Julekalender på steroider!

Latteren formelig spruter ut i følge med både nylig inntatt slurk fra Battery-burken, en kvalmende dose snørr og gjenværende ostepopsmuler i det jeg får se den angrende ex-blogger og nåværende Instagramprofil Juliane Nygård i følge med mannen Ulrik på TV2s nettside, der de i går kunne meddele at de følte seg som ‘verdens verste’ mennesker etter å ha mottatt den forventede dose kritikk som følge av flaggingen av å ha gitt sin toåring(!) en splitter ny iPhone i kalendergave. Her er det altså så mye snadder å ta tak i at jeg ikke engang vet hvor jeg skal begynne!.. 

 

Så pinlig at det er smertefullt å bevitne!

 

Etter å ha fått lest meg opp på denne ‘saken’, kan jeg, i kraft av min rolle som prisutdeler i GRYXEN -konseptet ikke uttrykke annet enn en følelse av lettelse over at de rosabloggendes æra er passé.  For med bla.a Sophie-Elises totale karakterdrap av seg selv på badeland, Jørgine Vasstrand som likesågodt begår et tilsvarende selvdrap av karakter for andre gang i forbindelse med TV2’s flaggskip, Skal vi danse m.m på toppen av dette her, ville dette i utgangspunktet ensidig positivt ladede konseptet sett seg nødt til å innføre en ekstra, dishonerable mention dersom disse hadde operert innenfor blogg-genren i dag. – Og jeg ville faktisk holdt en knapp på at fru Nygård ville klart det antatt umulige i form av å trekke det lengs.. ehh.. -det korteste strået i den utvelgelsen..

Vel, vel, vel Juliane og Ulrik.. For å gjøre dette så skånsomt som rå er i dette tilfellet, begynner vi med det gode. For det er faktisk ikke bare faktorer som setter dere i et dårlig lys oppe i dette her:

For det første, kan jeg med en gang avkrefte at følelsen av å være verdens verste mennesker er reell. Hvor forkvaklet det måtte være å gi en telefon til baby som enda ikke kan snakke i hele setninger, og dermed ikke engang er i nærheten av å kunne slå inn en tallrekke, skrive en SMS, og samtlige av telefonens øvrige funksjoner, så er det hevet over all tvil at dere opererer etter mind-settet at intet for mye hverken kan gis- eller gjøres for barna deres. Det er åpenbart at ingen kunne elsket ungene sine høyere enn hva dere gir uttrykk for, så intensjonene er unektelig gode, hvilket innebærer at dere hverken er dårlige mennesker eller foreldre.

For det andre, har dere klart det kunststykket å vise at det faktisk finnes en overskridbar grense for hva selv det Norske statushigende og ‘havasjuke’ folk kan svelge, selv i forbindelse med julen. – Og DET, kjære Ulrik & Juliane.. Det er en prestasjon av episke dimensjoner jeg aldri ville trodd jeg skulle få oppleve å se!

Men om dere som nevnt kan slå fra dere frykten om å være verdens verste mennesker, er jeg imidlertid stygt redd dere med denne gigantblemmen har oppnådd et svært så sterkt kandidatur i hht å bli tilskrevet tittelen for de dummeste!..

Vi har jo allerede tatt for oss det avsindig idiotiske i det å forære en iPhone av nyeste- og mest avanserte modell til en som ikke engang vil være i stand til å holde den per d.d, og langt mindre kunne benytte seg av en eneste funksjon. Følgelig vil denne, for oss voksne, fantastiske gaven for et barn som enda ikke er ute av babystadiet gi like mye glede som Jo Nesbøs siste utgivelse i sin bokserie om Harry Hole, en actionfilm, eller en kartong sigaretter for den saks skyld!

 

(Foto: Terje Pedersen / NTB) Ulrik & Juliane (tidl. Pilotfrue) Nygård

 

Videre, så har vi jo dette med at dere har vært i offentlighetens lys såpass lenge nå at dere strengt tatt burde ha utviklet et minstemål av antenner i hht hva som må antas å bli dårlig mottatt av det norske folk. Personlig, gir jeg flatt faen i hva dere måtte finne på av idioti til både ungene deres og dere selv, så om dere så velger å hive tusenvis av kr. i dass på dette viset, er meg m.a.o knekkende likegyldig. Men nå er nå engang ingen verdens ting ved deres gjøren og laden av den minste interesse for mitt vedkommende, hvilket innebærer at jeg aldri har fulgt dere på SoMe, liksom det ble med det ene leste blogginnlegget. De som imidlertid er blant følgerne deres, kan vi imidlertid konkludere med har en helt annen interesse hva dette med andre folks gjøren og laden angår enn meg. Ut i fra den skyhøye profilen dere har flagget som nyrike luksushorer der kun det beste- og de fineste av kretser er godt nok, så er følgerne deres garantert bestående av deres likemenn- og wannabe’s på den ene siden, hvor ‘mamma-politiet’ er overrepresentert, og bitre ‘pissmegger’ på den andre. – Grupper som tross sin tilsynelatende lange avstand seg imellom har gleden over å kunne ‘ta’ andre, i betydningen å få røsket de høyprofilerte dronningbier av ‘Frogner-fitter’ ned fra sine skyhøye hester. For selv i de fornemste av kretser, -eller kanskje spesielt der, er misunnelsen tilstede..

Så at dere, og da spesielt du, Juliane, ikke så denne komme, er jo regelrett absurd for en som er hakket mindre materialistisk. Men om jeg derimot setter meg selv inn i deres sted, ser jeg imidlertid hvor lett det må være å glemme seg når higen etter å være flottest, best og rikest med de mest avsindige gaver og klær til ungene. Der dere falt fullstendig i hopes for min del, er faktisk det at dere viste dere ute av stand til å stå for det! Jeg tror nemlig jeg skulle klart å få satt det øvrige på kontoen for tankeløse flauser og iver etter oppmerksomhet og anerkjennelse om det ikke var for at dere la dere paddeflate i det øyeblikket responsen viste seg å bli slakt istedet for hyllest. Ved å legge seg flat på dette viset, avslører dere at dere er totalt blottet for ryggrad. – Og når dere med dette så går fra å kjøre et kalenderopplegg på steroider til så å foreta en angrende tverrvending i form av å utlove at de resterende gavene skal gå raka vegen til de fattige- og trengende, så er løpet kjørt også hva troverdighet angår…

Samtidig er det dog en liten djevel i meg som ikke kan unngå å anerkjenne den prestasjonen i hht å vinne statuskrigen som de utfører ved å flagge denne donasjonen av dimensjoner hos landets største nyhetsformidlere. Disse når jo vitterlig også ut til meg og mine likemenn av likeglade landsmenn, så det kulminerer faktisk i et lærebokeksempel på at overhodet ingenting kan bli så galt at det ikke er godt for noe! For alt jeg vet, kan det godt være de tjener mer på profilert hjertegodhet i den riksdekkende pressen enn de måtte ha tapt på å flagge ekstravagansen fra helvete i utgangspunktet!..

11 kommentarer
    1. Jeg har aldri fulgt Pilotfrue, men jeg har lest noen innlegg. Hun er muligens ikke den skarpeste kniven i skuffen, men ikke den sløveste heller. I den forstand at jeg tror hun utmerket så “den komme”. I det hun trykte “publiser” visste hun at det ville bli brå— oppmerksomhet.
      All PR er god PR, og dette er da et bra PR stunt for å komme som toppsak på de aller fleste medier som driver med den form for underholdning + ble samtaletema rundt mangt et bord i disse førjulstider.

      1. En kan vel ikke se bort i fra at du har rett i det..
        Jeg har jo som sagt niks og nada kjennskap til disse menneskene, og har dermed ingen holdepunkter som drar i den ene- eller den andre retningen. Men om en legger alt av moralske skrupler til side, så er det jo tross alt langt mer publisitet i å få bildet sitt smurt over alt av nyhetssider i form av dette her enn et innlegg på Instagramkontoen sin, så.. 😛

      1. *hehe* Det jeg mener å si, i min streben etter å grave frem NOE til deres fordel oppe i dette her, er at regelrett dumhet, overfladiskhet på steroider og sykelig statusjag til tross, så ser jeg ikke noen grunn til å betvile at de er glad i ungene sine og ønsker de det beste.. At dette her peker i retning av at det enten bør vurderes å få de tvangsinnlagt på asylet for en kortere eller lengre periode, eller om de rett og slett bør gjennomgå et opplæringsprogram i hvordan verden fungerer generelt- og barn spesielt for å få lov å oppdra nye tilskudd til samfunnet, er imidlertid en helt annen sak.. 😉

    2. Og reptilhjernen min er tvert i gang med følgende : Hva finnes nå i resten av den kalenderen? Altså: hva er det “de fattige” får? For oss med litt over middels grinchen-fantasi så tar det litt av her… 🤪

      1. *haha* Samme her! Jeg kunne gitt uforskammet mye for å få innsyn i de kalenderne. Hva i heiteste lå f.eks i luken til den andre ungen (om jeg har forstått det riktig så skal det visstnok väre to av de) da toåringen fikk denne telefonen? Jeg, som vanligvis ikke kunne gitt mer blaffen, opplever jo å rammes av noe borderline identitetskrise pga dette her 😂🤣

    3. min personlige oppfatning av Julianne (siden jeg møtte henne personlig) var at hun er veldig sjenert og stille jenta. Helt seriøst. Veldig søt og rolig. Jeg tror faktisk det er mer mannen der i huset som har behov for å vise seg frem og vifte foran andre at han har masse peng

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg