HVIS JEG VAR DEG! – jeg gikk bare i boden en tur (2)

Fordi det er tidkrevende å innta en annens personlighet, strekker dette konseptet seg over to dager, der man på dag en blir utropt som vinner, mens innlegget som utgis i vedkommenes spirit ferdigstilles den påfølgende dagen.

 

Så nå skal det altså komme for en dag, for dere så vel som for meg selv, hvorvidt jeg evner å være noen andre enn meg selv!..  Den første delen av denne runden, åpenbarer seg  umiddelbart om du klikker   

           –>>> HER! <<<–

 

 

JEG GIKK BARE I BODEN EN TUR! 

 

Nå er det altså dags å innta personligheten til en fyr hvis blogg kun var et navn på topplisten inntil gårsdagens trekning. All fornuft tilsier jo i så henseende at den respektive persona er off limit, og derav omtrekk, liksom tilfellet er ved seriøse temablogger. Jeg mener.. En ‘kødder’ ikke med sånt som kreft, liksom! Men når jeg viste meg respektløs nok ovenfor egne spilleregler til å ‘kødde’ med Vivian, så kan jeg gjøre det når- og hvor som helst, så.. – Here we go, altså!..

 

 

BADELAND GRATIS I INGENMANNSLAND!

 

Me sku jo eigentleg vørti på telttur i helgå som vørti, men let oss stoppa av været. Men sean det regnå uten stopp heile vekå til andes, så møtti dei planan fullførast dennå helgå. Eg hadde nemligen bestemt meg førr at dettå sku gjenomførast innan sumaren fell øver i haust, så det vart nu eller aldreg!

Problemå vart nu at ongan sett seg på bakbeinå, då. Dei vørti no ikje svært bære enn onga flest desså krapylå våri, så om dei fekk det som dei ønsja, så hadd dei no sett inne på kvart sine vårelse å spela på desså dataspelå sine! Men sedan dei tils ailt hæll vørti sura førr at me sagde nei tell at ferra på badeland dettå året framleist, så bestemde eg meg førr å brukja dettå før ailt det vart verdt, så eg hylå ut at dei fekk skynda seg å pakkå, førr me hadd føtt fribiljettar tell eit heilt nytt badeland! – Førr i det dei allereias sett i bilen, og eg sjølvsagt har vørti snartenkt nog til å setja på barnesekringå på aille døra og vinduge i det me kjøyra av stades, og dei børja tenkja på å stell spørsmål, så vart det jo førr seint å angrå, førr å seia det så!

Så då fer me av staes, då, kånå, ungan og me sjølve, med telt, presenning, badedrakti og sjølvsagt regndresså før fira skift til kvareinan! Og om dei vørti sura medan me vart heima, så vørti dei fullstadast mugna nar me kjem frim tel platsen eg hadde sjåat meg ut! Her vørti det nemleg ennå meir vatn enn eg berra kunna førastilja meg! Elvå vørti flauma øver aile sinå breiekantå, og jaggu vørti det ikje tagi tell å blåsa au straks me vørti fremma!

Altså.. Eit betre badeland finnast no ikkje! Her hadd me jo straum, stupatårn i ymsa høgdi i det båe campingvagne og trær vørti ståande uti vatnet, og me vindaukinga så fekk me jo jaggu dessa høga bøljane au!

Det vørti imidlertid fist medan eg tek å lagde om presseningå tell ei vatnsklie som ongå mjukna opp, og gradvis tok tell å teke del i moroa dei au. Men ner dei fist vørti teki tell å leka seg i vatnet, så vørti det jaggu full fest au!

Ha ein strålande dag, Folkens! No skal eg gå å rusja vatnskliå med kånå og ongan!

 

6 kommentarer
    1. Beklager, men denne leser jeg ikke. Takler ikke dialekten….Sikkert en flott blogg, jeg har vært inne ofte. Men litt for lang og jeg finner ikke ut av innholdet på en måte. Men ser ut som du greide det helt supert….Kånå!

      1. Enig! Når sant skal sies, begriper jeg meg ikke på dette med å skrive på dialekt. Jeg mener.. Ethvert annet land med eget språk klarer da å holde seg til et sett regler og stavelser i skriftspråket! Russerne klarer det jo, så det er jo absurd at dette landet med drøye 5 mill innbyggere ikke bare skal ha 3(!) offisielle skriftspråk, men adder så en ‘dullion’ stedegne skriftspråk til det hele!..
        Dialekt, ny-norsk inkludert, er tungt å lese, så jeg gidder heller ikke.. 😉
        – Men det har faktisk vist seg overraskende artig å tulle med *hehe* 😀

      1. Kvisleis kan du seia sånt om dennå vakrå diålektå!?.. *hahaha* 😀
        [Jeg kan iallfall garantere at jeg ALDRI vil skrive et ord på dialekt som meg selv! For ikke bare er det jævlig irriterende, men jeg kan jo ikke noen dialekter heller, – om en ser bort fra Oslo syd *hehe*] 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg