HVIS JEG VAR DEG! – mette ask (2)

Fordi det er tidkrevende å innta en annens personlighet, strekker dette konseptet seg over to dager, der man på dag en blir utropt som vinner, mens innlegget som utgis i vedkommendes spirit ferdigstilles den påfølgende dagen.

 

Så nå skal det altså komme for en dag, for dere så vel som for meg selv, hvorvidt jeg evner å være noen andre enn meg selv!..  Den første delen av denne runden, åpenbarer seg  umiddelbart om du klikker   

           –>>> HER! <<<–

 

 

METTE ASK! 

 

Liksom Doc & Dask fra forrige identitetstyveri, er også Mette Ask en ‘happy camper’, så nå bærer det faktisk ut på tur igjen! Det artige, er imidlertid at disse er helt forskjellige som typer; Der Rednecks’ene Doc & Dask er helt ‘fres’, er Mette og Husseyn svært familieorienterte, og dessuten småbarnsforeldre. Så da gjenstår det jo bare å se om denne ulikheten som mennesker kommer like godt til uttrykk i min persona som hva tilfellet er når de er seg selv..

 

 

 

Ja, da er sønnen min ferdig med uken hos oss, og ble hentet av faren sin før vi dro videre, mens Amalie har tatt med seg lillejenta en tur til Sverige med seg og tvillingene slik at vi blir alene i to dager. Vi har nemlig tatt turen fra sør- til Østlandet!

Vi bor nå på denne nydelige plassen, hvor vi fikk plass helt nede ved vannkanten.

 

Som jeg har fortalt dere tidligere, så har jo Husseyn virkelig lagt sin elsk på dette landet etter at han flyttet hit, og ivrer etter å lære både språk, kultur, væremåte, og alt på en gang *haha*. Men jeg har jo forklart ham dette med at det er en viss forskjell på det å være fra Bergen og det å være Norsk ikke er heeelt det samme, så denne turen her, er på sett og vis også en skoletur, og ikke bare ferie. Vi har som sagt tatt turen til Østlandet, nærmere bestemt på en fantastisk campingplass like utenfor Oslo.

 

Husseyn har virkelig lagt sin elsk på det norske snopet og snacksen. I ferien har han hatt en is i hånden konstant! Allikevel ble han altså så henført i det han fikk en ny type han ikke hadde smakt før at han glemte vann og alt! Han bare plasket rett ut i Glomma mens han gumlet, og koste seg, uten engang å ense hva han hadde gjort før han sto med vann til livet – hahaha.  

 

Etter at vi hadde fått plassert vognen, og gjort oss kjent med plassen, var det dags for at Husseyn skulle få vaskeekte nordmann-undervisning av ingen ringere enn det store stjerneskuddet på blogghimmelen denne sommeren, selveste Gry H.

 

Her befinner vi oss altså i Oslo, på vei til slottet for å møte Gry.. 

 

Når hun ba oss møte henne på slottet, trodde jo jeg selvsagt det var utenfor, altså på slottsplassen! Vi var imidlertid litt tidlig ute, så jeg trodde ikke hun hadde kommet enda da jeg plutselig hører navnet mitt.. Men når jeg så meg rundt, så jeg jo ikke noe kjent ansikt! Gry lot tydeligvis merke til forvirringen, for brått så hører jeg bare ‘Her oppe!’, og der står hun altså; Oppe på balkongen i selskap med selveste kongen vår, og vinker til oss!

 

 

Det viste seg da at dronningen er i karantene, og Gry har fått jobben som dronningvikar! For Gry er dette vedifull erfaring å ha med seg i det hun nå er nær ved å skulle krones som landets nye bloggdronning!

Men jeg er imidlertid ikke så sikker på hvor lurt det var å la Husseyn få vite om den Norskheten vi mangler her i Bergen. For å være ærlig, lurer jeg på hva jeg tenkte, for dette består jo kun av galskap! Jeg ble igrunnen irritert etterhvert, og ganske flau også, i det Gry bla.a lærer min mann hvordan man banner på Norsk, i all sin obskjøne rikholdighet, for ikke snakke om hvordan en ‘ekte’ nordmann på Oslotur ‘kødder’ med kunsten!

 

 

Heldigvis fikk de ikke holdt på mer enn et par timer før en vakt kom og fikk stanset dem. Og da var resten av dagen kjempekoselig. Husseyn fikk lært masse, og da er jo målet oppnådd!

Håper dere alle har en fin sommer!

 

-Mette

 

FACEBOOK HER – NY INSTAGRAM HER –  SNAPCHAT metteask – (reklame) NETTBUTIKK HER

16 kommentarer
    1. Nå tar du jo helt av her 😂 likte det «hvis jeg var deg» bildet ditt. Du er flink på å lage bilder, dette teknologiske er ikke min greie. Har ønsket meg ny header i noen år, men ingen lager noen jeg er fornøyd med *haha* Hvis du har lyst å lage Bunny Trash headere så må du gjerne gjøre det, hahaha 😂

      1. Såpass bør det vel være. -Sånn i all beskjedenhet, mener jeg..
        😀 😀 😀 😀 😀
        – Jeg skal se hva jeg kan få til ang. header. Vil du ha bilde av deg selv, eller skal ‘Bunny’ få jobben?..

        1. Den jeg har laget tanta mi for noen år siden, den er mørk lilla, stor bunny og liten roger. Jeg er i grunn fornøyd med den. Det er bare at jeg har hatt den så lenge. I bunn og grunn så ønsker jeg meg en slik, bare en annen.. hvis det gir noen mening 😂

      2. En fråga till dig Bunny och till Gry som jag har lite koll på.
        Ni verkar vara intelligenta, uppgående och jävligt roliga helt enkelt!
        Det bara slog mig nu när Gry pratar om språk.. Att lära allt man läras bör. Eller hur?

        Jag Älskar scrabble (alfapet). Det är galet roligt… Och jag är en galet dårlig förlorare.
        Klarar INTE av det!! Surar som en ilsken tiger i timmar.. Kan även hända att jag fuskar…
        (men bara i monopol och yatzy) 😯😯😇

        Anyhow, så fick jag en strålande idé!
        *trumvirvel*
        Scrabble med lite nya regler. Först och främst dialekt!! Sist men inte minst – snuskiga ord ger PR automatik bonuspoäng. Vad säger ni? Sugna på spelkväll?? 😇😇🤣🤣

        1. I min tacky bevissthet, er dette
          HELT GENIALT!!
          – For første gang aner jeg konturene av et brettspill med faktisk underholdningsverdi her, så jeg er all in! 😀 😀 😀

        2. Tack för kompliment “hondjuret”. Nu är det lite som jag kan av snuskiga ord, men av nyfikenhet måste jag säga ja, eller hur? Dåligt på svenska också 😂

            1. Du har ingen aning om vem du har utmanat i det här sammanhanget, för mitt ordförråd inom svär-ord är fucking enastående! – Norska, svenska och engelska, separat och kombinerat, -you name it! Jag äger det här jävla spelet!.. *mwwhahaha*
              😀 😀 😀 😀 😀

      1. *hehe*
        – Hun fikk gjennomgå litt hun, stakkar.. – Å tilbringe en dag selskap med hun der ‘bloggdronningen’ er vel strengt tatt mer enn hva jeg ville holdt ut med forstanden i behold, tror jeg 😀 😀 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg