En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, dog med en humoristisk vri, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er at det kan være artig å få et usensurert innblikk i en bloggers mind-set på sitt mest navlebeskuende, hvilket tidvis vel må kunne sies å være borderline narsissistisk.. 

 

 

Metaforisk overbetaling..

 

I og med jeg tilbragte en god del av gårsdagen i restauranten, i det vi jobbet på spreng for å ferdigstille 2 etg. til det første arrangementet huset i lokalet på drøye halvannet år, så rakk jeg kun å få gitt ut spalte-innlehhet i går. Og da dette i tillegg utkom lovlig seint, og det for 2 dag på rad, var jeg ikke akkurat kjempeoptimistisk i det jeg klikket inn på blogg.no for å sjekke status! Ikke for dét; Besøkstallet er slettes ikke verst for bare å ha utkommet med et spalteinnlegg, i motsetning til den likeså travle torsdagen, da jeg klarte å få skviset ut to. Kort oppsummert, så håpet jeg på det beste, mens jeg fryktet det verste.. Men at jeg skulle havne helt oppe på en 15 plass med gårsdagens sidevisninger, den så jeg virkelig ikke komme! Det føles litt sånn borderline ufortjent, når sant skal sies..

Utsnitt av topplisten på Blogg.no

 

Men på den annen side, så viser det jo at det kun er 14 blogger som oppnådde et høyere antall sidevisninger dette døgnet, av hvilket det jo følger at jeg plasserer som nr. 15.

I det jeg har vist meg riktig så observant den siste tiden, har jeg også merket meg at det er enkelte ukedager hvor det er generelt langt flere som både blogger- og leser blogg enn andre dager, og mens søndagene ligger på topp, ligger fredagene på bunnen. Så med tanke på de søndagene jeg har fått svi maksimalt for lav aktivitet på bloggfronten, så er det vel i grunnen på sin plass at jeg også får nyte godt av motpolen!

Uansett, så er det iallfall ingen tvil om at jeg at jeg i det minste er nødt til å innføre et minstemål av struktur dersom jeg skal kunne kombinere restaurantjobb med blogging på et akseptabelt nivå! For så her heldig vil jeg så visst ikke være hver dag, for å si det sånn! Nå skal jeg også jobbe i dag, men da med dette innlegget i boks før jeg drar, for så å kunne legge ut det neste når jeg er hjemme igjen! Det er jo en start, om ikke annet!

2 kommentarer
    1. Dagene har mye å si, jeg har funnet ut at torsdag er den dagen jeg har lite besøk her hos meg! Kanskje det er da alle handler og ordner hjemmet til helga tenker jeg! For jeg har jo en del husmødre som leser min blogg.
      Lurt å lage ferdig innlegg, gjorde det tidligere. Men så kom jeg ut av det! Får begynne igjen, særlig de dagene jeg jobber masse! Gjøre ferdig på kvelden før! 🙂 Kos deg på jobb!

      1. Ja, å ha innlegg ferdigstilt på forhånd vil no være lurt, ja!
        Spalten er det jo ikke noe å gjøre med. Den må jo bare gjøres den aktuelle dagen, men det er jo innlegg nr.2 som er problemet!.. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg