort ved et par tidligere anledninger. Jeg har jo både nevnt og harselert over de som forblir på høye plasseringer selv etter både dager og uker uten oppdateringer, mens jeg selv ikke kan tillate meg en eneste dags ‘slakk’ før jeg åker rett ut til venstre. Men når sant skal sies, så er jeg nok i bunn og grunn avhengig av å ha prestert i forhold til oppføring, både i hht antall sidevisninger og plassering for å kunne glede meg over det.

Iallfall er det slik det virker ut i fra de reaksjoner som har avstedkommet etter å ha plassert høyere enn det som syntes rett og rimelig ut i fra besøkstall! – Og når alt kommer til alt, er det vel i grunnen greit at det er sånn; At ens evne til å gledes over resultater er betinget av at disse kan sies å være lønn som fortjent.  For det overordnede målet med dette her, er jo til syvende og sist å levere et produkt folk syntes er givende å lese!

9 kommentarer
    1. Ikke sant!
      Det er jo noe med hva man leverer til tider tror jeg… selv om det er mange blogger som leverer så superbra dag etter dag og ikke kommer opp i høyden i det hele tatt 🙂
      Men sånn er det. Alle kan ikke ligge i høyden 😀

      Lag deg en fin fin fredag 🙂

      1. Ja, vi trenger rett og slett en plattform hvor blogg-genren som sådan kan markedsføres ut til folket i større grad en i dag. Det er alt for mye bra ute som har alt for få lesere..

    2. Jeg har kikket innom deg flere ganger, siden du skrev dette innlegget… Men nå tror jeg du har blitt veldig opptatt med julehuspynting, eller noe annet, for du glimrer med ditt fravær på “bildelisten”. Håper alt er bra! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg