Jeg skulle bare visst!..

I det jeg slår i hjel litt tid ved å ta en titt på gamle blogginnlegg, så fanger det oppmerksomheten min umiddelbart; Mitt aller første COVID-relaterte innlegg; Konstruert Krise! Jeg åpner det umiddelbart, og i det jeg begynner å lese, blir jeg sugd tilbake i tid; En tid som i utgangspunktet er riktig så nær, men som allikevel gir følelsen av å være så uendelig fjern i det jeg får dette innblikket i mind-settet til det ‘selv’ som intet visste hva som var i vente..  

 

 

Det overrasker meg at innlegget faktisk er datert så sent som den 29 januar i hva som skulle avstedkomme som dette satans året 2020. Slik jeg husker det, så irriterte jeg meg nemlig en god stund over det jeg tok for gitt var- og ville forbli en reprise av de krisemaksimere oppslagene som vi hadde opplevd med SARS og Ebola; Der dommedagsformulerte overskrifter var gitt å skulle etterlate et fullstendig vrengebilde kontra den dødsraten som fremkom ut i fra tallenes tale.. Krigstypene i skremselspropagandaen var jo et faktum i god tid før viruset kom hit til lands, så jeg er forbauset over at jeg ikke har funnet det verdt å blogge om tidligere..

Videre, så er det verdt å merke seg at det så sent som en skarve måned før livet skal bli snudd på hodet, åpenbart ikke er i mine tanker at dette vil kunne virke nevneverdig inn på mitt liv.. Det fremkommer nemlig med all tydelighet at jeg, den 29 januar 2020, kun betrakter dette som (nok en) irriterende storm i et vannglass det er helt fjernt fra mine tanker skal kunne få en nevneverdig relevans for oss her på berget..

 

 

‘Herregud.. Du skulle bare visst’ sier jeg til mitt tidligere ‘selv’ i det jeg kommer til å tenke på hvordan jeg gikk fullstendig i fistel da vi gikk inn i første lock-down, og denne først ble anslått å skulle vare i minst to, og kanskje over tre uker ti ende!.. Jeg skulle likt og visst hvordan jeg ville reagert dersom noen hadde kunnet fortelle meg at det ville gå godt og vel halvannet år før det i det hele tatt kom til noe tilnærmet en ende!

Samtidig, så slår det meg hvordan det mind-settet jeg skal beholde med uforminsket styrke perioden igjennom allerede her fremkommer med all tenkelig tydelighet. Så selv om jeg på den ene siden fremdeles befinner meg i en virkelighet der det som er rett ved å skulle skje fremdeles er helt fjernt fra mine tanker, så er det likeså hevet over enhver tvil om at det er den samme kjerringa mot strømmen av en person som skrev dette innlegget som den jeg er i dag, bare hakket mer naiv og navlebeskuende!

15 kommentarer
    1. Med tanke på at jeg nå siste ukene, fra jeg selv måtte i karantene, jevnt har fått info om «fullvaksinerte» som har fått påvist covid, og antallet på disse har på disse få ukene forbisteget antallet på de uvaksinerte jeg kjenner til som ble smitta gjennom hele pandemien. Disse det handler om nå er kun helsearbeidere (sykepleiere, leger og sekretærer) og eldre. Altså, de som først ble vaksinerte.. det sier meg noe, og jeg finner det skremmende. Og det øverste bildet ditt her er DRITRÅTT!!!

      1. Jeg kan ikke stresse det nok; Jeg er faen så glad jeg ikke har latt meg injisere av den guffa!! Det virker jo som de fleste blir sykere av vaksinen enn de etter alt å dømme ville blitt av viruset.. 🙄
        – Takker så mye 🥰

    2. Leste faktisk igjennom et tidligere innlegg selv for ikke så lenge siden med overskriften “Nå må vi ikke bli hysteriske”. Jeg skrev: “Håper bare at dette ikke sprer seg rundt om i landet med vinden og at vi blir kvitt dette veldig fort, det er jo ikke akkurat så interessant å ha det i landet vårt. Også håper jeg for de smittede at de blir kvitt det fort. Viktigste er jo at vi som ikke har noe med mennesker som enten har vært i utsatte land eller med smittede å gjøre ikke bruker tid på å være redd for å ferdes som vanlig”

      Jeg skulle bare visst jeg også! Jeg ble jo skikkelig redd for dette og det var ikke mye vanlig ferding her i gården.

      1. Jeg ble jo faktisk aldri redd viruset som sådan. Men til gjengjeld er jeg desto mer redd det kan ligge noe vi ikke får vite bak noen (flere) av disse massive selvmotsigelsene, fortielsene og vrengebildet av situasjonen som er blitt oss servert.. 😉

    3. Jeg husker jeg hadde samme tankegang. Jeg bestilte til og med ferie i Spania til den kommende sommeren. En ferie jeg avbestilte igjen et par måneder senere, da jeg måtte bite i det sure eplet og innse at det ikke var “ulv ulv” denne gangen.
      Så jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver ja 🙂

    4. Litt på siden av hva innlegget ditt handler om .. Var inne på KG og leste innlegget ditt ang Kokkejævel. Kjempebra at du reagerte! Men har du sett hva slags barnslige kommentarer du får tilbake? At det sitter en gjeng et sted som har som hobby å slenge dritt om andre er helt utrolig! Det ser jo ut som om de koser seg med «oppgaven» og kappes i å overgå hverandre med hvor håpløs han og alle følgerne hans er.

      1. Takker så mye! 🥰
        Jeg har ikke pleid å gå inn på de forumene der, og langt mindre giddet å si noe. Men etter det som skjedde med Mette Ask, så ser jeg litt annerledes på det.. Ikke sånn å forstå at jeg gidder å gå inn i noen diskusjon! Jeg trenger ikke lese svarene for å vite hva som står, for å si det sånn 😅 And you can’t argue with stupid..
        Men ikke desto mindre, så mener jeg en har et ansvar å si i fra, og ikke minst når det gjelder venner av en! Dessuten så har jeg min styrke i nettopp dette at jeg ikke lar meg affisere av ting som slenges på nett, så dette adder også til ansvarsfølelsen, i det jeg ikke risikerer noe selv 🥰

    5. Jeg ble jo faktisk aldri redd viruset som sådan. Men til gjengjeld er jeg desto mer redd det kan ligge noe vi ikke får vite bak noen (flere) av disse massive selvmotsigelsene, fortielsene og vrengebildet av situasjonen som er blitt oss servert.. 😉

    6. Men hellige måneformørkelse og tre røyskatter som nettopp har spist skrei, er du på KG Gry?!! Haha.. du får hilse fra meg og si at skal dem prate skit så får dem komme til meg, for den søppelkassa der har ikke engang jeg begitt meg inn i 😂

      1. *hehe* Jeg er jo ikke akkurat for et fast inventar å regne, for å si det sånn, så det er ingen grunn til uro for at det har tippet fullstendig her.. 😛
        Men da Mette Ask sluttet, hovedsakelig pga den dritten som spres i de trådene der, så følte jeg at jeg kanskje kunne gjort en forskjell dersom jeg hadde sagt noe.. Det var tross alt den andre kontoen som de fant ut av var blitt brukt til selvforsvar pga at ingen andre gjorde det, som var den direkte årsaken til den sortien!
        Nå mener jeg ikke at det har noe for seg å inngi seg på noen diskusjon med de folka der, men ved å droppe en post hvor jeg sier hva som sies bør om måten de opptrer på, så utgjør en i det minste en liten motvekt til galskapen. – Og spesielt der de går løs på folk som er å betrakte som venner og bekjente, så vil jeg iallfall gjøre mitt for at det som skjedde med Mette Ask skal gjenta seg..
        Et ansvar om å gjøre en innsats der en kan for å stanse mobbing, har vi jo alle, – og ovenfor alle. Og det at jeg ikke lar meg affisere uansett hvilken shit-load jeg måtte få slengt etter meg på nett, så føler jeg nok et spesielt ansvar om å gripe inn her.. 😉

        1. Såvidt jeg skjønner så er enhver kommentar der inne bare ved på bålet uansett hvor velmenende den er, jeg ser også at enkelte bloggere bruker KG for klikk og likes, hadde Mette Ask heller bare droppa KG så hadde vel det vært problem solved, men utfra hva jeg skjønner så bedriver både dixiroser, kokker og flere til med selvpromotering på KG. Skaper debatt. Skulle gjerne kasta meg ut i det, men jeg synes det er lavmål med disse anonyme profilene som utgir seg for.. bare få dager siden jeg søkte på ‘bunnytrash’ og da fikk jeg opp at jeg var nevnt i en tråd på KG i april eller noe, men siden jeg ikke var der og lot meg lures med i diskusjonen var vel grunnen til at de ikke kastet seg over meg 😜

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg