Kan vi ha et kongepar som dekker over voldskriminalitet??

Muligheten for at det skulle komme et oppfølgingsinnlegg til den reaksjonen på voldssiktelsen mot Kronprinsesse Mette-Marits sønn, Marius Borg Høiby, som jeg utgav i kjølvannet av at nyheten ble publisert, var ikke engang i mine tanker. Men det som har fremkommet i ettertiden, er ikke bare en 100% match i hht de slutninger som ble trukket. Det innebærer også at det er nødt til å ha blitt begått en massiv innsats fra kongefamilien generelt og kronprinsfamilien spesielt i hht å dekke over alvorlige voldsforbrytelser som strekker seg over mangfoldige år.. ‘

 

Nora Haukland (tv), som angivelig skal ha blitt utsatt for temmelig grov vold i løpet av sin tid som Matius’ kjæreste, bodde sammen med ham i leiligheten han disponerer i kronprinsparets hus på Skaugum.. (foto: Andreas Fadum / Se & hør)

 

At kronprinsfamilien ikke har vært klar over at kronprinsessens sønn, Marius Borg Høiby, ved gjentatte anledninger utøvde psykisk og fysisk vold igjennom hans fire år lange forhold til den anerkjente modellen Juliane Snekkestad, er usannsynlig nok. At de ikke har fått med seg at det respektive mønstret gjentok segt i hans relasjon til influenseren Nora Haukland, er imidlertid klin umulig. For i sistnevnte tilfelle, bodde de to nemlig sammen i kronprinsparets residens på Skaugum mesteparten av tiden..

Greit nok at det er all grunn til å gå ut i fra at lydisoleringer på stell, samt at den respektive bygningen strekker seg over et temmelig høyt antall kvadratmetre- liksom den rager over flerfoldige etasjer. Men forutsatt at det som har fremkommet har rot i virkeligheten, hvilket det etter alle solemerker har, tør jeg allikevel påstå at det ikke lar seg gjøre å komme unna med alt fra knyttneveslag i ansiktet til kasting- og knusing av gjenstander- til roping og skriking på menneskestemmens max-nivå ved gjentatte anledninger når mor, stefar + to søsken tross alt befant seg under samme tak. Når en i tillegg kan legge til to hunder, så er Norges kommende konge og dronning pokka nødt til å ha vært fullt klar over at fyren var fullstendig ute av kontroll. Og med denne vissheten, følger det uungåelig at de dermed også er nødt til aktivt å ha sørget for å dekke over den vold og skadeverk fyren begikk opp i gjennom..

Jeg er vitterlig ikke den som drar frem pekefingeren i tide og utide, for å si det sånn. Ut i fra allmenhetens ståsted, befinner jeg meg nok snarere på den motsatte ytterkanten. Men dette gjør muligens også sitt til at når grensen først er overskredet for mitt vedkommende, så evner jeg heller ikke å utvise nevneverdig forståelse- og enda mindre med omtanke ovenfor den/de respektive gjerningspersonen/e. Og voldelige angrep på folk, er definitivt å overskride denne grensen. Men et sett ugjerninger, om enn aldri så mye av det uakseptable slaget er ukomplisert å forholde seg til. Det er som det er, hvorav det følger en bred enighet om at bør straffes deretter. Ukomplisert er imidlertid det siste som kan sies i hht at en som Norges fremtidige statsoverhode, -om enn den bestemmelsesretten som følger denne betegnelsen stort sett er på papiret, må ha gått ut av sitt gode skinn i hht å dekke over gjentatt voldskriminalitet over flerfoldige år.

Ut i fra hva jeg evner å se, er det ei heller å komme utenom at også selveste kongeparet må antas og i det minste ha hatt en viss innsikt i hvordan det har vært fatt med det respektive bonusbarnebarnet, hvorav det derav følger en betydelig sannbsynlighet for at også de har bistått til at dette har fått foregå på dette viset..

 

Marius med den første ekskjæresten, Juliane Snekikestad. (foto: Se & hør)

 

Men siden sistnevntes innblanding ikke kan fastslås som 100% sikkert, skal jeg imidlertid utvise såpass storsinn at jeg lar den ballen få ligge død inntil videre. Ikke minst fordi det er mer enn nok å skulle svelge det ubestridelige faktum at kronprinsparet, -men den regelrett ufeilbarlig fremstående kronprins Haakon i spissen; Tronarvingen som selv som ungdom fremsto så til de grader prektig at han faktisk glatt kom unna med å valfarte fra det ene rave-partyet til det andre uten at dette avstedkom med så mye som et ymt i retning av at det å være ‘nykter’ på disse innebar at en kun var på speed..

Håkon, som imidlertid ikke bare syntes å ha holdt sin sti ren, men regelrett sterilisert i all den tid som har gått i ettertiden, har altså, sammen med sin tidligere enda mer utagerende, for så å bli troende kronprinsessehustru, aktivt dekket over bonussønnen Marius’ voldskrimionalitet, med den følge at han faktisk har satt menneskers liv i fare.. Om du syntes dette lyder i overmåte dramatisk, så spør deg selv hvordan du ville ha reagert om din datter, søster eller whatever nære kvinnelige relasjon hadde presentert selveste kronprinsessesønnen som sin nye kjæreste før hans sanne jeg kom for en dag for under to uker siden! Jeg tør vedde på at du ville vært henrykt, for hvem kunne vel i sin villeste fantasi ha forestilt seg noe annet enn at denne i utgangspunktet englevakre unge vestkantgutten kunne være noe annet enn en svoren gentleman og skikkeligheten selv som vitterlig hadde ‘shit’en sin på stell’ i det juli gikk over i August!? – Ingen!

Og det er nettopp dette som har gjort ham livsfarlig. – Hvilket altså Norges fremtidige konge og Dronning åpenbart må ha gitt flatt faen i av den hensikt at de selv- og institusjonen skal fremstå plettfri, hvorav ‘problemet’ i så måte besto av den smått eksentriske søsteren og den hinsides eksentriske tilkomne ektemannens brudd på prookoll og etikette..  Om du fremdeles ikke tror meg, så kan jeg jo minne om den berømmelige pulverposen Haukland ble avbildet med, uten at dette rokket en tomme ved disposisjonsretten til leiligheten i kronprinsresidensen på Skaugum. – Hvordan kan det så ha seg, tror du??

4 kommentarer
    1. Tøff er du som snakker rett fra levra.Dette kan det bli en konstruktiv diskusjon utfra.Gleder meg til å følge med

      1. Takker så mye!
        Jeg har bestandig vært veldig meningssterk, utfordret gitte sannheter, og ikke minst vært godt over gjennomsnittet i front når det kommer til å kalle en spade for en spade- og slippe sjelettene ut av skapene *hehe*.
        Det spørs nok om det blir nevneverdig aktivitet i kommentarfeltet på dette innlegget. Det er jo forsåvidt et emne hvor det råder en bred enighet, hvorav jeg bare skiller meg ut fra mengden ved å si det jeg vil anta svært mange tenker. I slike tilfeller, er det gjerne at folk deler istedet.
        Men for all del, brått kan det feie inn en eller annen som trykker på den rette knappen! You never know! 😉

    2. Én kommentar; Marius har ikke bodd i selve residensen på Skaugum med sine kjærester. Han bor i et av de 12 utleieboligene som ligger i området (tror det er 12). Så muligheten for at kronprinsparet ikke har fått dette med seg, er der. Som vi vet kan det skje mye innenfor husets fire vegger som ikke andre får innsyn i.

      1. Jeg ser hvor du vil hen, og har, etter en runde med Googling, i det minste fått et viss bilde av hvordan de har bodd i forhold til hverandre.
        Ut i fra dette her, kan jeg gå med på at han med en porsjon flaks og ‘god’ timing kunne ha hatt et raserianfall eller to uten mamma og bonuspappas viten, men det er også så langt jeg evner å strekke meg i hht hva som syntes mulig. Når det skal ha vært flerfoldige episoder bare i løpet av det året han var sammen med Nora Haukeland, for så at han liksom skal ha klart å skjule fire samfulle år med episoder i forholdet til Snekkestad.. – Not a chance.
        – I tillegg så jeg jo hvordan han gikk fullstendig av skaftet mot den stakkars YouTuberen jeg fortalte om i det linkede innlegget. Han skjeldte henne ut altså så jævlig at jeg faktisk aldri har sett tilsvarende i mine levedager som det som fremgikk av de meldingene som hun viste da hun endelig hadde fått nok. – Og dette uten at hun engang kunne klandres for noe! Dette viste til fulle at fyren har hatt fullstendig rabiate utbrudd i andre settinger også, hvilket bidrar til å umuliggjøre deres uvitenhet. Og sist men ikke minst, er det også en faktor at fyren er landskjent. Det blir m.a.o ikke noe lettere å komme unna med at det har hørtes et helvetes leven fra nettopp HANS bolig.. Jeg mener.. Det er ikke den isolasjon i verden som kan stenge ute lyden fra glassgjenstander som pælmes i veggen mens det skrikes av alle lungers kraft. Så jeg evner fremdeles ikke å se hvordan det skal kunne være mulig å holde dette utenfor deres viten.
        Dessuten leste jeg et intervju med Snekkestads mor, -som vitterlig ikke var nådig i sin karakteristikk av fyren, så jeg vil vel også si at det er svært sannsynlig at hun har sagt noe når de har hentet tingene hans fra deres felles bolig, så..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg