Her blir det vinn eller forsvinn!

Etter fjorårets unntak, viste det seg i heogen at jeg er tilbake i godt gammelt Melodi Grand Prix-modus; Hvilket vil si at jeg ikke engang hadde fått med meg at den norske finalisten var blitt kåret før i dag.. Men opplysningen om den allerede unnagjorte nasjonale finalen var vel strengt tatt ikke det som besørget det massive hakeslippet som fulgte, for å si det sånn, for dette bidraget her, er vel tett opptil det galeste som har vært i Eurovisjonen siden Jahn Teigen stilte i den berømmelige sjelettdrakten en gang på 70-tallet..

 

(foto: vg) I årets Melodi Grand Prix -finale, skal kongeriket representeres av denne her galskapen som kaller seg Subwolfer

 

At fjoråret skulle bli året også jeg skulle utvise en glødende interesse for the Eurovision song contest, var jo grunnet i den fascinasjonen som oppsto da TIX (som jeg nylig omtalte i et innlegg som kan leses HER), som til da hadde vært kjent for sine russelåter brått skulle vise seg å gjøre en fantastisk figur i den norske finalen. For aldri tidligere har en grand prix-deltager vært i nærheten av å gripe en hel befolkning slik som denne artisten.

Men selv om jeg i anledning den norske finalen skulle vise meg like uengasjert som jeg ellers har vært, med det utkommet at jeg om mulig er enda mer bakpå når det kommer til å få med seg hva som skjer på fronten enn noensinne, så er det faktisk ikke ensbetydende med at interessen vil forbli ikke-eksisterende! For da jeg tidligere i dag først fikk hørt, -og ikke minst sett dette bidraget, så ser det jaggu ut til at dette fesjå av en event vil klare å suge meg inn igjen..

 

(foto: vg) Andreas Haukeland alias TIX.

 

Grunnlaget for denne høyst uventede oppblomstringen av interesse, er imidlertid så langt fra fjorårets interessevekkelse som det vel er mulig å få blitt; For mens det i tilfellet TIX og Fallen angel var grunnet i et blanding av sjarmert og rørt, så er det denne gang min udødelige kjærlighet og magnetiske dragning mot det kontroversielle, spinnville og hakke gale som har overtatt styringen, for å si det sånn. – For dette her er en salig blanding av fengslende som pokker og fullstendig absurd! Om jeg bare hadde sett denne opptredenen uten å vite noe som helst rundt, ville jeg gått ut i fra det var en typ parodi alias Ylvis-brødrenes ‘What does the fox say’..

Vel.. Om du ikke skulle ha sett- og hørt galskapen, så får du det hele i all sin glory her;

 

Det ville jo rett og slett være for et karakterbrist av meg å regne dersom jeg ikke skulle utvise den maksimale iver forå få med meg hvordan verden vil reagere i det kongerikets representant iført ulvemasker, entrer scenen for så å fremføre denne låta som handler om at en må få gitt ulven en banan før den spiser bestemor!

Fra mitt ståsted, evner jeg faktisk kun å se to mulige utkomme for denne gruppen som kaller seg ‘Subwolfer’ i det de stiller som kongeriket Norges representant i verdens by far største og mest prestisjetunge sangkonkurranse; Enten så åker de rett ut i kvalifiseringen, slik at hovedfinalen vil forløpe uten norsk bidrag på scenen, ellers så vinner de hele dritten. Dette er vitterlig ingen ‘midt på treet’ -type sang! For ‘Give that wolf a banana’, så er det enten eller, sann mine ord!..

9 kommentarer
    1. Hadde ikke sett fremførelsen før nå – men hørt om låten.
      Enig med du. Vinn eller forsvinn. Blir spennende. Jeg liker låten. Den er jo bare så…. helt feil og derfor riktig.

      1. Det er akkurat det den er!! Så det å få være vitne til verdens reaksjon når det kaukes i vei fra Grand prix -scenen at man må få gitt denne ulven hvis navn de ikke vet, så de kaller ham Keith, en banan.. – Det blir intet mindre enn episk! *haha*

    2. Jeg stemte ikke på dem, men jeg tror de kan lage mye oppstyr i Italia.
      Og jeg heier på dem uansett om det blir vinn eller forsvinn.
      .

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg