Hvis Jeg Var Deg: MATBLOGGER!

‘Hvis jeg var deg’ er et parodikonsept i bloggs form, der plottet er å innta mitt respektive offers persona, for så å utforme et innlegg i deres ånd, so to speak.

Men som så gjerne er tilfelle med andreutgaver, har de en lei tendens til å ende opp som noe forringede kopier av sin original. Når en i tillegg tar det med i betraktningen at jeg jo bringer meg selv med i det jeg inntar disse personligheter, så er scenen m.a.o satt for et heidundrende kaos..

 

 

Etter å ha vært en tur på vestlandet for å innta personligheten Mette Josteinsdatter, skal vi denne gang ta dette splittede pesonlighetskonseptet til et helt nytt nivå ved rett og slett å samle de populære matbloggerne våre under et felles flagg. – Jeg skal m.a.o innta rollen som…

 

MATBLOGGER!

HØYKARBO DAGSMENY

10 kommentarer

06.04.2024 kl. 22:53

 

FROKOST: 

Baguette/rundstykke m/roastbiff.

Du trenger:

1 stk. rundstykke/baguette,

3-5 skiver fra en pakke med skivet roastbiff

Majonese eller remulade

Sylteagurk,

Kinakål

 

Slik gjør du:

Skjær rundstykket/baguetten i to,

Påfør pågegget på den delen som utgjør bunnen,

Legg den andre delen over.

 

LUNSJ:

Lunsj a-la Øst: 

Du trenger:

kr. 94,-

1 stk lunsjmeny

Valgfritt/etter behov; Et fremkomstmiddel, en telefon, eller en tilsvarende forekomst innenfor rimelig avstand.

 

Slik gjør du:

Gå-, kjør (offentlig- eller ved hjelp av eget transportmiddel), eller ring Restaurant Øst, eller en tilsvarende facilitet innenfor en rimelig geografisk avstand fra oppholdsstedet.

Bestill fra menyen du får utdelt, ev. opplest fra dersom du er telefonkunde.

Maten er ferdig preparert i løpet av en 10 minutters tid, hvorav den enten fraktes til deg ved bordet, eller kjørt til den adressen som blir oppgitt dersom den ønskes tilkjørt.

Betal under en hundrelapp for et førsteklasses lunsjmåltid.

 

MIDDAG:

HamburGry:

 

Du trenger:

(ca) 500g kjøttdeig

Hamburgerbrød (ev.rundstykker)

Sjampinjong

Tomat

Mais

Sylteagurk,

løk

Dressing

Ketchup

 

Slik gjør du:

Først deler du kjøttdeigen i to-tre deler, for så å forme disse som boller, før du klemmer med noe sånt som en stekespade på toppen slik at de blir flatet ut.  Dernest steker du de til de er gjennomstekt, -pass på å krydre underveis!

Mens stekingen pågår, skjærer du de øvrige ingrediensene (bortsett fra maisen) opp i små deler, og legger de over burgerbrødbunnen, før du påfører dressing. Når burgerne er gjennomstekt, legges disse over dette, for så at du påfører Ketchup, før topplokket plasseres på burgerens overside.

 

•  Vel bekomme 

 

 

6 kommentarer
    1. Her kommer jeg fykende inn fra høyre, på Lunsj-a-la-Øst. Eneste jeg kunne tenkt meg 😀 For mye klisj i det andre. Og jeg er jo litt lat på matfronten som du vet 🙂 Ferdig laget fungerer fint. 😉 Og da ville jeg kanskje truffet på servitøren også, og kunne tatt en matprat med henne 😀

      1. En mixed grill ser selvsagt akkurat lik ut inne på restauranten som den gjør utenfor! Personnel som har med seg denne bensinstasjonmaten inn på en restaurant vil nok imidlertid brått se hakket dummere ut enn h*n gjorde før h*n gikk inn 😜🤭😆
        – For å svare hakket mer seriøst, har vi ikke mixed grill på menyen pr. d.d, men vi har imidlertid hamburgertalerken og bakt potet, samt at du Kan få wiener m/pommes frites FRA barnemenyen, så.. 🤭

    2. Herlig, mye god mat her! Og noen ganger er det enkle det helt beste..
      Du kunne blitt en bra matblogger også, folk er jo på alle stadier når det gjelder mat! Gryburger, er innertier.

      1. Takker så mye!
        – Jeg tror vel imidlertid en trygt kan gå ut i fra at det norske folks kokkekunster og matvaner ikke lider under fraværet av bloggen ‘GryMat’ *haha*. Det eneste jeg kan tenkes å kunne bidra med i så måte, er hhv. teknikker for å få båret med seg så mye som mulig inn-og ut av kjøkkenet, pepping av desset, og ikke minst å få den ønskede mengde skum på toppen av halvlitersglasset *haha*
        En skulle jo kanskje tro en ville ha lært en del matlaging med en slik jobb, men det er vel snarere motsat. For hvem hadde vel giddet å begynne å knote med selvlaget mat når en har to kokker med til sammen vel 100 års erfaring som legger all sin kjærlighet i maten din for prisen av råvarene!? 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg