Håpløse mennesker!

Enkelte mennesker bare er- og blir irriterende. De evner ikke å se egne feil uansett, og som en derfor gjør best i å minimere kontakten med. – Og her følger de 7 respektive personlighetstyper som bare ikke lar seg endre uansett hva en måtte gjøre for å hjelpe.. 

 

De tabubelagte tankene

 

Pessimisten:  Den som ser- og tolker absolutt alt i et pessimistisk/negativt lys. Selv når gode ting skjer, klarer pessimisten å lete seg frem til noe negativt ved dette også. Dette er typen som later til å misslike å le..

‘The know-it-all:  Den som alltid kan alt- og vet alt. ‘The know-it-all’ er den belærende typen som ALLTID har rett, selv om h*n beviselig har feil.

Den beslutningsudyktige:  Her har vi den som aldri klarer å ta selv den enkleste beslutning av frykt for å gjøre feil.

Den lukkede:  Den som går rundt og gir inntrykk av at alt er tipp-topp uansett hvor galt det egentlig er fatt. Her har vi altså den overfladiske som aldri åpner opp om noen ting, og som i det hele tatt vegrer seg for å snakke om dypere/vanskelige ting.

Bulldoseren:  H*n som gjør hva som helst, og villig vell valser over hvem som helst for å få det som de vil.

Den ustabile:  Dette er personen som har nada respekt for tiden din. H*n som til stadighet bryter løfter- og derav ikke er til å stole på.

Det evige offeret:  Denne personlighetstypen er beslektet med pessimisten. Men til forskjell fra denne, som ser pessimistisk på alt, er det i offrets tilfelle knyttet til denne som person. Her er det nemlig slik at verden er ute etter å ‘ta’ de personlig. Alt og alle er ute etter de, og de formelig gasser seg i offerrollen istedet for å gå i seg selv for å finne løsningen på problemene.

8 kommentarer
      1. Ja, når du sier det, så er det jo de som drar optimismen alt for langt også.. – De som er hellig overbevist om at absolutt alt er mulig, hvilket jo er rene oppskriften for en kræsjlanding siden dette ikke er realistisk..
        Dette er jo parolen som går igjen på SoMe, og jeg har faktisk bestandig ment den er giftig. Realiteten er jo at ingen er i stand til å nå toppen på alle områder, da det i de fleste konkurransjerelaterte områder ikke lar seg gjøre å nå til topps om en så legger ned all verdens dedikert jobbing og innsats uten at det også finnes et talent i bunnen. Eksempelvis, har jeg tenkt med gru på det fallet jeg selv ville fått dersom jeg hadde fått vokse opp i den tro at jeg så visst kunne bli VM/OL-mester i turn, eller vunnet Idol bare jeg gikk 100% inn for det. For det ville jeg nemlig aldri kunnet oppnå, uansett! (Jeg er 172 cm, er alt annet enn myk og velkoordinert, og er arvelig belastet med en sangstemme som ikke engang kan defineres som sang, men som min fars familie ble opphavet begrepet ‘Henriksen-stemme’ i lokalmiljøet..) 😀 😛 😀

      1. Takker så mye 🙂
        – Jeg vil vel tro jeg har aller størst problemer med de som ikke evner å ta stilling til noe som helst (beslutningsudyktige) og de ustabile som påtar seg ting og gjør avtaler, for så bare å utebli..

    1. jeg tenker at alt dette er nok tilknyttet til diverse diagnoser. f eks evig offer er borderline, og pessimisme er som regel depressive tilstander mm.

      1. Så sant.. I ‘Bulldoseren’ ser en jo til og med psykopatens hensynsløshet, i tillegg til at narsissisten, i sine ulike uttrykk, dukker opp her og der..
        Borderline har jeg imidlertid aldri fått grep om hva dreier seg om. Jeg har bare skjønt at de er svært slitsomme og vanskelige å ha med å gjøre, men hvor ofte jeg har søkt etter info for å få det forklart, har jeg aldri fått grepet om hvorfor. Om noe, har jeg hatt inntrykk av at det er grunnet i en ustabilitet i humør- og stemningsleie.. Men i ordet ‘borderline’ ligger det jo at det har med et grenseland/at det har noe med å befinne seg på et slags vippepunkt mellom det ene og det andre.. – Så det at du knytter dette til ‘det evige offer’, vil det si at den ‘grensen’ er knyttet til paranoiditet?

    2. Mange forskjellige typer ja, og enda flere mennesker, og ikke kan alle puttes i disse kategoriene en gang.. Mange flere “typer” for å si det sånn 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg