En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er altså å gi et usensurert innblikk i en bloggers borderline narsissistiske  mind-set på sitt mest navlebeskuende.. 

 

Aner jeg en oppsving, eller hva?..

Herregud, jeg så brått at jeg helt har glemt bort bekjennelsene mine i det siste! Ikke for dét.. Det har ikke vært så mye å bekjenne heller, da jeg har vært lykkelig stabil i samme sjikt, slik at det heller ikke har vært særlig å rapportere.

 

Utsnitt fra dagens toppliste hos blogg.no

 

Men om jeg selv er inne i et ‘intet nytt er godt nytt’ -stadium, aner jeg konturene av en ny utvikling som innebærer svært så godt nytt for blogg-genren som sådan!

I den siste tiden, har jeg nemlig observert en generell økning i besøkstall over hele fjøla, for å si det sånn! Greit nok at mandag generelt er den ukedagen med de høyeste sidevisningene på de forskjellige plasseringene, i det søndagen er den ukedagen det leses mest blogg. Men ikke desto mindre.. For det første, har det vært flere dager i løpet av den siste uken hvor en har måttet godt opp på 800 -tallet for å komme blant de topp 20. – Hvilket er en markant forbedring med tanke på at det faktisk har krøpet under 600 på det laveste (-Og her inkluderer jeg ikke besøkstallene fra julaften, da disse, forståelig nok, var regelrett latterlige).

Enda mer oppsiktsvekkende, i positiv betydning, er det imidlertid om en forflytter seg til andre enden av listen; For det er nemlig lenge siden sist det måtte over 100 sidevisninger til for å komme med!

 

Utsnitt fra dagens toppliste hos blogg.no

 

Dette er i det store og hele meget lovende, da det hinter til at vi faktisk kan ha tatt et første skritt på veien i hht å få gjort folk kjent med den utviklingen som har skjedd på bloggfronten i løpet av det siste halvannet året!

Og for oss bloggere, gjelder det dermed å jobbe på som aldri før; Både m.h.t å oppdatere egen blogg, samt å dele innlegg fra andres! For det er faktisk så at jo flere lesere en får dratt til blogg.no generelt, desto flere lesere drypper det på til hver enkelt av oss spesielt!

12 kommentarer
      1. Da er det m.a.o ikke bare meg som har lagt merke til dette her! 🤩 Det styrker jo unektelig inntrykket.. – For dersom jeg var eneste som ante denne tendensen, så kunne det jo likeså godt vært utkommet av ren ønsketenkning som noe annet, for å si det sånn.. 😜

    1. Joda, har faktisk merka det jeg også – før måtte jeg jobbe bakenden av meg for å komme i nærheta av 100-lista..og det var ikke BARE fordi jeg i perioder datt helt vekk fra blogginga. Og det gir definitivt mersmak til å fortsett å jobbe for å prøve å få lokket flere lesere til bloggen 🙂

      1. Så moro! 😀
        Jeg tror faktisk at timingen er ideell i hht det å bli sett, og derav komme seg opp og frem som blogger. Når sant skal sies, tror jeg neppe forholdene har lagt så til de grader til rette siden den gang rosabloggerne gjorde sitt inntog! For bloggen er jo unektelig (fremdeles) inne i et generasjonsskifte (om en kan kalle det dét når snittalderen går opp *hehe*), der de gamle (rosa) storheter er forsvunnet i hopetall, hvis tomrom det nå er ioo til oss å fylle. – Dog med en langt bredere målgruppe, i det selve genren har gjennomgått en total forandring..
        Det gamle er rett og slett passé, hvorpå vi altså kommer inn som noe helt nytt, so to speak 🙂

    2. Har ikke lagt merke til dette eller tenkt over det, så takk for info 😉 Jeg jobber på! Men mest fordi det er morsomt. 😀

      1. Jeg hadde heller ikke peiling på generelle besøkstall før jeg begynte med dette konseptet, og følgelig begynte å merke meg hvilke besøkstall som normalt plasserte her og der 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg