En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, dog med en humoristisk vri, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er at det kan være artig å få et usensurert innblikk i en bloggers mind-set på sitt mest navlebeskuende, hvilket tidvis vel må kunne sies å være borderline narsissistisk.. 

 

GRYXEN uber alles!

 

Jeg vet ikke hva jeg tenkte i utgangspunktet, men rasjonelt var det i allefall ikke i det jeg faktisk måtte erfare at det ikke lar seg gjøre å kombinere daglige bekjennelser med GRYXEN-awards, og samtidig få delt tanker og refleksjoner i forbindelse med dagsaktuelle saker, hvilket jo har vært selve bærebjelken for bloggen siden starten av! Men nå var det vitterlig på tide å få presset inn en aldri så liten tilstandsrapport etter nært opptil en ukes verd av listeplasseringer og besøkstall forbigått i stillhet, i tillegg til alt av sære og ordinære observasjoner jeg har gjort meg i denne tiden!

 

Utsnitt fra dagens toppliste hos Blogg.no

 

Ikke for at de frafalne bekjennelsene ville vært spesielt munter lesning, så jeg heller vel mot den oppfatning at dere snarere har blitt spart for de enn å ha gått glipp av de..  For den respektable 18 plassen jeg står oppført på i dag, kommer etter flere dager tilbrakt i elendighetens midte..

Saken er nemlig slik at etter at jeg avsluttet siste bekjennelser mens jeg fremdeles befant meg i et oppsiktsvekkende positivt driv der jeg var fylt til randen av energi, overskudd og pågangsmot så skulle ‘uløkka’ vise seg å vente rett rundt neste sving. For i det både restauranten og bloggen gikk så det suste, og alt lot til å gå på skinner, så raste jeg rake veien fra himmel til helvete i løpet av brøkdelen av et sekund i det jeg ble møtt av gjeninnføringen av maskeplikten i det jeg ankom restauranten dagen etter (hvis downfall er dokumentert i  DETTE innlegget).

Jeg er så avgjort ikke noe ‘motgangsmenneske’, altså den typen som tar de utfordringer som måtte kastes på de på strak arm, for så å høste både booste styrke og giv fra det inntrufne. ‘Yours truly’ tilhører nemlig den mennesketypen som faller sammen som et korthus ved minste motstands vei. Ei heller har jeg noensinne av det jeg kan huske følt så mye som et ørlite grann av takknemlighet eller at jeg kan se tilbake og konstatere ett eller annet positivt utkomme i etterkant. Eneste positive minnet som avstedkommer problemer og livets crap for mitt vedkommende, er fra øyeblikket floken er løst! Jeg er så til de grader et medgangsmenneske at det er HER jeg tar den dypere lærdom, liksom det er medgang som gjør meg sterkere!

 

 

Det sies jo så fint at en må ha opplevd sorg og motgang for å kunne vite hva lykke og medgang er. -Greit nok, men for mitt vedkommende ville det rukket å oppleve dette en eneste gang for at denne lærdom skulle vært unnagjort! Mer tungnem enn som så nekter jeg faktisk å tro at jeg er!

– Ikke for at dette bør komme som noen sjokkopplysning, akkurat, for at jeg har denne smått cocky siden er vel ikke akkurat noen hemmelighet, for å si det sånn!..

Ellers håper dere følger GRYXEN-AWARDS 2021 som er i full gang, og ikke minst at det svarer til forventningene!

8 kommentarer
    1. Gryxen awards er et veldig morsomt og koselig konsept:) gleder meg hver dag til å lese hvem som kåres og hva du skriver om det:) Du er utrolig flink til å se og trekke fram det positive hos bloggerne du kårer 😀 Ha en fin dag:)

      1. Aww.. Takker så mye!
        På sett og vis er det faktisk din bedre halvdel, sammen med Vivian, som sørget for at dette begrepet så dagens lys i utgangspunktet! Hadde det ikke vært for at Asbjørns kandidatur ble vraket til fordel for en som akkurat hadde fått en rettskraftig dom på en halv mill. for ditto grove lovbrudd innen nettopp den kategori hun var nominert i.. Og hadde det ikke vært for at den innflytelse som følger en podkast omhandlende kukk, fitte, utflod og onani i dusjen ble verdsatt høyere enn den som gis av en ekstremsportpraktiserende(!) ALS syk som f.eks gir en innsikt i hvordan det lar seg gjøre å finne livsglede og mening med verdens jævligste diagnose osv.. – Da ville heller aldri jeg ha slengt ut dette begrepet, som skulle vise seg få få bein å gå på, som avslutning på innlegget der jeg gjentok (dog med et noe mer parfymert språk) utskjellingen som ble brølt inn i skjermen kvelden før! *haha* 😉 😀

    2. Noen må lære flere ganger. Jeg er en av de… 🙂

      Gryxen Awards er råkult! Da du først nevnte “konseptet” for en god stund siden tenkte jeg bare JA! Og synes det er så artig at du gjennomfører og utfører og heier frem mange flotte mennesker i bloggverdenen! Jeg har tro på at dette kommer til å bli mye større enn du trodde i utgangspunktet. Kanskje det ender med en offisiell markering i fremtiden! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg