GRYXEN-AWARDS: Stem på Årets Fotoblogger!!

Da har vi, Verdande & Jeg, den glede av å erklære

GRYXEN-AWARDS 2023 for åpnet!!

Dette betyr at stemmeurnene er åpnet i kategorien 

ÅRETS FOTOBLOGGER

fra det øyeblikk dette innlegget slippes utover eteren! 

 

Klikk her for gårsdagens GRYXEN -oppdatering! 

 

Hvilket navn som skal påtegnes denne vil altså avgjøres det kommende døgnet.

Lik som nomineringen, kan du velge hvorvidt du vil avgi din stemme i kommentarfeltet under, eller på epost til:

[email protected]

(ALLE kan selvsagt stemme).

 

OG DE NOMINERTE TIL PRISEN FOR ÅRETS FOTOBLOGGER ER: 

(I alfabetisk rekkefølge)

 

→ FRILUFTSHEIDI

FRODITH 

GRY HENRIKSEN (GRYENDE)

→ HEIDIS VERDEN

→ KJERRINGTANKER

→ LENA LYKKE

METTE JOSTEINSDATTER 

→ UT I FRILUFT 

→ ZOETIC WORLD 

 

KNOCK YOURSELVES OUT, FOLKENS! 

 

 

16 kommentarer
    1. Her mener jeg at slike som Mette Josteinsdatter virkelig fortjente nominasjonen. Hun poster og deler masse bilder i bloggen sin. Skarpe klare bilder ute i naturen, samt at hun en del ganger går litt nærmere innpå iøynefallende motiver. Artig er det også med disse signarturbildene hvor hun står til skrevs over sølepytter for å fange opp sin egen skygge.

      Lena Lykke har også veldig mange bra bilder. Bildene av seg selv som ikke er selfier har hennes bestevenn og fotograf tatt. Men det er Lena som har siste ordet om hvilke bilder som postes, og det er hennes blogg. Hun tar masse bra bilder selv også, hvilket viser at hun har øye både for interiør og detaljer.

      Gryende har vokst mye på billedfronten i 2023. ZoeticWorld har alltid vært dyktig på dette.

      Men vinneren for meg som Årets fotoblogger er Ute i friluft. Denne dama har godt øye, skarpe og tydelige bilder som kan være på milevis avstand og så nært at en føler en går inn i en ny verden, en ny dimensjon. Jeg har også lest at andre bloggere har henne som forbilde når det kommer til foto. I mange bilder er motivene rett og slett for å leke med fantasien til de som titter innom bloggen, og hun trenger ikke bruke en hel serie med bilder for å fange oppmerksomheten. Det er heller ikke få bloggere som har latt seg inspirere av disse dråpebildene som til og med har fått undertegnede ut på dråpejakt.

    2. Mange flotte fotografer her, men få kan måle seg med Ut i friluft i mine øyne. Hun har et blikk for så vel detaljer og makro-fotografi som de flotteste landskapsbildene. Og hun er flink til å fange detaljer.

    3. Jeg skulle ønske jeg kunne avgitt to stemmer her, en til Ut i friluft og en til Mette Josteinsdatter… Begge tar fantabulastiske bilder! Ut i friluft inspirerer og underholder, og Mette Josteinsdatter overrasker og gleder. Min stemme i dag går til Mette Josteinsdatter. 🤗

    4. Dette er i mine øyne en av de aller vanskeligste kategoriene å velge seg ut en favoritt, da samtlige av de som er nominert er særs gode på sine felt..
      Men til syvende og sist, kommer jeg jo ikke utenom dama som er inspirasjonen til at jeg selv har kommer dithen at jeg i det hele tatt er blitt nominert i dette selskamet her; My one & only ‘muse’, Margrethe, aka Ut i friluft 🙂

    5. Sier som Kari over her, skulle ønske jeg kunne avgitt to stemmer. Ut i friluft og Gryende. Ut i friluft tar bilder som setter fantasien i sving med nærbilder i naturen og skyformasjoner, der vi kan oppdage de mest fantastiske eventyrfigurer som tusser og troll, mennesker, dyr og fugler og kjente eventyrskikkelser.
      Gryende er en fantastisk portrettfotograf, der hun klarer å ikke bare å få sine fury five til å posere, men også fange blikket og humøret til katten i rette sekund. Det er portrettfotografering av høyeste klasse.

      Nærbilder av vegetasjon i skiftende årstider, spesielt fargerikt løv under is . Det er kunstfoto verdt en utstilling i et kunstgalleri. Og så har vi de fantastiske måne -bilder. Der vi kan se fotavtrykket til Neil Armstrong og det amerikanske flagget. 😉

      Min stemme går til Gryende.

    6. I disse dager er det klimatoppmøte i Dubai. Igår publiserte Verdens Meteorologiorganisasjon WMO en ny klimarapport for året 2023. WMO består av de ypperste klimaforskere i verden. Der var det ikke mye positivt å hente. Klimagassutslippene er rekordhøye. Globale temperaturer er rekordhøy. Havnivåstigningen er rekordhøy. Isen på Antarktisk er rekordlav. Det er en øredøvende kakofani av knuste rekorder. Jeg nominerer herved Fotavtrykket som Årets Forbilde 2023. Fordi hun utrettelig påminner oss om dette utrolige viktige tema på en saklig og klok måte. Uten å løfte pekefingeren 😉

    7. Jeg skulle gjerne stemt på to jeg. For det er 2 jeg synes er nesten like gode når det gjelder både komposisjon, skarphet, vinkler og formidlingsevne. Men hvis jeg må ta en, foran en annen, så velger jeg meg Utifriluft. Hun har noe færre bilder, men de hun har er som regel helt rå. Når det gjelder Mettejosteinsdatter, så skulle jeg ønske det var en kategori som het Årets Dikter eller noe sånt, så ville jeg stemt Mette der <3

    8. Mette og Utrifriluft er to meget dyktige damer. De er forskjellig, og de bor på forskjellige steder. Mette med den vakre naturen i nærheten og trenger ikke jobbe så hardt for å finne vakker natur. Utifriluft bor bynært. Og løper til skogs så fort hun har fri eller på bobilturer i ferien. Der blir det vakre bilder og både soloppgang og solnedgang. Og sjø og fjord og fjell også. Men hun har ikke det utenfor døra slik som Mette.
      ….
      Mette kunne solgt kalendere med egne bilder fra Norge til hele verden. Hun leverer noe helt unikt. Utifriluft lever og ånder for foto med hele seg. Lager konkurranser her på blogg med foto-oppgaver. Trykker krus til vinnere. Lager julekort med egne motiv. Lager kalendere med egne motiv. Og har bilder i huset sitt som hun har tatt selv. Utifriluft har en fotoblogg, Mette har en blogg som rommer så mye mer enn foto. Det er dikt, reiser, litt interiør og masse mat og strikk..Ja, det meste. Begge to er verdige vinnere.

      Men fordi Utifriluft har en fotoblogg går min stemme til henne.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg