GRYXEN-AWARDS 2022! [hverdagsglede]

GRYXEN-AWARDS er helt enkelt et ‘fuck-you’ til Vixen, som var ment å være en bloggerpris, men som istedet er blitt ‘anything but’. Grunntanken var at om de så er større (per d.d), så vil jeg i det minste klare å få prisene finere, så her er vi altså; GRYXEN-AWARDS er nå inne i sin 2 sesong! Dersom du skulle ønske å få vite mer om bakgrunnen for GRYXEN-AWARDS, så kan du bla.a finne mer historikk ved å klikke her.
Utdelingen foregår ved at det utropes en vinner hver dag fra 1 t.o.m 24 desember.

 

 

årets

HVERDAGSGLEDE! 

 

Hva som ligger i denne tittelen, er simpelthen å eksemplifisere en livsstil der ‘grå hverdager’ simpelthen er eliminert fra tilværelsen med enkle midler på en slik måte at det inspirerer og sprer glede, og unngår å gå i den fellen der en fronter en uoppnåelig perfeksjon som snarere avstedkommer en følelse av mislykkethet hos leserne. Og vinneren av GRYXEN -prisen 2022 i denne kategorien, fremstår som en levendegjøring av selve begrepet livsglede, nemlig..

 

ALLAN KRISTENSEN, aka ALLANS VERDEN 

 

Klikk her for gårsdagens utmerkelse!

 

Juryens begrunnelse: 

Ja, hvor skal man begynne i dette uendelige havet av gladgalskap, selvironi og egenart/originalitet som utgjør denne festen av et menneske Allan Kristensen, aka Allans verden?

Vinner av fjorårets beste mannlige nykommer, har i løpet av året som har gått virkelig rukket å etablere seg i plattformens øvre sjikt, for som han selv uttrykker det, så snakker vi tross alt om en 2 plass på topplisten her! Og i praksis, har dette her foregått i form av en kaskade av hysteriske dresser til enhver høytid og anledning (her snakker vi julegenser på steroider, for å si det sånn), en serie elleville reiseskildringer fra alt som har vært av kortere og lengre utfarter i den etterhvert så berømmelige bobilen, rampenisser, påskeharer, selvoppnevnte regjeringer (i hvis anledning jeg har den ærefulle glede å kunne presentere fiskeriminister Henriksen), og trehundre-og-ett-eller-annet øvrige spinnville innblikk i denne mannens magiske verden og mind-set.

Utgivere hvis konsept består av å vise livsglede og at hverdagen faktisk kan gjøres akkurat så fargerik som en selv måtte ønske, faller som nevnt så alt for ofte ned på feil side i den hårfine balansegangen mellom det å etterlate seg en godfølelse hos leserne som inspirerer til en morsommere, mer innholdsrik og fargerik hverdag, og der det istedet utkommer som en demonstrasjon av det perfekte, problemfrie liv som er umulig å oppnå. Utkommet her, blir jo dermed alt annet enn positiv og inspirerende, da leseren snarere etterlates med en følelse av utilstrekkelighet. Eksakt hva det er som eventuelt vipper et konsept i den ene- eller andre retningen, har jeg dessverre ikke noe svar på, men det jeg imidlertid KAN si, er at Allans verden (av en eller annen grunn) aldri har vært så mye som i nærheten av å berøre den grenselinjen. For om så Allan gliser sine lykkeligste glis like fullt på en reintung novembertirsdag som på årets festligste dag, for så å gi en innføring i sine ideer og planer for dagen fra sin lykkeboble av et liv, så streifes en ikke engang av en tanke i retning dette med uoppnåelig perfeksjon, da Allan rett og slett ikke oppleves som perfekt! Hvordan dette lar seg gjennomføre, er som sagt umulig for meg å si noe om, bortsett fra at det har å gjøre med selve personen, og derav uttrykksformen. For det blir aldri for mye med Allan. Selv ikke der det i ethvert annet tilfelle ville bikket over, så har Allan en helt unik evne der det snarere blir mer og mer morsomt fra det øyeblikket der det skulle ha bikket over til ‘for mye’. Stjerneeksemplet på dette her, er hans igjengående hentydninger til sin oppnådde 2 plass på plattformens toppliste. Jeg mener.. Når en som leser opplever å bli stadig mer ivrig etter å finne ut hvordan han klarer å få skviset inn denne eliteblogger-hentydningen etterhvert so m tiden går, så kan en jo vitterlig ikke annet enn å gå til anskaffelse av den mest glorete dressen verden har å by på i ærbødig hyllest til denne kongen av hverdagslig gladgalskap

22 kommentarer
    1. Skal innrømme at jeg har ikke vært alt for mye inne på denna bloggen etter at det begynte å dukke opp en haug med reklameinnlegg. Men joda, heilt enig i juryens valg 👏😊 Gratulerer til Allan.

      1. Det som skjedde meg også. Hadde en diskusjon med blogg for litt tilbake siden om at jeg synes de har for mye reklame i bloggen min. Det var ikke slik da jeg kom på plattformen, men bare blitt mer og mer. Det er kjipt for meg som helst skulle hatt en blogg helt UTEN reklame. Så for meg å lese en blogg som tilfører enda mer reklame enn den fastsatte som er i utgangspunktet, blir som å bestille blodpudding på restaurant. Men prisen unner jeg denne vinneren, for han er veldig obviously en skikkelig gladfisk, passelig gærn også når han drar inn Gry inn i regjering som fiskeriminister.

        1. Ja det er akkurat det..det er så innmari mye reklame at man blir jo reint svett!! Men ellers er inntrykket mitt også det at han er en “spretten kar” med en god porsjon iboende galskap på en bra måte 😊

    2. Hva i all verden? Har jeg vunnet GRYXEN AWARD! Så utrolig morsomt! Tusen takk til deg Gry for så fin diplom og så mange fine ord, og takk for hyggelige hilsener og ord i kommentarfeltet fra dere som har skrevet! Dette tror jeg bør feires med champagne, kanskje allerede i kveld, er tross alt blåmandag i morgen, men tror det er best å feire med champagne neste helg:) Tusen takk for prisen!

      1. Det skulle da vitterlig bare mangle! At bloggen i aller höyeste grad er sin utmerkelse verdig, og det big time, er nå én ting. 👍🙌 For ei heller ville jo en prisutdeler med respekt for seg selv kunne utelatt en annenplass-innehaver på topplisten sånn uten videre! 😜
        I tillegg så kommer vi faktisk ikke utenom at det også er snakk om min overordnede i regjeringen Kristensen. En sådan ydmykelse som å bli oversett på denne arenaen, ville jo unektelig vært å skyte seg selv i ministerfoten i hht mulighetene for å få boostet status og anseelse for fiskeridepartementet.. *hehe* 🤭

        1. Du har selvsagt rett! En prisutdeler kan jo umulig utelate en o stor prominent toppblogger som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no. Nå har vel tre priser allerede vært delt ut, så det var vel på høy tid at den o store vant sin første pris denne adventen. Nå som jeg har vunnet pris, må jeg innrømme at jeg synes du gjør en strålende jobb som fiskeriminister, viser umåtelig god dømmekraft i jobben, og jeg er nå trygg på at jeg valgte rett blogger når jeg ville ha en blogger med i regjeringen min. Hvis jeg neste høst skal foreta utskiftinger i regjeringen, vil jeg tro at min fiskeriminister vil kunne være en meget aktuell kandidat til å overta enda mer prestisjetunge departementer:)

            1. Jeg tror nok allerede nå at jeg kan fastslå at det blir utskiftinger i regjeringen i god før advent 2023. Og det ser ut til at utenriksminister Kari Engesvik eller finansminister Sondre Johansen ligger litt tynt an og kan fort bli skiftet ut:)

              1. Hahaha 😀 Pga. min SQ og innsikt i fremmede kulturer? Kan også informere om at jeg snakker både engelsk, tysk, fransk og spansk, i tillegg til norsk, og at tidligere kurs i italiensk og gresk muligens også kan oppfriskes, om ønskelig for å kunne tiltre stillingene. Dessuten kan jeg forme lange setninger, om nødvendig.

                1. Åj, det må man si. Nei, da må jeg nok beholde min utenriksminister. Da er det nok helt åpenbart at finansminister Sondre Johansen er ferdig!!! Han forsvinner i god tid før advent 2022!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg