Helt Håpløst!!

For noen dager siden, la jeg ut innlegget Dette er jo helt feil! angående manglende oppdatering av blogglisten på blogg.no’s hjemmeside. Jeg kan jo vitterlig ikke skryte av å være av de kjappeste i oppfattelsen, da det allerede var inne i det 5 døgnet med den samme listen, men jeg vil i det minste tro jeg er kjappere enn Google, hvis selskap er ansvarlig for det inntrufne som i skrivende stund ENDA ikke er rettet opp i!.. 

 

 

Altså.. Jeg må jo si det er helt utrolig at verdens ledende leverandør av nettjenester ikke klarer å få denne registreringstjenesten opp å gå i det den nå har vært fastfrosset i over ei uke til ende! Dette dreier seg tross alt om en tjeneste som påvirker inntektskilden til folk, det være seg om det er helt eller delvis! For oss bloggere, -meg selv inkludert, vil i mange tilfeller dager med høyere plasseringer som ikke fremgår av den fastfrosne listen, innebære færre klikk i utgangspunktet. Eller for å vri litt på det; Vi blir nødt til å legge ut flere innlegg pr dag for å kunne komme opp i det antallet sidevisninger vi ville fått dersom vi sto oppført med vår rettmessige plassering og antall sidevisninger.

For blogg.no som helhet, innebærer det også at det er bloggere som rett og slett ikke gidder å blogge før den listefunksjonen er oppe og går igjen, hvilket innebærer tap også for dem om dette vedvarer. For det er unektelig demotiverende å levere flere innlegg daglig, og derav høste inn x-antall flere sidevisninger med ditto plasseringer uten å få betalt for det i form av større synlighet på hjemmesiden. – Jævlig demotiverende, for å være ærlig! Men for min del, så drives jeg av motviljen mot å plassere tilsvarende elendig i det systemet gjenoppstår, for å si det sånn, fordi jeg helt eller delvis har lagt bloggingen på is i påvente av at dette skulle skje.

Jeg mener.. Google Analytics er en leverandør av statistikk for nettsider, det er ikke en av flere tjenester eller noe sånt; Google analytics ER rett og slett den statistikken som nå har ligget brakk i over ei uke, og det må jeg jo bare si er under enhver kritikk! – Absolutt ikke noe verdens ledende nettselskap burde gjort seg bekjent av, for dette er jo regelrett tragikomisk..

12 kommentarer
    1. Enig med deg, dette er irriterende selv om at jeg kanskje egentlig skulle vært ute av lista for øyeblikket 🤦‍♀️ Rett skal være rett

    2. Blogg i vei du. En liten historie fra krigens dager. Før krigen var Per Margarin Norges mest solgte margarin. I fem år under krigen var produktet ikke å få tak i grunnet manglende råstoff. Sjefen på fabrikken var framsynt. Per Margarin annonserte i alle aviser og ukeblader, store poster på husvegger. Dette på tross/trass i at produktet ikke fantes i butikkene.

      Når krigen var slutt etter fem år, og produksjonen var i gang, gjett hvilken margarin var igjen Norges mest solgte fra dag 1. 😉

    3. Jeg har blogget omtrent som ellers. Altså litt i rykk og napp. Men selvfølgelig enig i det du skriver. Jeg tjener ikke noe på bloggen min, men følger jo med på lista når den fungerer som den skal.😊

    4. Det er helt utrolig! Nå lever jeg jo ikke av det her, hadde tatt seg ut forresten, siden da hadde jeg jo kun levd på luft, uten kjærlighet……. men det er viktig for meg likevel. Ser at mange ikke blogger og det er trist! Hvor lang tid kan det ta da?????? Grrrrr…..🤬🤬😘

      1. Om en er del av partnerprogrammet eller ikke, så vil jeg uansett tro det ligger en form for anerkjennelse i de listeplasseringene som gjør at følelsen av ikke å få lønn som fortjent vil være tilsvarende okke som.. For mitt vedkommende, vil jeg si det først og fremst har vært selve plasseringen som har vært demotiverende..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg