En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, dog med en humoristisk vri, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er at det kan være artig å få et usensurert innblikk i en bloggers mind-set på sitt mest navlebeskuende, hvilket tidvis vel må kunne sies å være borderline narsissistisk.. 

 

 

Diva-Light!

Da viser det seg altså at pilen står standfast på trivelig, med en plassering opp til en høyst respektabel 16 plass på dagens liste!

 

Som jeg vil anta en del av dere husker, så var det den endringen blogg-genren har gjennomgått det siste året som var temaet i gårsdagens bekjennelser; Altså hvordan den tidligere massive dominansen av 20 år gamle ‘rosa-bloggere’ hvis målgruppe var jenter mellom 15 -25, er blitt erstattet av et mangfold som favner hele befolkningen. I dette, ligger da også at de nevne ‘rosa’s fronting av det ytre og det materielle er blitt normalisert, for å si det sånn.

– Men her burde jeg muligens være varsom med å gå beinhardt ut som det edsvorne motstykket til en typisk rosablogger som jeg har identifisert meg som.. For på vei hjem fra jobb, så treffes jeg brått av en smått uvelkommen erkjennelse; For ikke bare er det slettes ikke fritt for divanykker i blogg-Norge! Jeg er nemlig ikke fri for de jeg heller!..

Nei, det er ikke så galt at jeg har bestilt luksusferie i Dubai. -Ei heller vil det bli fronting med rabattkuponger på  verken silikon eller fillers med det første, liksom det av naturlige årsaker ser dårlig ut for slikt som un-boxing av av ei konvoluttveske fra Hermes til den nette sum av kr. 40 000,-  eller house-tour i ny luksusbolig til den nette sum av 8 millioner. MEN..

 

 

Her ses jeg altså i mitt hverdagsvirke på jobb, hvilket i motsetning til helgen består av å  vaske- og rigge til puben tilhørende samme kompleks som restauranten. – På ingen måte et vakkert bilde, men dog et ærlig bilde, i det jeg legger en svært så begrenset innsats i utseendet før jeg tar fatt på en jobb der jeg er skjermet fra alt offentlig innsyn bortsett fra sporadiske visitter med beskjeer fra sjef og kollegaer.. 

 

Diva-nykker innkluderer jo unektelig også dette med seine morgner..

Det er vel et sted mellom to- og tre år siden mitt arbeidsforhold i restauranten tok steget fra helgeettermiddager/kvelder der jeg som regel begynte kl. 15.00 eller 16.00, og ut i de dager og tider hvor også andre mennesker jobber.. Dette er en fast dag i uken, i tillegg til variabler etter behov; I praksis, innebærer dette at på onsdager, så har frk. Henriksen tidligdag på jobb, hvilket en, som seg hør og bør ser seg nødt til å forholde seg til hva leggetider på tirsdag kveld angår. Og her har jeg altså gått beinhardt ut, som om jeg skulle hatt en hvilken som helst ‘normal’ jobb der man er operativ i ‘arbeidstiden’. Først i dag gikk det altså opp for meg at dette vel må sies å være en sannhet med ganske så betydelige modifikasjoner! For saken er nemlig den at denne nevnte ‘tidligdagen’ vil si oppstart kl.12.00.. – Hvilket med en 5 minutters reisevei tilsier at yours truly setter klokkealarmen på 10.30, for med det å kunne tillate full slumring; Altså 3 ganger med 5 minutters mellomrom, slik at reell stå opp-tid vil si kl. 10.45, – et klokkeslett det slo meg, i dette grelle erkjennelses øyeblikk, tilsvarer lunsjtid for de stålmenneskene jeg har identifisert meg med i det også jeg fikk et minimum av en ‘tidlig-dag’..

 

 

Denne innstillingen har jo glatt blitt overført til bloggen etter at dette virket ble oppgradert til hva som kan sies å være et satsingsområde, i det god samvittighet over å ha fått utgitt et morgen-innlegg tilsier et innlegg som er ute på denne tiden. – Hvilket jo ikke er tilfellet i dag, da jeg, i motsetning til i går ikke klarte å utvise den nødvendige styrke og selvdisiplin som kreves for å kunne ferdigstille et innlegg før jobb. Dette fordi det ross alt var andre dagen på rad med tidligvakt, med angitt tidspunkt for oppstart pålydende; ‘Kom sånn tolv – halv ett-tiden, du Gry’..

5 kommentarer
    1. Vi legger oss til vaner, som ikke alltid er så lette å bryte 🙂
      Jeg er selv lykkelig jeg, om jeg klarer å sove så lenge som til 10. Og jeg har jo ikke engang noe jeg skal rekke 😉 Oftest våkner jeg mellom 7 og 8. Og dagen kan bli fryktelig lang da noen ganger.

      1. Helt motsatt av meg, med andre ord!
        Jeg har det nemlig med å sove for mye, slik at det blir så alt for lite igjen av dagen! Om jeg ikke vekkes, sover jeg glatt 12 timer 😛

    2. Min klokke står på 9 hver morgen. Det betyr ikke at jeg står opp da.
      Klokka kan bli både 10 og 11 før jeg forlater senga.
      Jeg svarer gjerne på mailer før jeg står opp.
      Dersom noen prøver å ringe meg avviser jeg glatt med et ” ringer deg senere”
      Og de fleste jeg fører regnskap for vet dette.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg