GRYXEN-AWARDS! – Stem frem årets matblogger + MEningsfull oppmerksomhet

Først må jeg bare få beklage at GRYXEN er blitt satt på vent i noen dager. Grunnet mye ekstrajobbing, i tillegg til at ting og tang som må håndteres ikke tar hensyn til at det er GRYXEN-dager, ble det rett og slett for mye når en så blir sittende til kl. 05 om morgenen for å ferdigstille grafikken til neste dag. Når det så i tillegg faller seg sånn at min GRYXEN-kollega Verdande slås ut av et virus på samme tid, var det rett og slett et sammenfall av omstendigheter vi rett og slett ikke kunne rå over. Den oppståtte forsinkelsen vil derav bli løst ved at ny avstemming vil bli igangsatt samme dag som prisen for foregående kategori er delt ut i stedet for den neste de kommende dagene. 

Vi skal altså ta opp tråden etter kåringen av årets meningsblogger, hvis avstemming avstedkom med en uventet twist, da det viste seg å være mange som stemte ut i fra betydningen mening(sfullt) tema. I den anledning, kom vi, som nevnt i den respektive utnevnelsen, frem til at dette skulle anerkjennes i form av en honorable mention til:.. 

 

(Klikk diplomet for å besøke den respektive bloggen).

 

En haug av lesere gikk nemlig gikk mann av huse for å stemme frem Karis innblikk i livet som ME-rammet som temablogg med MEning. Samtidig kunne det bare ikke settes opp en ny pris sånn uten videre, da denne gruppen har sin kategori i ‘årets forbilde’, så med dette håper vi da å ha kommet frem til en løsning som er forenlig fra begge sider. Så med det, gratuleres altså Kari med fantastisk innsats med å kaste lys over en lidelse som for mange er vanskelig å forstå/sette seg inn i.

Med den i boks, går så turen videre i programmet. Og det er vitterlig ingen ‘hvilken-som-helst’ -kategori som står på agendaen; Vi skal nemlig til gruppen som trender big-time i blogg-verdenen for tiden; Nemlig

ÅRETS MATBLOGGER!

Ironisk nok, må det vel være lov å si, skulle det vise seg at den gruppen som høster desidert flest lesere, er blant de med de færrest nominerte. Men de vi har, er til gjengjeld ditto sterke, så her forventes m.a.o nok en brudulje av dimensjoner. For at din favoritt skal kunne ha en sjanse i dette selskapet, er du rett og slett nødt til å stemme!

DE NOMINERTE ER:

(i alfabetisk rekkefølge)

•  MAT FRA BUNNEN, fb 

•  MORS MIDDAG

•  TOMS MATPRAT  

 

Alle kan selvsagt avgi stemme i denne kåringen, som forløper i tråd med de gode gamle demokratiske prinsipper; Nemlig en stemme pr.pers, hvorav den som får flest stemmer stikker av med seieren. Valgurnene er åpne frem til kl. 13:00 i morgen, mandag 11. desember, 2023.

– Og ‘valgurnene’ i denne sammenhengen, vil altså si at en kan velge mellom å avgi sin stemme i kommentarfeltet under, eller på epost til følgende adresse:

[email protected] 

 

KNOCK YOURSELVES OUT, FOLKENS!!

 

 

31 kommentarer
    1. Godt å se Gryxen går sin gang
      Matblogger er som kjent ikke helt min greie, men jeg stemmer på Toms matprat. Vet dere han har inspirert meg med noen gule egg til påske samt ostepop-saus

              1. Ja, jeg har lagd ostepopsaus noen ganger etter jeg så han hadde gjort det😊Den passer jo til så mye forskjellig😋

    2. Kari følger jeg og har møtt… fin dame og blogg 🙂 Den av matbloggerne jeg følger her er Mors middag så stemmer på henne.. <3

      1. Faen.. Den forbannede E’en igjen, altså!.. I mitt hode, har nemlig den E’en ingenting med å blande seg inn i dette her navnet på denne måten! *hahaha*
        (Jeg får vel i anstendighetens navn se å få rettet på dette her når jeg kommer hjem, -så får jeg heller gå ut med en ‘anti-E’ / ‘NEI til E i EngEsviks midte’ typ greie når tiden strekker til etter jul. Jeg mener.. Dette vil jo være helt i tråd i en tid med 100 kjønnsidentiteter, mannlige ammende med menstrasjonssyklus, og alt fra kjøttkaker til godteri erklæres rasistisk!) 😀 😛 😀 😛 😀

    3. Min favoritt var Tom. Han har fått meg til å fremstå som en mesterkokk overfor mine nærmeste og venner med sine enkle trix og gode ideer. Som i dag når jeg serverte “hjemmelagede” Pepperkakekongler under dagens Nobels Fredspris utdeling. det tok med 4 minutter å lage 15 stk. Sa det så klart ikke. Men ble avslørt.. tydeligvis ikke bare jeg som leser bloggen. Men… observerte nå at han allerede har takket og bukket for en tildelt kanskje mer høythengende pris? i dag. Så da tenker jeg at det rett og slett kan bli formye heder og ære å bære for en enkel kar. Så da velger jeg Mat fra Bunnen. Fordi dette med mat fra bunnen appellerer til meg? 😉 En liten digresjon. Egentlig en jækla god ide om hver blogger har sin egen AWARDS.. Ingen nominasjoner, ingen jury.. ingen demokratisk avstemming, og privilegiumet å utnevne seg selv som den høyvorne vinner.

      1. Takk for klikkene 😜 Nå var det vel strengt tatt leserne til Kjerringtanker, Kari Engesvik og Gryende som stemte meg til vinner. Det var jo de som hadde valgkampanjer mens jeg satt på Coffeeshop og gjorde ingenting, hehe.. 🐰

        1. Versegod Men du, har et forslag til deg når du først er i gang med å ta over bloggtreff og nå også Blogg pris utdelinger med egen Bunny Blogg Awards. Så mener jeg absolutt at du bør ta det store steget å ta over heile blogguniverset med egen bloggplattform med slogoen “Make Blogg Great Again” 😉

          1. Hehe.. nå hadde strengt tatt jeg prisutdeling på bloggen før GryXen. Nå har jeg jo egen plattform da, bunny.blogg.no. Det vet jo du som sørger for å holde meg på topp 10 selv når jeg ikke poster innlegg 🥰

    4. Hurra for at Gryxen er tilbake!! Jeg synes dette er en skikkelig artig award. Altså det at noen lager så mye ut av det som du har gjort 🙂 Jeg synes du fortjener all honnør!! Det er både gøy, men også mye styr å stelle i stand sånt. Jeg er skikkelig glad det er på skinner igjen, og at dere er klare for flere runder der i juryen 😀 Jeg stemmer Tomsmatprat. Møtte både han og Morsmiddag i sommer. Flotte folk begge to 🙂 Og lager sikkert knall mat begge to. 😀 Jeg synes Tom har gjort mye ut av seg dette året, tronet der oppe, skrevet og delt, og fortjener en Gryxen og kanskje en Vixen til og med 🙂

    5. Tusen takk til dere i juryen for opprettelsen av en Honorable Mention i Gryxen Awards, som ble meg til del! Jeg setter stor pris på en slik spesiell utmerkelse, så dette er stor stas! ❤️
      Jeg skulle gjerne ha stemt på både Morsmiddag og Tomsmatprat… Begge har superflotte matblogger, og jeg er jevnlig innom hos begge. Min stemme går i dag til Morsmiddag, fordi hun har “utstyrt meg” med flere gode tips hva angår mine matintoleranser. 😊

    6. Nå har jeg riktignok ikke fått sjekket det innkomne på mail enda, men her i kommentarfeltet er det iallefall DØDT LØP mellom Mors middag og Toms matprat, samtidig som Mat fra bunnen kun er et par-tre kjappe stemmer fra å komme opp på siden!
      Her er det m.a.o store sjanser for at HVER ENESTE STEMME VIL VÆRE UTSLAGSGIVENDE!!
      – Men så var det altså min egen stemme, da.. Og dette tror jeg vil ende opp som den vanskeligste av samtlige kategorier. Jeg tar nemlig mine jevnlige svippturer innom hhv Mors middag og Toms matprat, og det kinkige her, er at de i mine øyne er akkurat like forbannet gode kvalitetsmessig, så hva da??
      Etter å ha vinglet frem og tilbake, og tilbake og frem, -og tilbake igjen i det uendelige, så hadde jeg rett og slett ikke noe annet å velge ut i fra enn hvilket konsept som, samlet sett, har den største nytteverdien for meg i praksis. Hva mors middag angår, så kan jeg så ikke annet enn å krype til korset, da jeg lar meg friste, for så å gå for noe i samme gate i restauranten. Toms har imidlertid mer av sånt pizza, taco og den slags som jeg faktisk kan være kapabel til å sette i å koke i hop på egen hånd, så dermed blir det Toms matprat som trekker det lengste strået.

    7. Så bra at Gryxen-gründeren ruller videre med Gryxen-Awards, og at Gryxen-kollega Verdande (forhåpentligvis) er på bedringens vei!? Håper ingen av dere tar dere helt ut med å fortsette awarden! ❤️ Dere begge fortjener skryt for god jobb, og spesielt gründeren bak det hele!
      Min stemme går i dag til MorsMiddag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg