Enten, Eller??

Tar opp tråden fra forrige runde med avsløringer i innleggene 12 absurde dilemma og Umulige valg, og kjører på med en ny runde smått kontroversielle og ikke minst vriene valg.. 

 

 

→  Trygghet i hverdagen eller frihet under ansvar?

Frihet under ansvar! Dette er to goder som tradisjonelt har gått hånd i hånd, men i den senere tid har vi måttet gi avkall på stadig mer frihet for tryggheten, og lite skremmer meg mer!

→  Vladimir Putin eller Nord-Koreas Kim Jong-un? 

Putin!! Dette er faktisk en ‘no-brainer’, for om Putin er aldri så gal med en overveldende score på psykopat-skalaen, er Kim Jong-un i en klasse for seg.

→  ‘Livets harde skole’ og ‘street-smart’het eller høyskole/universitet? 

‘Livets harde skole’ og ‘street-smart’het! Om jeg aldri så mye ser verdien av en høyere utdannelse, så ville jeg verken gitt fra meg fordelen av å kunne passe på meg selv eller det å ha et utvidet perspektv på ting for noe. Dessuten er det beviselig ingenting i veien for at en kan nå like så langt karriæremessig selv om en ikke har allverdens utdannelse.

→  Aldri mer sex eller kun sex med samme kjønn (dersom du er hetrofil. – Motsatt kjønn for homofile)? 

Aldri mer sex. Dessverre (må det vel være lov å si) er nok ikke jente-sex noe for meg, så med dette som eneste alternativ, ville det vært ensbetydende med kroken på døren for sex som sådan.

→  Potetgull/snacks eller sjokolade/godteri? 

Sjokolade og godteri. Selv om jeg også elsker sånt som ostepop og potet-snacks, er sjokolade og smågodt blant de tingene som virkelig gjør livet verdt å leve.

→  Ekteskap eller samboerskap livet ut? 

Samboerskap! For det første, gir tanken på den ekteskapelige institusjonen meg klaustrofobifornemmelser, og for det andre, ser jeg ikke en ekteskapsinngåelse som noe mer enn en helvetes dyr fest.

→  Fortsatt statsstøtte til religiøse trosretninger/trossamfunn eller kutt av alle statlige midler med den følge at en selv må metale for kirkelige tjenester? 

Kutt ut all statsstøtte til religion! Det verdensbildet som formidles igjennom disse, burde vitterlig gått inn i historien sammen med middelalderen, og har ingenting å gjøre i et opplyst, moderne samfunn. Folk må selvsagt fritt få gjøre seg opp sin egen oppfatning og tro etter ønske, men dette bør vitterlig holdes adskilt fra det offentlige.

→  Utedo eller ingen dusj/badekar slik at all vask må foretas ved hjelp av en vaskebalje? 

Kun få vasket meg i vaskebalje. Måtte gnu litt på denne her, men kom frem til at jeg ville vent meg til baljen dersom det sto om å få gjort mitt fornødende i et innendørs vannklosett. Utedo er et sant helvete sommerstid, og hva ville det vel ikke vært midtvinters!?

 

[‘Stjel’ gjerne!]

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg