GRYXEN-AWARDS: Stem frem DIN favoritt DIY-blogger!

Vi kåret riktignok GRYXEN-vinneren for Årets matblogger tidligere i dag, men her er vi bare nødt til å kjøre på for å kunne hale i land dette tettpakkede programmet innen snaue to uker. Dermed drar vi liksågodt i gang med neste kategoris valgrunde, -hvilket altså dreier seg om blogg-Norges kreative hender.  

 

 

Selv har jeg dessverre tilhørighet blant de praktisk tilbakestående av oss, og dermed hensatt til kun å få beundret disse mesterverkene disse menneskene klarer å fremskaffe for egen maskin. Det er riktignok en reell mulighet for at jeg kan stå bak en av de topp 10 styggeste strikkeluer på verdensbasis da strikking sto på agendaen i 7.klasse, men beskjeden som jeg er, har jeg ikke følt noe behov for å flagge denne bedriften i bloggs form. Ståa hadde imidlertid vært en ganske annen dersom jeg bare hadde væårt i besittelse av en dråpe av det talentet som finnes hos de som nå skal brake sammen i en 24 timers valgduell for å kunne kåres til årets DIY-blogger.

OG DE NOMINERTE ER:

(i alfabetisk rekkefølge)

•  KJERSTI GULLI

•  LADY AUGUST

•  NATHELESS

•  STRIKKEKJERRING

•  VIBBEDILLE 

 

Og som seg hør og bør for de respektive GRYXEN-valg, er ALLE stemmeberettiget, hvorav vi følger det grunnleggende demokratiske prinsipp med en stemme pr. hode.

Dernest kan du altså velge hvorvidt du vil avlegge din stemme i kommentarfeltet under, eller på epost til følgende adresse:

[email protected] 

Valgurnene er åpne frem til kl. 23:30 i morgen, tirsdag 12. desember.

De allerede avholdte kåringer har vist at her er INGENTING avgjort på forhånd!, og i flere av omgangene, har det kun vært 1-2 stemmer som har skildt mellom vinneren og den som endte opp som nummer to. Her er m.a.o samtlige stemmer avgjørende, så dersom du har en favoritt i denne kategorien, er det bare å avgi din stemme pronto!!

 

Knock yourselves out, folkens!

33 kommentarer
    1. Stemmer på Herr og fru Kjærringtanker. Ho med bruksanvisningen på drivhuset, og han med skrujernet. Er vel muligens ikke innafor reglementet? Glem det.. ser her no at de ikke er nominert så da blir det til neste år.

      1. Jeg har selv kommet på et par missede nomineringer jeg ikke kan fatte hvordan jeg klarte å glemme å føre opp. Så når ikke en gang jeg unngår å gå på en og annen smell i hht hva som burde vært åpenbare nomineringer, så bør det jo nesten være andre som har gjort noe tilsvarende *hehe* 😛

    2. Det er et par av de nominerte jeg setter veldig høyt! Stemmen går lell til Vibbedille 👍. Jeg ser meg sjøl som et kreativt og skapende vesen, men når ikke disse folka – og Gro Vibeke spesielt – til knea engang 😊.

    3. Jeg skulle gjerne ha gitt stemmer til minst to – Natheless og Strikkekjerring – men siden jeg har bare én stemmeseddel, går min stemme til Strikkekjerring. 🤩

    4. Med (rekord)lang og tro tjeneste, kreative mesterverk over et bredt spekter, og ikke minst at hun bruker sin plattform til å ta tak i den urett som foregår innad i strikkemiljøet, kommer heller ikke jeg utenom ‘den fortsatt gale tanten’ i denne avstemningen. Altså; Min stemme går til Vibbedille.

    5. Vibbedille. Fordi jeg kom til å tenke på henne når jeg ruslet rundt i et Husflidmuseum .sammen med noen minivibbediller, altså kommende Vibbediller . Med samme glødende interesse og fantasi med å lage kreative ting av nesten ingenting.
      Plutselig var det noen som satt der og bedrev et eldgammalt håndverk som de kalte Tægerbinding. Tenkte yess … midt i blinken for en håndarbeidkunstner av første klasse. Samtidig som hun har blitt en friluftsentusiast som beveger seg stadig lengre inn i de dype skoger og høge fjell. Og der, nettopp der, finner hun materialet til denne rødlistede kunsttradisjon,Tægerbinding . Og som alle vet er det tynne bjørkerøtter. God tæger finner man ofte gjerne på et fuktig – myrlendt bjørkeskogområde. Trenger ikke så mye redskap til den jobben, et grev eller en hakke holder.

      Til selve Teægerbindingen tranger hun bare et suebein kalt en pren. Og en tang med flat nebb.
      Sikker mye unødvendig skriverier dette, regner med at multi håndarbeidskunstneren Vibbedelle vet dette. Om ikke er det bare å google i vei på Husflid.no. 😉

    6. Kjersti Gulli, Lady August og Natheless, kjempetrivelige damer med fine koseblogger. Snille gode Elin aka Strikkekjerring, digger deg og bloggen din. Men her går min stemme til fullblods DIY, Vibbedille får min stemme, som Verdande og Gry skriver 😜👍🏾🐰 og en honorable mention til Kari Engesvik som er full av futt og står på 😜🐰

      1. Vibbe er notert!
        – Nå er det for det første ingen dobbeltbetydning av ord i denne kategorien, slik at alle har stemt ut i fra samme grunnlag, og for det andre er ikke Kari nominert, så her blir det ingen HM

          1. *hehe*
            Det må det vel være lov å si er en langt mer relevant påskjønnelse enn å blande henne inn i DIY-kategorien! Ut i fra hva jeg har sett, har hun vel strengt tatt ikke lagt ut stort mer håndlagede ting & tang enn det du og jeg har gjort her inne 😀 😛 😀

    7. Hahaha.. nå ler vi godt er vi sitter heile gjengen i den stikkende insekt-familien. Du har pika meg blitt en av oss. Ja ja..
      Et tips til Gryxen, savner en kategori Årets Furte blogger 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg