Ingen look er mer krevende enn den usminkede!

Jeg skal på båttur i ettermiddag. – En aktivitet hvor en stiller usminket med håret løst eller i en hestehale, og hvor kleskoden er shorts/skjørt og t-skjorte med badetøy under. Med andre ord: En 100% naturlig look. – En look så til de grader upyntet og naturlig at jeg nå kan puste lettet ut her jeg sitter, over at jeg gudsjelov rakk å bli ferdig i tide, drøye to timer etter at jeg loffet ut på badet for å ordne meg…  

 

 

For det har seg nemmelig slik at det finnes ikke noen annen anledning som krever mer forberedelser enn den 100% naturlige og sommerkledde. En skal fremstå som om en bare har stått opp av sengen og gått, og i allefall hva meg selv angår, så er det en betydelig forskjell på hvordan jeg faktisk fremstår i det jeg står opp av sengen, og den ‘bed-looken’ jeg i anstendighetens navn anser presentabel for offentligheten;

 

(df-foto)

 

For det første, krever badedrakten/bikinien at alt av nødvendig hårfjerning er foretatt. Selv for meg som slipper så billig at jeg ikke engang trenger shave leggene, krever badetøyet at det nedlegges en viss innsats på dette området. Men det skal ikke fornektes at jeg slipper rimelig billig fra shavingen i forhold til folk flest, – en skjevhet som retter seg umiddelbart i det fargen står for tur.. Liksom jeg har minimalt med uønsket hårvekst, er det andre som slipper å måtte legge nevneverdig innsats i det å kunne stille med en hudtone som i det minste innehar et minstemål av teint. For mitt vedkommende, krever enhver åpenbaring av hud en grundig omgang med selvbruning. Å få en solbrun farge gjennom nettopp det å sole seg, kommer imidlertid ikke på tale, da jeg ikke vil risikere å se ut som ei rosin utgått på dato om en 5-10 år. Så her er det altså bare å peele og preparere, for så å ta frem solsprayen for et så gjevnt resultat som råd er å få til på egen hånd.

 

 

Og det stopper jo såvisst ikke her!.. For den usminkede fremtoningen, krever selvsagt at en foretar de nødvendige grep for å gi huden den påkrevde naturlige vitalitet og glød. Her snakker vi intet mindre enn en full hjemmebehandling, inneholdende både rens, damp, peeling/utrensning, og ansiktsmaske, før en setter prikken over i’en med en høykonsentrert emulsjon eller ampulle. Her vet jeg heldigvis å spare tid, slik at vipper og bryn blir gitt en permanent mørkere og gjevnere farge under ansiktsmaskens virketid, så..

Sist, men ikke minst, så facer en den utfordringen det er å grave frem den bikinien/badedrakten som er mest fla.. Ehh.. – minst uflatterende i hht kroppsfasong og kompleksområder. – Og først da er en å betrakte som tilfredstillende preppet for å kunne vise sitt naturlige, upreparerte ‘jeg’ for offentligheten!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg