Kan ikke holde det hemmelig lenger!..

Om en snau måned, så skjer det beste som har skjedd på år og dag; Da blir jeg nemlig hunde-mamma igjen! Da oppdretter er i høyrisikogruppen for C19 får jeg dessverre ikke dratt og besøkt henne i mellomtiden, men jeg kan i det minste gi en aldri så liten bildeintroduksjon den lille cocker spaniel-jenta!.. 

 

 

Hun er jo allerede utsett til å være verdens vakreste ‘vofs’, og det går ikke engang å begynne å beskrive hvor mye jeg gleder med til hun kan hentes hjem!

Jeg har jo bestandig ønsket å ha hund og katt sammen, da jeg syntes de utfyller hverandre på et helt fantastisk vis, og er underskjønne i det de lærer hverandre å kjenne. Det har derfor helt klart vært et tomrom her etter at jeg mistet Ferrari for drøye halvannet år siden, og selv om dette er en god stund, håper jeg jo katte-mafiaen (hvilken du bla.a kan lese om her) i det minste har beholdt noe av evnen til å omgås en hund, slik at tilvenningsprosessen vil være raskt unnagjort. Nå innebærer jo selvsagt en rask bonding store sjanser for en ditto tidlig innføring i den snedige pøbelskap som bedrives over en lav sko her i huset, men noe ‘svinn’ må en jo bare regne med!

13 kommentarer
      1. Jeg skal ærlig innrømme jeg ble imponert selv, for jeg er vanligvis elendig på dette med overskrifter!
        Men dessverre (må det jo være lov si) er den grunnet i at jeg har en sånn skrudd overtro om at jeg kan ‘jinxe’ fremtidige hendelser ved å gå ut med de før de har skjedd fylles, og ikke i at jeg har ‘knekt koden’ for gode overskrifter *hehe*

        1. Ha ha, jeg er oppdratt til å ALDRI feire bursdager på forskudd i fall det plutselig skulle skje noe tragisk slik at det plutselig ikke ble noen å feire. Jeg måtte godt opp i voksen alder før jeg forsto at dette egentlig var riv ruskende galt. Skulle det verste skje så har man i alle fall fått seg en siste fest.

    1. Eg har selv hund og katt,to nydelige Sihi tzuer,Charlie og Elliot som er helsøsken fra det første valpekullet mitt.Moren deres,min nydelige Luca døde i oktober i fjor etter en tids sykdom så nå går stafettpinnen over til datteren Elliot.Skulle egentlig hatt kull nå,men på grunn av en brokk,som er helt ufarlig,men hadde begynt å plage henne litt med at den stadig spratt ut så valgte eg å operere bort “irritasjonsmomentet” og heller satse på kull ved neste anledning som er i januar/februar,heldigvis venter hannhunden eg har avtale med,som bor i Sandnes,svært tålmodig på henne til hun er helt frisk etter inngrepet.
      Har hatt et lite Sihi tzu oppdrett i noen år,kan absolutt anbefales om man har tid,tålmodighet og omsorg og respekt for hund og rase + at man tjener noen kroner etter at man har betalt alle avgifter til NKK og andre ved oppstart av oppdrettet.
      Masse lykke til med valpen din 🐕😊
      Og bare for å ha sagt det,katten heter Baldor og er en kastrert personlighet på 17.året,men rask og frisk som en kattunge 🐈
      Hilsen synskepeggy.

      1. Aww.. Helt herlig! 😀
        Det er virkelig noe helt spesielt i det å ha hund og katt, og ikke minst når de samarbeider og/eller lærer hverandre sine spesialiteter innen jakt! Den første hunden jeg hadde, lærte teknikken med å snile seg innpå byttet av nabokatten! Den ble selvsagt aldri like god på det som en katt, men det førte nå til såpass at den lykkes å ta både ender og fasaner i høy vegetasjon! Med Ferrari derimot, gikk kattesamarbeidet imidlertid for langt i det Rusken jaget det utpekte ofret i retning av der Ferrari sto og lurte, for så å hoppe rett i angrep.. Problemet var at de tok dette utover andre husdyr, slik at en måtte passe på de som en smed..
        Langt mer positivt var det at Rusken (da han gadd å jakte som en normal katt) bestandig overgav sine byttedyr til Ferrari for at han også skulle få leke med de. For mens Rusken jo innehar en katts kontroll slik at han kunne frakte disse dyrene fra A til B uten å drepe de, så klappet jo brødsaksen til Ferrari rett igjen i det han fikk de overlevert, slik at det respektive byttet var ferdig pronto, og jeg dermed var spart for å måtte sørge for avlivningen.. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg