Ikke noe prisverdig ved det!..

De nominerte for influencer-prisen Vixen er offentliggjort.. Å klikke inn for å få med meg disse, skulle jeg imidlertid aldri gjort, da dette skulle vise seg å få en særs dårlig innvirkning på humøret. – Og jeg er iallfall ikke noe mindre grinete nå, en 12-14 timer i etterkant! For i de kategoriene hvis utforming skulle ha vært en hyllest av meningers mot, bidrag til økt kunnskap og forståelse og den utrettelige kampen mot alle odds, så skal det ikke mye mot til for å være de talspersonene for det politisk korrekte som disse nominasjonene består av!.. 

 

 

For det første, kom det som en overraskelse på meg at TV-personligheter også er inkludert i dette her! Jeg mener.. Ikke bare har TV-bransjen sine egne priser, men når de som figurerer på blogg og SoMe skal måtte konkurrere med  TV-personligheter i en prisutdeling hvor nominasjonsutvelgelsen er basert på antall publikumstemmer, så sier det seg jo selv at det er en hinsides skjevhet i hht rekkevidde ut til dette nevnte publikum over det ganske land, for å si det sånn!

Men dette skulle jeg i det minste hatt en mulighet til å kunne forbigå i stillhet dersom det hadde vært noe prisverdig å spore i de oppførte kandidatene! For det som virkelig gnager hos meg i denne forbindelsen, er at jeg ikke evner å se noe som helst som kan ansees for å falle inn under hva jeg vil anse som ‘prisverdig’, verken for ‘Sterke meninger’, ‘Gullpennen’ eller ‘Årets influencer’..

Nå skal det imidlertid sies at kategoriene ‘Gullpennen’ og ‘Årets influencer’ ikke har noen slike rammebetingelser mht hvilket emneområde de respektive kandidatene opererer under, men jeg må jo si jeg lurer på hva som foregår inne i hodene på folk som f.eks syntes en moteblogger er den som har utvist den mest oppsiktsvekkende, prisverdige & ikke minst forbilledlige innflytelse på det norske folk i løpet av året som er gått! Fuck ildsjelene for et bedre samfunn og de som beriker oss som mennesker ved å gi oss en utvidet horisont og større perspektiv, for her ansees intet for mer verdifull påvirkningskraft enn det å breie seg ut på Instagram og OnlyFans med en minimal bekledning! – Og dersom man på toppen av det er overvektig og skamløs, så skal man jaggu ikke se bort i fra at det venter en Fredsprisnominasjon ved neste korsvei, i det tidens politiske korrekte oppfatning av hva som  i realiteten er en promotering av en usunn livsstil, jo er at de slår et ubetalelig slag for mangfold og kroppspositivisme!

Hva kandidatene for ‘Årets sterke mening’ angår, så må jeg ærlig innrømme at det tippet fullstendig over, i det jeg satt å skjelte ut de latterlige valgene som var foretatt i hht de som skal ha gjort seg fortjent til en slik pris..

 

 

Ordlyden ‘Sterke meninger’ mener jeg vitterlig indikerer kandidater som på et eller annet vis har stått rakrygget igjennom en eller annen form for storm i forbindelse med det som er blitt fremmet; Det være seg om de har kjempet for å få satt noe (nytt) på dagsorden, har utvist det settet av ‘baller’ som kreves for å gå offentlig ut med syn som ansees kontroversielle, eller hva det ellers måtte være som gjør at de har utmerket seg ved å stå for noe som krever et vist mot og standhaftighet. Hva som derimot IKKE krever noe som helst, er å være talsperson for det politisk korrekte, og da gjerne med de trangeste rammene på toppen av alt! Ei heller har vi, som samfunn, det minste behov for folk som går i bresjen som reinspikkede revolusjonære i kampen for det rådende- og gjerne det eneste aksepterte synet hos det store flertallet! Jeg mener.. Hva faen er det som f.eks gjør at folk anser Kristin Gjeldsvik som kongerikets fremste i hht utvist meningers mot de siste 12 mnd!? Ja, hun mestrer unektelig kunsten å være høylytt til fingerspissene, og hva engasjementet angår, så får jeg assosiasjoner til propagandaminister Goebbels når hun fyrer seg opp for alvor! Men det hun fronter, er jo tidens mest fastsatte folkemeninger, med den følge at hun han hyle og skrike i full visshet om at dette vil avstedkomme med uforbeholden hyllest over hele linjen, uansett tid, sted eller anledning! Når det en fronter er av en slik karakter at det ørlille mindretallet som våger å tale og/eller handle i mot det hun fronter blir latterliggjort, utskjeldt og regelrett kneblet, så er det i mine øyne IKKE snakk om å utmerke seg i hht å stå frem som en person med meningers mot! – Snarere ‘anything but’, spør du meg!

 

foto: byas.no

 

Og hva faen Fredrik Solvang har gjort seg bemerket på i så måte, vil etter alt å dømme forbli et mysterium! Mannen er vitterlig den beste debattlederen som noensinne har operert på Norske TV-skjermer, i det han stiller folk til veggs med både vanskelige, utfordrende og regelrett kontroversielle spørsmål. Men å avkreve svar, og utfordre makteliten ved å stille de til veggs, er IKKE synonymt med det å gå ut med-. og fronte sine egne meninger og oppfatninger!

Hva angår de øvrige kandidatene i denne kategorien, liksom de andre to som er nevnt, er de så intetsigende at jeg ikke engang gidder ta meg bryet med å vurdere om de kunne være verdt å nevne..

Helt spesifikt, så betyr dette at jeg er grinete for at verken min ‘blogger in crime’, aka Bunnytrash ELLER årets influencer, by far, Mamma på hjul er å finne blant kandidatene i hhv ‘Årets sterke mening’ og ‘Årets influencer’. – Og dette har faktisk ikke sin årsak i at det dreier seg om venner av meg, men rett og slett fordi de er faen så mye mer velegnede operatører enn de listede kandidatene!.. Så etter å ha gitt Kokkejævel’en min stemme, så har jeg gjenopptatt boikotten av dette fesjået, i det jeg rett og slett anser det for under min verdighet å forholde meg til..

[Elkers kan nevnes at jeg også tidligere har gitt uttrykk for mitt syn på Vixen i dette innlegget]

6 kommentarer
    1. Drit i den prisen! Har de noe med alder å gjøre skal tro, hmmm, gæmlisser skal vel ikke hverken sees eller høres eller..?
      Forresten, Kristin Gjelsvik synes jeg fortjener både det ene og andre, men kanskje jeg er litt solidarisk nå…:)
      Drømme noe fint!

      1. Ja, her er du nok inne på noe, ja!!
        Jeg har faktisk kommet over flere uttalelser i både kommentarfelt og diskusjonsforum hvor de har latterliggjort- og ‘disset’ dette med at ‘gamlingene’ har tatt over hva blogg-konseptet angår.. -Og dette provoserer meg virkelig, i det det er så giftig for samfunnet som det vel kan få blitt!!
        Én ting, er at de som faller inn under betegnelsen ‘gamlinger’ faktisk har halve livet igjen å leve, med alt dette innebærer; Altså: Vi kan bare ikke finne oss i at 50% av et kvinneliv skal tilbringes i en (metaforisk) bås merket irrelevant, ‘ferdig’ i hht skjønnhet og sex-appeal, og i det hele tatt utgått på dato!
        Og om mulig enda giftigere er det at det i dette også ligger at vi, som samfunn, utviser en så stor grad av mangelfull respekt, og ikke minst verdsetting av våre eldste at de plattformer de velger å operere på faktisk fritt erklæres for ‘døde’ av nyhetsformidlere og kulturpersonligheter med riksdekkende rekkevidde!
        Jeg mener.. Hvor sykt er ikke et samfunn der livserfaring tilskrives null verdi!?
        ‘Det må ALDRI skje igjen’, har vært parolen hos de som opplevde krigen og dens grusomheter. Denne misjonen for å opplyse oss etterkommerne om det som skjedde, og ikke minst hva som utgjorde opptakten til dette, i form av fårstehåndsberetninger har fått uttallige overlevende fra konsentrasjonsleire og gud vet hva til å trosse de mest utenkelige traumer for å gjøre sitt for dette formålet.. Det skjærer meg rett og slett i hjertet å måtte erkjenne at samfunnsutviklingen har tatt en usving i retning at det bare er et tidsspørsmål før det skjer noe tilsvarende. -Og jeg er stygt redd det også ligger langt nærmere i tid enn som så dersom vi fortsetter på dette viset..
        – Hva Kristin Gjeldsvik angår, så gjør hun unektelig en god/ og viktig jobb i hht å være en motvekt til det steriotype kroppspresset generelt og blant ungdom spesielt. Jeg ville derfor ikke hatt noe imot å se henne blant kandidatene innen f.eks livsstil e.l. Men hva ‘Årets sterke mening’ angår, så ligger det i kategoriens natur at det bør være noe nytt, og/eller noe mer utfordrende enn å stå frem som et 99% av befolkningens talerør med hovedtyngde på saker man faktisk er i ferd med å få lovbestemte begrensninger i hht å motsette seg! – Og da hun i tillegg har vunnet samme kategori for fronting av de samme saker så sent som fjordårets utdeling, så blir hennes kandidatur helt feil for meg.. Dessuten skal det heller ikke stikkes under en stol at jeg opplevde angrepet hennes på Sophie-Elise Isaksen under den nevnte utdeling regelrett forkastelig.. Jeg har niks og nada forhold til S-E, liksom jeg til og med kan si meg enig i en del av de faktorene Gjeldsvik påpeker som kritikkverdige ved henne, men å henge ut en meningsmotstander til spott og spe i hva som skulle være takketalen under en prisutdeling, er intet mindre enn mobbing/hets av verste sort..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg