HVIS JEG VAR DEG! – solliv (2)

Fordi det er tidkrevende å innta en annens personlighet, strekker dette konseptet seg over to dager, der man på dag en blir utropt som vinner, mens innlegget som utgis i vedkommendes spirit ferdigstilles den påfølgende dagen.

 

Så nå skal det altså komme for en dag, for dere så vel som for meg selv, hvorvidt jeg evner å være noen andre enn meg selv!..  Den første delen av denne runden, åpenbarer seg  umiddelbart om du klikker   

           –>>> HER! <<<–

 

 

SOLLIV! 

 

Det er rart med det å skulle parodiere de bloggerne jeg kjenner best, da dette jo har den naturlige følge at en har fått innblikk i såpass mange av vedkommendes sider og særegenheter at det blir vanskelig å bestemme seg for hvilken retning en skal gå for! Og i Solveigs tilfelle, var det virkelig vanskelig å bestemme seg, for å si det sånn.. Men etter mye vingling frem og tilbake, så slo det meg at sommeren så visst ikke er over enda! – Og aldri har jeg opplevd Solveig i en så til de grader nydelig feriemodus som vi har vært vitne til igjennom bloggen hennes i dette herrens år 2021. Dette er så visst ei dame som vet å kose kose seg, det skal være ‘Snickers & Twist’, og det ville jo vært intet mindre enn en skam om jeg ikke valgte meg ‘ferie-solliv’ i det jeg nå trer inn i rollen som dette nydelige mennesket fra kongerikets vakreste by..

 

 

 

GRYENDE TIDER!

 

God kveld! Nå er altså første dag av femte ferieintervall omme (for de av dere som ikke har fått det med seg, så har jeg altså fått delt opp ferien min i 6 toukersperioder med halvannen uke i mellom), så nå er jeg tilbake i feriemodus!

 

 

Og jeg har vært på en ny bloggdate, og denne gangen har jeg møtt selveste kronprinsessen av blogg-norge, nemlig Gry, som har bloggen ‘Gryende’. Et aldeles nydelig menneske som deler raust av sin utømmelige visdom, så vi har hatt en aldeles fantastisk dag, altså!

 

 

Da jeg helgens Oslotur ble bestemt, så slo det meg at jeg kunne jo bare legge hjemreisen om Askim, etter først å ha tilbragt en dag med hun som har vært en bloggvenninne av meg i flere år allerede. Siden jeg ikke er noe kjent på de trakter (vi befatter oss ikke med de trakter her i Fredrikstad, vet dere), avtalte vi å møtes på Mc.Donalds, da den karakteristiske klovnen begynner å dukke opp med pekefingeren i rett kjøreretning til den respektive restauranten nesten med en gang en kjører ut på E18, for så å dukke opp for å peke i samme retning med hva som ikke kan ha vært mer enn 500m til en km mellom hver!

 

 

Vi valgte imidlertid å ta med oss maten i stedet for å spise på restauranten, for ingen av oss hadde tenkt på at de har jo verken øl eller vinservering hos mc.Donalds, og vi hadde jo lyst på litt sprudlende drikke i glasset når vi først var ute på. Det er jo ikke hver dag en er på bloggdate!

 

 

Deretter tok vi beina fatt, og syklet til nærmeste badested. Jeg får meg bare ikke til å kalle det ei strand, for det var jo tross alt ferskvann! Langt fra de paradisiske forhold jeg er vant med i Fredrikstad, hvor jeg har sjø, saltvann og både sandstrand og svaberg, om jeg da ikke velger å hoppe rett uti fra verandatrappen. Men det var jo uansett en kjærkommen forfriskning!

 

 

På tross av at vi befant oss ved Glomma og ikke i mitt planke-paradis, så hadde vi det utrolig koselig!  Med en gang vi kom, ble jeg litt engstelig for hvordan jeg skulle kunne oppholde meg på dette stedet. Som typisk er for elvebredder hang jo denne antydningen av kloakkslukt igjen fra tidligere tider da elven fungerte som utløpskanal for det som måtte være av menneskelige etterlatenskaper innenfor et gitt område. Men jeg ble faktisk vant med den nesten med en gang, så vi ble sittende der å skravle ti langt på kveld. Ganske lattermilde ble vi etterhvert som vi kom stadig lenger ned i vinflasken også!

 

 

Ved halv ti-tiden, var vi riktig så muntre til sins, så i det vi hadde gjort oss klare til å dra, så bråbestemte vi oss for å ta et siste bad. Så ivrig ble vi at vi helt glemte bort at vi ikke lenger hadde på oss badetøy, så vi hoppet jo uti, vi, så det ble jo innmari morsomt det også!

 

 

Vel tilbake i Askim igjen, avslutter vi dagen med et nydelig måltid på restauranten til Gry. – Ja, det er jo ikke hennes restaurant, men jobben hennes er der! Så jeg var riktig så god og mett da vi tok avskjed på togstasjonen (ja for jeg måtte jo la bilen bli stående til i morgen) etter en super dag!

 

 

|

13 kommentarer
    1. Joda. Kunne nesten vært skrevet av solliv, men bare nesten.
      Tror kanskje ikke hun ville badet med alle klærne på.

      1. *hehe*
        Men her må man også ta høyde for at det må ha vært en ganske så rikelig mengde med vin disse to har rukket å tylle i seg i det klokken er rundt 21;30 på kvelden da denne forglemmelsen av klesskift skal ha funnet sted.. 😉 😀 😉

      1. Takker og bukker <3
        – Jeg vil vel si at begge de to der vil ha godt av å returnere til hverdagen igjen.. Jeg mener.. Det får være måte på på en tirsdag, liksom. – Om det så aldri så mye er sommerferie *hahaha*

    2. Utrolig gøy å lese. Mange flotte bilder og her kom livsnyteren Solliv frem altså! Topp underholdning.
      Så artig med “Værstekællen” (som kunsten heter) da med Gry! Fabelaktig løsning og ble ble artig med bloggtreff og bading! Dette var en fin løsning på Solliv! P.S. Jeg kledde litt sminke!

      1. Så utrolig moro at du likte det, altså! 😀 – Bildet av deg, er fra den gangen jeg sminket deg i Photoshop for å finne ut om du var høst eller vinter i forbindelse med innføringen i fargeanalyse 😉
        Det er så rart med disse ‘fantasireisene’ mine i dette konseptet her, da jeg ser hendelsene så klart for meg inne i hodet, at det nærmest føles som virkelige opplevelser *haha*
        (Når det er sagt, så vil jeg vel tro det er best om virkelighetens Gry & Solveig legger bloggdaten til helgen, for å holde på sånn her på en mandag er vel strengt tatt litt i overkant, -selv om det er ferie *hahaha*) 😀

      1. *haha* 😀 Ja, en må dra personlighetene helt ut for at det skal bli noe greie på. – Ellers vil det bare ende opp som et plagiat som vil fremstå like dårlig som det vil være tamt og kjedelig *hehe* 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg