Hvor går grensen!??

Tidligere denne uken, la jeg ut innlegget Lærdom tatt i 2021, hvor jeg fortalte om hvordan det stadig å bli stilt ovenfor paradoks og selvmotsigelser i C19-anliggende har torpedert tilliten til det offentlige. Tidligere i dag var jeg imidlertid dum nok til å lese de britiske nettavisene, for med det å innse at sjansene er ‘we’ve seen nothing jet’.. 

 

 

For å være konkret, er det når jeg klikker inn på den skotske utgivelsen The daily record, som jeg ikke har vært inne på tidligere, at jeg kommer over artikkelen som tar redselen for hvor vi er på vei til et helt nytt nivå;

Her kan de nemlig fortelle om en undersøkelse som er foretatt på denne øya, kun en 20 minutters flytur unna Stavanger lufthavn, som viser at 2/3 av de spurte mener de uvaksinerte burde tvinges i isolasjon frem til pandemien er over!

Altså; For å si det som det er, så er den største forskjellen mellom briter og nordmenn at vi fremdeles har en noe høyere prosentandel med symmetriske ansiktstrekk (som følge av at vikingene i sin tid røsket med seg rubb og rake av damer med et over gjennomsnitts utseende).  Ergo; Det finnes i bunn og grunn ingen nevneverdig forskjell! Så det er ned andre ird all grunn til å gå ut i fra at de signaler som man mottar fra vår nærmeste allierte der ute i havgapet også gjør seg gjeldende her på berget. Dessuten er jeg nødt til å finne ut av hvorvidt det som er blitt meg fortalt om at de i Australia står på trappene til å få segregert de uvaksinerte inn på egne områder frem til pandemien er over er korrekt.. -Jeg må ærlig innrømme at jeg er livredd, for dersom dette skulle medføre riktighet, så har vi altså et vestlig samarbeidsland som har- eller står på terskelen til å segregere en utpekt gruppe av befolkningen inn på begrensede områder. For når en vestlig nasjon vedtar noe slikt med flertallet i ryggen, er det ikke lenge før dette sprer seg som en farsott til de øvrige av vestens nasjoner, Norge selvsagt innkludert!..

 

 

Og slik jeg ser utviklingen den siste tiden, er jeg ikke et øyeblikk i tvil om at det norske folk iallfall er kommet dithen hvor flertallet vil støtte opp om at de uvaksinerte pålegges karantene i egne hjem inntil pandemien er over. – Og derifra viser jo Hitler-Tyskland med all tydelighet hvor kort veien er videre; Altså til en aksept for at de utstøtte henvises til lukkede områder..

Og da har vi strengt tatt gått hinsides langt utenfor det som følger uenighet i befolkningen i hht hvordan man skal håndtere dette og hint, eller hva!?

17 kommentarer
    1. Har du sett hva som skjer i Nederland, Belgia og Tyskland? Har du hørt uttalelsene til statsministeren i Danmark og ikke minst President Macron i Frankrike?! De kommer for oss.. det er faktisk krig nå.

      1. Jeg har lest uttalelsen til Macron, og det holdt lenge for meg! Har fått med meg at det er kommet lignende crap fra bla.a NL og Danmark, men det er grenser hvor mye opprørende lesning en stakkar kan klare å svelge på en dag..
        Det er helt utrolig at folk ikke ser den parallellen til Nazi-Tyskland! I kommentarfeltet på den skotske avisen, er det bla.a en lurulf som avviser denne likheten med at det å forbli uvaksinert er frivillig, i motsetning til det å være av jødisk origin.. Jeg mener.. Hva sier man til sånt?..

          1. Ikke minst blir det forbannet interessant å se hvem som kommer seirende ut av den krasjen som følger dette her; Antirasismen på steroider eller heksejakten på de uvaksinerte!..
            Om ikke annet, så skal det svært vanskelig la seg gjøre å forene disse to dominerende interessefaktorene av i dag! Og uansett hvem av disse som kommer seirende ut, så vil det være fordel oss, i og med en av to gifter langt på vei vil bli eliminert..
            . Aldri så galt at det ikke er godt for noe, altså.. 😉

    2. Jeg har vært dum å lest på både kommentarfelt på VG, OG kvinneguiden. Kan det bli verre? Blir ofte ikke så godt humør. Det er jo flere som ønsker ha det som i Europa i Norge. Men håper det er få. (Linken i innlegget her virket ikke forresten.) Det er gått ganske langt i Australia, og det er litt overraskende. Leste ellers på nyhetene at EU ikke godkjenner at man reiser om man har to vaksinedoser OG har hatt nylig korona. Man må ha 3 dose. Jeg skjønner ikke helt at det å ha nylig har hatt korona ikke er gyldig nok, når det sies at de har oppmot 16 ganger mer antistoff enn etter vaksinen. Men tror ett argument imot “den naturlige immuniteten” her var at det ikke er sikkert alle som har hatt korona med delta er immune mot omicron. Men er ikke det akkuratt det samme med vaksinen? Er ikke den bygget på antistoffene til en de forrige variantene (enn så lenge, før den til omicrom kommer)? Ellers sier de at den tredjedosen fungerer godt eller dårlig annen hver time ca.

      1. Jupp, det er akkurat samme vaksinen som ble lansert ved juletider i fjor (eller forfjor, blir det jo nå, -teknisk sett *hehe*). – Altså den som ble laget ut i fra originalviruset.
        – Og denne ble jo, som ALLE later til å ha glemt, laget ved at de klarte å utvinne genkoden fra det donerte blodplasmaet til de NATURLIG IMMUNE!!
        Jeg meldte meg som giver selv! Da hadde de etter alt å dømme fått inn nok, men det gjør jo at jeg husker den biten med at de søkte etter blod-donorer fra naturlig immune spesielt godt..
        Og det er dette med at de begynte å prakke på oss som tross alt sitter på originalen av den genkoden som finnes i de sprøytene som virkelig gjorde at det begynte å skurre hos meg. Det ble jo fra første stund påstått at vaksinen gjorde en mindre smittsom om en var vaksinert, og det finnes ikke den ekspertise i verden som kan overbevise meg om at en eksakt replika av noe brått skal inneha flere/andre egenskaper enn originalen! Jeg mener.. 2+2 blir pokker ikke 5, uansett hvilke titler en som måtte påstå dette kan smykke seg med.. 😉
        ** Link fixed, b.t.w 😛

    3. Jeg syns det er helt på jordet alle disse uttalelsene om vaksinene. Tvangsvaksinerig, altså det henger jo ikke på greip og heller ikke isolasjon for de uvaksinerte! Folk må få velge selv spør du meg.

      1. Jeg tror ikke det blir forbudt ved lov, men snarere et typ indirekte påbud, om en kan kalle det dét, ved at det rett og slett blir gjort umulig å fungere som uvaksinert..
        Det er jo i seg selv helt hårreisende at regjeringen ikke går ut mot den hetsen mange uvaksinerte blir utsatt for, både offentlig og privat! Likeså absurd er det at de lar slike uttalelser som f.eks at Micron går ut offentlig og kaller de som har valgt å avstå fra å la seg vaksinere for ‘idioter’ passere uimotsagt..
        Sånt er IKKE greit fra en norsk regjering, uansett hva en måtte mene i saken som sådan!

    4. Ja,hvor går grensen ?
      Når fks.Italia og Australia legger ned så enormt mye ressurser på å jakte på uvaksinerte samtidig som man påstår at sykehus og helsesektor bryter sammen,da skjønner man ikke prioriteringene,men man skjønner at det skal vaksineres for enhver pris,vil man ikke så skal man ! Noe er helt feil !
      Man tar jo sakte men sikkert forfølgelsen,hatet,hetsen osv. til nye høyder her til lands også,man har gått over til en ny og mye mer ondskapsfull taktikk,eg skjønner det når eg leser Stavrums artikkel på Nettavisen her om dagen : «Er det riktige stenge ned et helt samfunn for å beskytte de uvaksinerte».Den overskriften var nok for meg til å skjønne at uvaksinerte går en høyst usikker fremtid i møte..
      Eg leste en kronikk på journalisten.no i går som oppsummerer omtrent alle mine gode grunner for ikke å ta vaksinen : «Myndighetene må stilles kritiske spørsmål og mediene må slutt å gå etter uvaksinerte».Men eg regner med at denne artikkelen,som de TRE andre eg har lest på TO år som prøver å være litt kritisk,blir dysset ned og tåkelagt for så å gå i glemmeboken.
      Det har jo kommet frem at sykehusene har mye mer å gå på i sin kriseplan enn det som blir benyttet,helseministeren har blitt presset til å komme med svar og i dag innrømmer hun langt på vei at restriksjoner,nedstengninger osv.ikke nødvendigvis er nødvendig på dette tidspunkt,men at man tar høyde for at det kan bli krise en eller annen gang i fremtiden.Men hva hvis ikke,vil de da beklage til det norske folk som har fått livet ødelagt,mistet jobben,splittet familie osv…selv om de har gjort som de har fått beskjed om,vært lydige og snille og tatt vaksinene sine.
      Vaksine er ikke lenger frivillig i Norge,man må slutte å tro det,vil man være en del av det fungerende,oppegående samfunnet MÅ man vaksinere seg,Alternativet er å fortsette å være en forfulgt og forhatt utstøtt og negative konsekvenser for sitt valg får man kjenne på kroppen hver eneste dag.
      Alle blir «straffet» på en eller annen måte,både de uvaksinerte og de vaksinerte,det grusomme og brutale oppi dette er at ingen har gjort noe galt og som rettferdiggjør at man fortjener det.
      Hilsen synskepeggy

      1. For meg, er det i alle fall liten tvil om at det ligger noe helt annet bak dette her enn de snaue 200 personene som opptar sykehusplasser over det ganske land!.. At det lages et fuzz ut av det annet helvete pga 200 personer av et totalt antall pålydende 5, ett-eller-annet millioner innbyggere, er jo fullstendig absurd! Det stemmer bare ikke!! HVA det er som foregår, har jeg ikke den ringeste anelse om, bortsett fra en mistanke om at det er noe økonomisk lønnsomt.. Men det er, som sagt kun en mistanke..

        1. Ja,og kan man tøffe seg til å antyde at kanskje det er fullvaksinerte med bivirkninger som opptar en del av disse sykehusplassene,og at det faktum ikke kommer så godt frem alltid ?
          Man vet jo at fks.hjerteposebetennelse og hjerneslag (+lammelser og kramper) er blitt kjente bivirkninger etterhvert og sånne diagnoser krever ofte sykehusopphold over tid.
          At det trikses og mikses med tall er jo bevist,ingen vet om det trikses og mikses om mer «pålitelig informasjon»
          Da er det jammen bra at det tross alt er noen uvaksinerte igjen,hvem skulle man ellers skylde på ?
          Hilsen synskepeggy

    5. Ta det veldig med ro, tvungen vaksinering vil aldri, gjentar, aldri bli i innført i Norge. Heldigvis har vi en sosialdemokratisk regjering, ikke en ytterliggående høyrestyrt nasjonalstat. Eller en stat styrt av en rabiat diktator som Rodrigo Duterte på Filippinene som setter uvaksinerte i husarrest. Om de ikke lyr blir de fengslet.

      Det som derimot vil bli innført Fredag 14 Januar er koronapass. Det vil sette sterke begrensninger for uvaksinerte å bevege seg der folk flest beveger seg. Åja, vaksinerte ER smittespredere også. Hele poenget er at de 8 % uvaksinerte legger beslag på 70% av intensivplassene på sykehusene der de ansatte er på randen av kollaps. Uvaksinerte har 11 ganger større risiko for alvorlig sykdom og død. Vaksinerte som får corona får et mildt sykdomsforløp, samtidig som immuniteten blir så sterk at vi kan gå en lys vår i møte med alt det medfører av festligheter. Og alle barna kan glede seg til syttende Mai.

      Et annet viktig poeng er at med innføring av koronapass vil de fleste uvaksinerte stille seg i kø på vaksinestasjoner. Som i land som har innført dette.

      1. I utgangspunktet er jeg enig i at det er for mange uvaksinerte som ikke har vært seg sitt ansvar bevisst i hht å vurdere egen helsesituasjon opp i mot risikoen for alvorlig sykdom ved å forbli uvaksinert. Personlig, så tok jeg avgjørelsen om at jeg tar smellen på egen kappe dersom jeg mot formodning skulle drite meg ut i forhold til dette her samtidig som jeg bestemte meg for å avstå fra vaksinering. I praksis, innebærer dette at jeg da vil benytte et privat behandlingssenter for ikke å belaste det offentlige. Men dette er imidlertid MIN personlige avgjørelse, og ikke noe som bør prakkes på andre!
        Men ikke desto mindre; At det ikke blir lovpålagt tvangsvaksinering i Norge, er ikke ensbetydende med at det er ‘frivillig’ i dette anliggende. Uansett hva jeg og andre måtte mene om den og den sin vurdering i hht å la seg vaksinere, så er det som vi etter alt å dømme ser begynnelsen av nå, IKKE greit!! Dette er og blir segregering! At styresmaktene holder sin sti ren på papiret, er faktisk ikke verdt en dritt, da de faktisk har et ANSVAR for å forhindre at slikt skjer! Jeg mener.. Hvor lenge vil de sitte på gjerdet her? Vil de la det gå så langt som at de tillater at folk mister jobbene sine? -At det går så langt som at de i tillegg mister trygderettighetene, slik at alternativet til å la seg vaksinere blir å bo i telt (om man er så heldig å ha såpass) og livnære seg ved ‘dumpster-diving’?? – Eller hva med å påtvinge de karantene ved at de kun får gå ut for å skaffe mat og medisin ? – Eller vil de også her kunne dra’n helt ut, Hitler-style, og etter en stund flytte de inn i avgrensede områder???
        – Og som sagt, ja, det er folk som med rette burde foretatt sine valg med langt større selvinnsikt. Men non the less, så er det jævlig påfallende at det KUN blåses opp med krigstyper at en så og så høy prosentandel av de innlagte er uvaksinert, mens INGEN legger frem det nette antallet av ca 200 pers. som denne prosenten faktisk utgjør! Ergo legges det opp til en massesuggesjon her som er skremmende som faen! For 70% høres så jævlig mye mer ut enn 190-210 pers. på landsbasis, ikke sant!
        – Og de som har blitt syke som går ut med hvor glad de er for å ha tatt vaksinen, med tanke på hvordan det ville fortonet seg uten.. Hvordan i himmelens navn kan de si noe sånt når de kun har hatt sykdommen som vaksinerte!? Det innebærer jo at de ikke kan vite en dritt om hvordan dette hadde fortonet seg uten denne vaksinen! Alt de vet, (med unntak av de med kjente underliggende sykdommer som VET de ville slitt noe veldig uten, er hvordan utkommet ble med vaksinen!

    6. Enn så lenge Bien,den som lever får se…..
      Anbefaler deg å lese boka Vidunderlige nye verden av Aldous Hugsley – så langt er alt som har skjedd helt i tråd med handlingen i boka.Boka er skrevet på 1930-tallet !
      Godt nytt år (er vel avhengig av om man er vaksinert eller ikke 🤣🧐😪)
      Hilsen synskepeggy.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg