Hverdagsbildet!

Hverdagsbildet er rett og slett et aldri så lite ‘bli kjent’-konsept, bestående av at blogg-dagen avsluttes med et utvalgt hverdagsbilde sammen med historien rundt.

 

Klikk her for det sist utgitte bildet i dette konseptet! 

 

Det er vel antagelig først og fremst i forbindelse med GRYXEN -utdelingen at det synliggjøres at jeg gjør en del grafikk. Men ett og annet hint i den retning har nå dryppet i andre anledninger også..

Som den fullstendig talentløse søsteren til Fredrikstads mest kjente tattoveringsartist og tegner, har jeg ønsket at jeg hadde hatt talent for tegning/maling helt fra jeg hadde den særs ubehagelige åpenbaringen i hht at jeg brått så realiteten, i all sin gru, i øynene: Min 3 ½ år yngre bror, som må ha vært i 10-11 årsalderen den gang, hadde passert mine tegneferdigheter med (særs) klar margin.  Fremdeles oppleves det som det er noe regelrett naturstridig over dette her, bare at nå går det ikke lenger på alderen, men snarere på at jeg aldri før har hørt om et tilfelle der den ene gjør seg bemerket igjennom et unikt talent, hvorså den andre ikke kan skilte med NOE som helst i den retning! ALLTID så har det talentløse søskenet noe av det respektive talentet, om så bare et snev. – Untatt hos oss..

Og det verste er når han liksom skal bortforklare det ved å si at han er bare blitt god på dette her fordi han tegnet jo hele tiden, og den slags. – For det gjorde da for faen jeg også!! – Ja, dvs. inntil den nevnte erkjennelsen. På viljen går det ihvertfall ikke, da dette er det talentet jeg virkelig skulle ønske jeg hadde hatt (-sammen med sang, -hvor jeg om mulig er enda mer talentløs).

Men brått så kom det en dag der jeg innså at jeg faktisk hadde et viss talent når tegningen ble tatt fra blekk, maling og fargestifter til PC’en! – Ikke sånn at jeg bare kan sette i gang, og vipps så har jeg et særs godt levebrød, men det er nå i det minste så at det gir en følelse av faktisk å kunne skape noe på den kreative fronten.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg