Hva 2021 har lært meg..

I gårsdagens innlegg, spurte Lena Lykke hva den enkelte hadde tatt med seg av lærdom fra året som vi nå har lagt bak oss. For meg, førte dette spørsmålet til den mest merksnodige følelsen av hva som best kan beskrives som en erkjennelse av det åpenbare.. 

Et ærlig og fullstendig svar på dette spørsmålet, føltes rett og slett for mørkt for kommentarfelt tilhørende innlegg med en håpefull og optimistisk undertone. For det er dessverre ikke noen utpreget gladstemning over det jeg føler jeg sitter igjen med av lærdom fra 2021, så..  

 

 

Egentlig, så kan den vel neppe kalles ‘ny’ den lærdom jeg har tatt med meg fra det herrens år 2021. Det er snarere den lærdom og de erfaringer som avstedkom fra 2020 som ble tatt til et helt nytt nivå i 2021..

–>>>  Jeg er redd ytringsfriheten, og derav demokratiet slik vi kjenner det, er passé..

Vi har jo i flere år allerede opplevd massesuggesjoner, der den ene siden av en sak/debatt brått håver til seg monopol på sannheten i mindre saker, som f.eks såkalt eksponering av unger på blogg og i SoMe og at photo-shopping av kropp- og utseende. Hva mine personlige meninger i disse sakene angår, er ikke det relevante i denne sammenhengen, men det urovekkende i at det på rekordtid ble null-toleranse i hht å fremme syn som går på tvers av denne ‘sannheten’.

I løpet av de siste årene, opplever jeg at dette har gått så til de grader langt, at jeg faktisk er stygt redd den ytringsfriheten jeg er vokst opp med, er en saga blott; Først i form av at betegnelsen ‘rasist’ ble tatt i bruk for alt den er verdt som en av de mest effektive hersketeknikker verden vel noen gang har sett. For i det en betegnelse oppleves som så belastende å få påhektet at folk vegrer seg for å gå ut i offentligheten med sine meninger/synspunkter, så er vi vitterlig ute å kjøre. Hva rasisme-kortet angår, så fører det at folk er skremt fra å si sin mening til at det ikke lenger er flertallet som bestemmer, men den siden som fritt kan ytre seg. Følgelig, så er vi nå på strak kurs i retning av hva som ikke lenger kan sies å være ‘snik-islamisering’. men ren skjær og åpenlys islamisering (Les mer om dette i innlegget Dette er islamisering!)

 

 

–>>>  Samfunnets oppfatning av sannheter og fakta, er ikke nødvendigvis de reelle sannheter og fakta. Ikke ta noe for gitt, men etterprøve all info du får. – Kort oppsummert; Tenk selv!  

Aldri har toppside-quotet mitt vært så prekært som det har blitt i løpet av 2021 generelt, og i COVID-19 anliggende spesielt! Dette temaet ble nylig belyst i innlegget Tillitsbrudd!  

I dette ligger også at ei heller det å kunne smykke seg med de fineste yrkestitler og universtetsgrader innebærer noen sannhetsgaranti! I C19 -anliggende, så syntes det bla.a stadig å dukke opp fagfolk med relevant ekspertise som kan fortelle at de ikke våger gå ut med sitt syn som går på tvers av det synet som er vedtatt og bestemt av frykt for jobbene sine! – Så når det foreligger slike indikasjoner på en delt ekspertise der kun den ene siden får slippe til, så innebærer dette at min tillit til disse forsvinner som dugg for solen.

Dessuten vil 2 + 2 ALDRI bli 5 uansett hvor massiv ekspertise det måtte være som påsto det motsatte, for å si det sånn!..

 

–>>>  All grunn til å frykte for fremtiden!  

For ett eller annet uggenskap er unektelig under opprulling i det man har fått store deler av en befolkning til å gå med på sånt som merking av en gruppe av befolkningen, i det ‘de uvaksinerte’ rett og slett er på god vei til å bli pålagt en ‘david-stjerne i light-versjon..

Videre, så lover det jo alt annet enn godt at staten selv har tatt eierskap på en sannhet! I C19-anliggende, så kan jo de tillate seg å teorisere og å synse uten vitenskapelig dekning i hytt og pine, mens all ytret tankevirksomhet som ikke innebærer å snakke den statlig fastsatte mening etter munnen blir betegnet konspirasjonsteorier!

I ‘konspirasjonsteoretiker’ har vi en betegnelse som, om mulig, er enda mer effektiv enn ‘rasisme’-begrepet i hht å få folk til å holde kjeft, og dilte etter bjellekua som seg hør og bør. Hva som virkelig uroer meg, er hvordan dette begrepet er blitt besørget ilagt det maksimale av galskap, med den følge at det som eventuelt måtte bli avdekket av ‘snusk’ i det skjulte fra makthavernes side her til lands automatisk blir latterliggjort, og derav plassert i boksen for en galnings fabuleringer.. – Uansett hva det måtte dreie seg om..

 

 

Kort oppsummert, så

4 kommentarer
    1. Veit du…æ er totalt enig med dæ!! (og der kom nordlændingen frem 😁) Nei seriøst, jeg er veldig enig…for sjøl om mine innlegg holder en lav profil, og jeg nok kan virke som et ballonghode fordi jeg unngår diskusjoner – så tenker jeg mitt..og har mine meninger som jeg holder fast på og står for, og ikke allverdens flertall av forståsegpåere kan rokke ved det. Jeg ser og leser – og i mitt hode er vi, ytringsfriheta vår og hele det flotte landet vårt på tur rett i grøfta.. Folk lar seg på ene sida diktere om hva de skal tenke og mene, bare fordi det er offentlig “godkjent”…og på andre sida er de blitt så jækla hårsår og blir jo støtt av absolutt alt.. Det er jo nesten tragikomisk😳

      1. Ja, er det noe som skremmer meg i forbindelse med pandemien, er det hvor enkelt det åpenbart er å skape massesuggesjoner der man angriper selv de mest grunnleggende av rettigheter som faktisk er det fundamentet hele landet er bygget på. Det er i mine øyne en vesensforskjell på det å f.eks være uenig i vaksineskeptikerne, og det å støtte opp om at ens meningsmotstanderes syn ikke får komme til uttrykk!..
        – Jeg har bestandig hatt et greit over gjennomsnitts behov for å nå ut med mine meninger og synspunkter, slik at dette derfor er blitt gitt en betydelig plass i bloggen, men dette er jo så visst ikke noe som passer for alle. I utgangspunktet, var planen å bli en ren meningsytrer, men jeg har i aller høyeste grad endt opp med en god blanding 😉
        Som leser, syntes jeg det er like verdifullt med blogger som er ren ‘feel-good’ som det er med de som i sin helhet er dedikert til alvorlige tema. En trenger å kunne koble av innimellom, og da er det gull verdt å kunne klikke seg inn på en hyggelig hverdagshistorie, se noen flotte bilder e.l 🙂

    2. Herlig å se en våken person, det blir kanskje nr 5 d da😂 håper ikke du har ” vært m på dugnaden” vennen ( sier vennen jg, selvom d er 15 år siden jg så dg sist eller noe😅) med det mener jeg selvsagt sprøyta, det er Ingen vaksine, jeg har fulgt ned en stund 10+ år og dette handler om noe annet ” maintain population under 500 000 000 in perpetual balance with nature ( Georgia guide stones)

      1. Nei, her er det ikke mye dugnadsånd å spore *hehe*
        Jeg drakk av samme glass/flaske fra en som var smittet uten at det førte til så mye som et hark før vaksinen ble lansert. Følgelig, visste jeg jo at jeg ikke blir syk av dette viruset, så da utelukket det å skulle la seg vaksinere seg selv. Jeg mener.. Man tar jo ikke et legemiddel mot et virus en ikke blir syk av!
        Og det var nettopp det at de begynte å pushe den sprøyten på naturlig immune som gjorde at jeg ble skeptisk til vaksinen som sådan. For den vaksinen, skal jo inneholde den genkoden som de har kopiert fra nettopp naturlig immune! – Så når de da begynte å påstå at en var mindre trolig til å føre smitten videre osv med vaksinen enn med naturligimmunitet, så er jo det klin hakke umulig, siden vaksinen inneholder en kopi av det stoffet de har fått fra oss! En kopi vil jo aldri kunne ha andre egenskaper enn originalen! Man trenger jo ingen doktorgrad for å skjønne at det ikke er mulig!
        – Så da blir jo spørsmålet naturlig nok hvorfor de EGENTLIG skal dytte dette her på de som er opphavet til vaksinen i utgangspunktet!? Altså; Er det da noe mer i denne her som ingen vet om??
        – Friends 4ever <333

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg