Jeg har postet i Kvinneguiden!!

Mine besøk i denne galskapens høyborg og nettrollenes samlingssted dreier seg jo, som en del av dere kjenner til, mine kåringer av de tre villeste trådene jeg kommer over, hvilket dette innlegget var ment å være.. I det jeg klikker meg inn, slår det meg brått at jeg skal ta turen dit jeg ellers aldri beveger meg; Nemlig til trådene dedikert til mine medbloggere. Årsaken er jo like pinlig banal som den er sann; Jeg lurte på hvorvidt det ble sagt noe om fremsnakken av meg (Gudbedre, så patetisk det der blir når jeg ser det skrevet svart på hvitt.. Det er fatisk smertefullt å se det..), og det var det jo forsåvidt, uten at det fikk nevneverdig betydning for det som så skjer annet enn som en inngangsport.. 

 

 

For i det jeg åpner denne Pandoras eske og begynner å scrolle meg nedover med øynene, så ser jeg jo hva som står skrevet i de postene som er gjort tidligere i det aktuelle tidsrommet før jeg kommer inn i bildet, so to speak, og jeg, altså JEG, blir sjokkert langt inn i beinmargen. Og dette til tross for at jeg var fullt klar over at dette er nettrollenes boltringsplass, og at det derfor ville være ille, men det her var tidvis horribelt!

I utgangspunktet streifes jeg ikke engang av tanken på å synke dithen hvor jeg lar meg innlemme i disse diskusjonstrådene. Jeg har postet i ordleker og telletråder som tidtrøyte, og that’s it. Men i det jeg når frem til hva som kan ha vært den eneste posten eller den første av en ‘dullion’ (for jeg kom nemlig ikke lenger), så er det ett eller annet som klikker, for så å eskallere i det jeg først begynner.. Tilslutt sitter jeg igjen med en post på lengde med en gjennomsnitts bokutgivelse hvor jeg, når sant skal sies, syntes jeg fikk sagt min mening om hva jeg syntes om måten de omtalte mine medbloggere på..

Og når man legger seg opp i diskusjoner omhandlende andre, så skal alle få muligheten til å se om de føler det som sies er greit, samtidig som det jeg sier her også gjelder for folk som ikke er tilknyttet det respektive forumet, så ‘here we go:

Først har vi altså posten jeg besvarte:

I går så fremsnakket Kokken, bloggeren Gryende. Jeg har fra tid til annen vært innom og lest på bloggen hennes. Frisk dame som har meninger. Hun figurerer også ofte i andre bloggeres kommentarfelt, helst nøytralt sådan.
I sin tid fremsnakket  også Kokken, Kjerringtanker. Noe som bidro til økte klikk på hennes blogg.

Det jeg vil frem til er at jeg gikk inn og leste mer på Gryende sin blogg. Og nettopp innlegget hennes fra 9/4, «En giftig person», fenget og fikk meg til å tenke på noe som ligner en slags ironisk ettertenksomhet. Skulle ønske jeg fikk til å linke, men det lykkes ikke.

I alle fall, det hun skriver er at en giftig person ikke strør seg om med komplimenter uten at der er en brodd.  Og det er nettopp det Kokken gjør. Roser henne opp i skyene, MEN hun må forbedre det tunge og ikke-folkelige språket sitt. Kunne bare ikke la være å merke meg budskapet i det innlegget, uten å dra noen sammenligninger..

Heldigvis skriver hun at hun gjennomskuer slikt!

..- Og dernest har vi altså meg:..

Takker så mye (hehe)

Innlegget du refererer til finner du her: En giftig person

Hva kritikken angår, kan jeg imidlertid fortelle at denne ble gitt i beste mening, og er absolutt berettiget. Jeg har nemlig en tendens til å uttrykke meg som om jeg var en kryssning mellom Anne Holt og Kåre Willoch når jeg behandler alvorlige/politiske emner. Dette egner seg unektelig bedre på Dagsrevyen og kronikker i Aftenposten, for å si det sånn, og det er en ting jeg i grunnen har vært klar over hele veien.

Jeg vil også benytte anledningen til å si at alt ved denne pågående ‘bloggkrigen’ er bare veldig trist. I motsetning til hva mange later til å tro, basert på de kommentarene jeg har lest her nå, så er både kokken og kjerringa jævlig bra mennesker! De har en konflikt seg i mellom, som iallfall ikke blir noe lettere å løse ved at folk fyrer opp under!

At det rettes kritikk mot ,offentlige uttalelser, som et blogginnlegg, er helt innafor, men man burde virkelig holde seg for god for den formen for personangrep som forekommer i en del av postene i denne tråden. Enkelte er regelrett sjokkerende, -og jeg er vitterlig ikke en person som lett lar meg sjokkere, bare så det er sagt. Det er tross alt mennesker det er snakk om her, og jeg regner ikke med at noen har behov for at jeg skal underrette om at mobbing aldri er greit!..

Dette dreier seg om mennesker jeg faktisk kjenner, selv om det så aldri så mye dreier seg om online bekjentskaper, og måten det Asbjørn, ja for han heter jo ikke kokkejævel i virkeligheten (haha), gjør og sier blir vridd og vrengt på for at det skal fremstå mest mulig dårlig, er virkelig ikke greit! – Og det samme går selvsagt for det som sies om Britt (alias kjerringa), Mette Ask, og de andre.  Angrepene de utsettes for, bla.a her inne, går faktisk ut over den mentale helsetilstanden deres! Jeg har ingen intensjoner om å ‘kneble noen, det er ikke det som er poenget. Jeg vil bare be dere om, i anstendighetens navn, å holde dere for god for personangrep, å vri på sannheter og skandalisering, og huske at det er mennesker av kjøtt og blod dere angriper. – Og det er jævlig bra mennesker også, det kan jeg nemlig skrive under på!

Avslutningsvis, vil jeg vare få takke for oppmerksomheten, at dere gadd å lese hva som jaggu nærmer seg lengden av ei gjennomsnitts bok, og mest av alt for at du vil være deg bevisst dette her i fremtiden.

Den mekanismen som gjør at vi mennesker så lett lar oss rive med i slike sverte- og hatkampanjer, hvilket i stor skala tilsvarer det som bla.a Meghan Markle er utsatt for, er faktisk den samme som i sin tid fikk folk til å fyre seg opp i troen på at den utpekte dama var ei heks, og dermed kastet seg inn i ‘jakten’ for å få vedkommende brent på bålet.. Dette lærte jeg da jeg leste Jan Guilou’s bok ‘Heksenes forsvarere’, og jeg har sørget for å være meg det svært bevisst i etterkant. For i det jeg ikke har noen grunn til å tro jeg er noe bedre enn andre folk, vil det også si at jeg innehar de samme menneskelige svakheter som alle andre, også denne.. Men samtidig er jeg sikker i min sak når jeg sier en kan heve seg over det om en er seg svakheten bevisst! Å henfalle til det samme som fikk folk brent levende, er nemlig under min verdighet! Derfor stopper jeg konsekvent opp hver gang jeg ser det tykner til en massiv enighet om noe, og spesielt der det går ut på å ‘slakte’ noen på et eller annet vis.

Jeg er faktisk svært glad for at dette innlegget ‘came to mind’ nå som jeg brått når ut til en god del fler enn jeg gjorde for en uke siden for å si det sånn. For med dette, så vil jeg uansett føle at jeg har fått utrettet noe, om så jeg ikke engang skulle få en listeplassering i morgen.. For jeg håper virkelig alle som leser dette legger det på minnet, for mobbing er faktisk like uakseptabelt uansett arena og hvem det dreier seg om..

12 kommentarer
      1. Jeg vil nok fortsette å harselere med galskapen, samtidig som jeg avstår fra trådene om enkeltpersoner generelt og de jeg kjenner spesielt. Jeg har jo unektelig et viss temperament, og å hisse seg opp sånn som da jeg leste om dere i dag, er defintivt ikke sunt i lengden (haha)

      1. Besøkene mine der inne vil forbli begrenset til de sporadiske ‘jaktturene’ etter de store ‘gullkorna’, hvorpå jeg også er meg svært bevisst på å holde meg unna de emneknaggene der det trolig vil dukke opp ting som provoserer. Man bør utvilsomt bevege seg varsomt i et område belagt med miner, for å si det sånn (hehe)

    1. Massiv applaus fra meg, veldig enig og du får budskapet så bra fram. Håper riktig mange leser og FORSTÅR <3!

      Nå ser jeg du skrev dette i april…jeg fulgte bare linker :D.

      1. Det kommer jo opp som ny kommentar slik at jeg så den, så det spiller ingen rolle hvor den ble plassert 😉
        – Takker så mye! Jeg føler i det store og hele at netthets er arenaen som jeg har et spesielt ansvar når det kommer til å si i fra. Tross alt er dette hvor jeg virkelig har min styrke vs. hva som kan sies å være normalt i det jeg overhodet ikke lar meg affisere av kommentarer på nett. Med andre ord, så risikerer jeg ikke noe ved å gjøre dette, for dersom det fører til angrep på meg, så gjør det ikke noe. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg