Så flaut at det er smertefullt å bevitne..

De siste dagene kan oppsummeres med en enkelt setning; Særdeles pinlig å bevitne!.. 

Jørgine Massa Vasstrand åpner ballet i det hun (nok en gang) gikk ut med det hun selv betegner som et ‘fuck-you’ til dommerne etter å ha tapt finalen i årets ‘Skal vi danse’ mot Cengiz Al.  Dernest klarer komiker Atle Antonsen å pådra seg en anmeldelse etter å ha fornærmet samfunnsdebattant Sumaya Jirde Ali med rasistiske kommentarer i fylla! I tillegg har vi sånt snåsnacks (forholdene tatt i betraktning) som Sophie-Elise Isaksens eskapader på Badeland i følge med Nora Haukland fra Love island, Donald Trump i kjent stil, og fotballstjernen Christiano Ronaldo som regelrett slakter klubben han spiller for, Manchester United, intervju med Pierce Morgan.. 

 

Skal vi danse, 2021

 

OK.. Så la oss begynne med deg, frk. Vasstrand:..

Er det noen som kan dette med å være dårlig taper, så er det meg. Så når du så klarer det umulige, -nemlig å utvise en adferd som faktisk er drøy nok til at selv min forståelse og sympati går tapt, er det nærmest beundringsverdig.. – Og du som så ut til å klare deg så bra denne gangen her, da du selv uttalte at du i denne all-star sesongen var forberedt på at du ikke nødvendigvis ville nå helt til topps, i tillegg til at du denne gang, i motsetning til ditt forrige finaletap, tok nederlaget med fatning i studio. At ‘kællen’ vel må sies å blamere seg i det han blir bedt om å dele sin reaksjon umiddelbart etter kunngjøringen får så være. Det skal uansett ikke gå på din kappe. For du opptrådte faktisk uklanderlig i et helt døgn til ende, så derfor så jeg virkelig ikke det mageplasket som så kommer på Instagram komme!

At du reagerer på den overvekten av mannlige vinnere i denne konkurransen, er imidlertid helt fair. – Det var jo ikke engang du, men Alexander Hetland, som bragte temaet på bane i utgangspunktet. Så at du så går ut og støtter opp om hans uttalelser i forkant av finalen, er det ingenting å si på. Problemet er at du tok opp denne tråden, for så å bruke dette poenget for alt det var verdt og mere til i det du påberoper deg å ha blitt disfavorisert av et dommerpanel som faktisk gav deg full pott på samtlige av dine opptredener! Spesifikt, mente du det ble lagt føringer til publikum ved at Trine Deli Kleve kommenterte at Als samba var god nok til en profesjonell dansekonkurranse, og at dette ikke ble bragt på bane i dine tilbakemeldinger. De som har fulgt med de siste ukene, har imidlertid fått med seg at dette, i tillegg til eksepsjonelt god dans, er grunnet i at Cengiz Al og partner Rikke Lund valgte en koreografi som er i tråd med nettopp konkurransedans, hvilket vil si at løft o.l er utelatt til fordel for rene danseferdigheter. Dine koreografier inneholdt imidlertid rikelig med show-elementer, hvilket dermed innebærer at de ikke var sammenlignbare med konkurransedans på samme måte.

 

(foto: tv2) Jørgine M. Vasstrand med sin dansepartner Santino.

 

Dessuten var det å komme med dette her i etterkant av konkurransen regelrett patetisk, da det jo faktisk mer enn antyder at han som har vært den klart beste sesongen igjennom ikke var verdig vinner, og det blir faktisk for meget selv for meg, -som f.eks har sett meg nødt til å slutte å spille kort da selv et tap i sånt som Spardam og Amerikaner får meg til på miste nattesøvnen..

 

Og så var turen kommet til deg da, Atle..

Tja, hva skal en si?.. Liksom jeg er en elendig taper, har jeg faktisk opparbeidet meg et tilsvarende erfaringsgrunnlag i hht dette med å drite seg ut i fylla. Men liksom den omtalte treningsinfluenseren klarte å overgå selv mine reaksjoner på tap så til de grader, sto du for en tilsvarende prestasjon hva fylleangst angår i det du klarte å erte på deg den verst tenkelige personen i hht det å la deg få svi i etterkant! Sumaya Jirde Ali er blant de mest kjente profilene i hht antirasisme vi har her til lands, så her kan jeg ikke si annet enn at du har hatt en solid porsjon uflaks også. Generelt, er jeg overhodet ingen tilhenger av å gå til politianmeldelse før en har gitt vedkommende en mulighet til å forklare seg/rette opp i det som er blitt gjort når det kommer til saker der ingen store verdier er gått tapt, noen er kommet fysisk til skade eller andre grove overtramp av tilsvarende alvorlighetsgrad. Følgelig, er min personlige mening at Jirde Ali burde gitt deg en sjanse til å gjøre opp for deg i privat minnelighet, ikke minst fordi det følger såpass med tilleggsstraff for en med et kjent ansikt. Men nå går (dessverre) ikke verden etter min pipe, og nå har du jo vært kjendis såpass lenge at du burde vite hva du har å forholde seg til, liksom du har vært på planeten lenge nok til å kjenne deg selv. Følgelig, kan jeg bare ikke fatte og begripe hvordan du, av alle mennesker, ikke er såpass innforstått med egne tilbøyeligheter i fylla at du vet å begrense inntaket i det offentlige rom for å unngå ubehagelige overraskelser i nyhetene dagen derpå.

 

(foto: tv2) Komiker & skuespiller Atle Antonsen

 

For det er jo liksom ikke måte på heller, da, i det du vet like godt som meg hvordan nettopp den rasisme-greia er tidens store ‘no-no’. Siden dette derfor har ført til at folk i realiteten er avskåret fra å gi uttrykk for sine meninger i hht fremmedkulturell innvandring generelt og muslimers plass- og synlighet i Norge, har jeg faktisk en viss forståelse for at dette fører til en oppsamling av frustrasjon som har så alt for lett for å slippe ut, og da på et så fundamentalt feil vis i fylla. Greia er bare at hver enkelt av oss er ansvarlige for at vi ikke drikker oss fra såpass med sans og samling at sperringene ryker så til de grader som de gjorde her, Atle! At dette skal kunne gå ut overjobben din, syntes jeg riktignok ville være så galt som det får blitt, da dette gjelder deg som privatperson- og har derfor ingen betydning i hht de rollefigurer du måtte spille. Men non the less har du driti deg ut på et så grasalt vis at det er fysisk smertefullt å være vitne til.

13 kommentarer
      1. Ja, jeg skjønner virkelig ikke hvordan det i det hele tatt er mulig å drite seg ut så til de grader som vi har sett den ene etter den andre profilerte personen gjøre i løpet av den siste uken.. 😛

    1. Nu leste jeg bare første artikkelen i nettavisen,ang den Antonsen greia.
      Men i den,sa hu derre Ali dama. At atle hadde begynt med å snakke Engelsk til henne, noe som hadde gjort hu fly forbanna(iflg hennes ord,om jeg husker rett) Hu hadde så lirt av seg noen gloser om at hu var norsk osv osv. Og derved eskalerte det hele. Så hadde hu prøvd å roe ned gemyttene, og det igjen hadd endt med hennes versj i avisene. Nå rettferdiggjør ikke det noe. Men en undres…Hva om hu bare hadde høflig sagt, at hu snakker norsk. Hva ville resultatet blitt da?
      Men det som morer meg med hele konflikten. Det er alle disse sakene i avisen,hvor de reager på at ingen grep inn når han blandet inn hudfargen. Alle bare stod og så på? Lurer litt på hva det skulle forandret? Om noen kaller deg ei hore.En tulling, El en taper. Så gjør det jo ingen forskjell om folka som står og ser på ,sier at dette er ikke greit, Det er fy fy ord i 2022.Ordene er jo sagt. Er jo ikke som om man skrur tilbake tiden,.ved å gripe inn og si,Fy! Dette skulle du ikke sagt
      Er forsåvidt enig med deg. Tåpelig å anmelde, men ser ironien i det. Har du et innbrudd med kjent gjerningsmann,henlegger politiet det 9 av 10 ganger. Samme gjelder div andre tyverier/ forbrytelser hvor gjerningsmannen er kjent. Men denne saken skal etterforskes. Ska vel ha livstidsdom.For å bli fornøyd.

      Nylig var det en sak i nettavisen(tror jeg) Om hvordan disse dimlingene som limer seg fast til bilveien. Hadde blitt slept vekk av bilister,før politiet kom til stedet. Da uttalte politiet seg med div floksler som: dette er strengt tatt ulovlig Etc. Er politi sin jobb å fjerne demonstrator osv. Var visst en og annen som sutra over at de var blitt skadet,i prosessen.Hadde mulig fått hjernerystelse,.Det var strengt tatt strafbart og fjerne dem osv.
      Slike ting har de tydeligvis tid til å prioritere.

      PS.Hva er dette greiene du har lagt inn på bloggen din,som kommer opp når jeg prøver og poste. Reager på at jeg bruker ordet hore og kaller det hatefull ytring.Spør om jeg virkelig vil poste det etc? WTF!?

      1. Denne rasismesaken går jo igrunnen helt etter boken, da det som seg hør og bør kun er den ene versjonen som kommer til uttrykk. Som sagt burde Antonsen vitterlig visst bedre enn å gå på den smellen her, men like fullt ville en rettmessig håndtering også inneholdt hans versjon av konflikten.
        – Jøsses, har du klart å unngå den der heads-up -greia for potensielle fornærmelser helt til nå!??
        Den er så absolutt IKKE mitt verk men blogg.no’s, og den dukker like forbannet opp når jeg slumper til å ha benyttet meg av et potensielt ‘fy-ord’ (selv i eget kommentarfelt) som når du gjør det. – Og ja, den er latterlig irriterende, liksom jeg ikke kan se hvordan den kan ha noe som helst effekt i hht å begrense netthets 😛

        1. JA hyle koret er i gang. Gir jo pressen en grei scapegoat fra den saken,hvor de laget masse artikkler på hu som påstod hu hadde blitt skutt. Og når det kom ut at det var falsk.Dysset de det hele ned.
          Sleight of hand. De bruker dette, for alt det er verdt. Jo lengre de kan skrive om det,jo mindre mulighet er det for at den andre saken kommer opp igjen

          1. Nå har jo saken allerede blitt henlagt da det som ble sagt ikke kunne fastslåes som såpass alvorlig at det faller inn under denne rasismeparagrafen, som tross alt er et typ unntak fra ytringsfriheten. Ergo har ikke Antonsen begått noe lovbrudd, og skal dermed behandles som uskyldig, så det blir interessant å se om de f.eks gjør alvor av å erstatte ham i Kongen befaler etter dette..(?)
            Om jeg skulle satt penger på noe, ville det dessverre blitt et ‘ja’ på det spm..

      1. *hehe* Menneskets dumhet slutter virkelig aldri å forundre meg..
        For å sitere den godeste Albert Einstein;
        “Det er kun to ting som kan tenkes å være uendelig; Universet og den menneskelige dumhet. – Hva universet angår, vet jeg imidlertid ikke..” 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg