(helt) STEIN (hakke gal)

Mens mine medbloggere hyller våren i form av at det legges ut den ene fotoserien nydeligere enn den andre, og den andre serien mer idyllisk og solfylt enn den ene, så har min ide-koker nok en gang gitt seg ut på sine egne ville veier; Sære veier der det antas at intet menneske hverken har- eller vil igjen sette sin fot.. Ved forrige korsvei, var det jakten på den mest spektakulære ødeleggelsen som var det som sto og gjaldt. – Men det er faktisk som rent normalt å regne kontra dit galskapen nå har ført fotokunsten her på berget; For i dag, var det nemlig et likeså plutselig innfall der jeg lurte på hvorvidt det lot seg gjøre å få noe metaforisk gull ut av 100% verdslig gråstein som fikk meg til å stryke på dør for å få naboer og forbipasserende til å undres (antagelig med en viss medlidenhet blandet med uro i blikket) over hvordan jeg kan leve uten tilsyn.. Men om det å sitte i veikanten å ta nærbilde av småsteinen får meg innlagt på asylets øvre gemakker, så får ujeg iallefall sørge for at bildene blir lagt ut i dag.. 

 

16 kommentarer
      1. Takk! 😀
        De ble jo tatt i det optimale lyset for bilder av sitt slag; I det solen er helt på grensen til å begynne nedstigningen, for å si det sånn. Denne starten på solnedgangen, har det med å tilføre noen rent spektakulære farger og gjenskinn 🙂

    1. Det minner meg om da jeg var ung og spradet rundt i fjæra i Bodø for å finne fine steiner. Hadde en flott samling etter hvert. Samlingen ble ganske mye utvidet da jeg var på tur i Sulitjelma og oppdaget kråkesølv! Det glitret så fint, så det ble med en stor beholdning hjem til jenterommet. 🙂

      1. Vi pleide å padle ut til en sånn liten holme der hele strandlinjen var fylt av runde, glatte steiner som gjerne var hvite, rosa-aktige, med sølv og styr. Mange av de ble til sånne steinmenn, og en del av de lever faktisk enda 🙂

          1. En aldri så liten story featuring ‘buste-rustene’, som vi kalte den, ville jo faktisk vært STEIN-kult *hehe* 😛
            De ‘gjenlevende’ befinner seg jo hos foreldrene mine, men da har jeg jo allerede et innlegg linet opp når jeg skal nedover en tur i mai/juni en gang! 😀

    2. Sååå kule bilder, da 😍
      He,he.. tenker at om du ryker inn, er vi flere som bør ryke i samme slengen.. ser for meg at både jeg og frk.Utifriluft i allefall kan ha naborommene 😂

      1. Hvor hakke galt det enn måtte fremkomme, så klarte du med den replikken å få et opphold på assylets øvre gemakker til å lyde skikkelig forlokkende, -at det ville vært en opplevelse for livet *hahaha* 😀 😀

      1. Awww.. Takker så mye!
        Stein er jo unektelig en type motiv hvor hele prosjektet står og faller på lyset, og det kunne vel neppe blitt mer ideelt enn det var under gårsdagens fotoseanse. For det fargespillet som fremkommer i disse bildene, er faktisk 100% ekte vare! Jeg har riktignok gjort de hakket skarpere ut i fra originalen, i tillegg til å optimalisere kvaliteten på selve bildet, men det er ingen filter, effekter eller farger som hverken er lagt til eller fjernet, så det var en skikkelig artig greie i det jeg underveis i prosessen ble stadig mer bevisst på at det som gjaldt, var å finne frem til akkurat den kameravinkelen hvor solen traff sånn eller slik som avgjorde.. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg