Lovpålagt tvangsvaksinering!

Jeg sitter her og surfer rundt mer eller mindre formålsløst, for så at jeg brått og brutalt røskes ut av ørkesløsheten i det tilfeldighetene fører meg til endringer i smittevernloven som innebærer at vi fra nå av kan tvangsvaksineres (Smittevernloven §3-8, jmf. §8-1).  Dette hjemler jo unektelig for ganske så graverende inngrep jmf. prinsippet om at enhver er herre over eget liv- og legeme, hvilket i seg selv ikke faller i så alt for god jord for mitt vedkommende, og det blir vitterlig ikke noe bedre av at dette ikke er opplyst på forhånd!

 

Israel vs. Palestina forever??

 

Nå skal ikke jeg påstå at det ikke har forekommet NOE i pressen angående det respektive lovtillegget, for det kan selvsagt være at det har gått over hodet på meg. Men ikke desto mindre mener jeg at innføringen av en sådan lovhjemmel er en såpass stor nyhet som i tillegg avstedkommer såpass med kontroverser at det eventuelt har blitt gitt så til de grader lite spalteplass at det er snakk om en bagatellisering uten sidestykke i hht sakens alvorlighetsgrad. – Og dette får det ikke akkurat til å skurre noe mindre hos meg, for å si det sånn! I mitt mind-set, er slik bagatellisering nemlig direkte linket til spørsmålet om hvorvidt de da bevisst har sørget for at dette har utkommet i form av en liten notis for med dette å ha sitt på det tørre i hht informasjonsplikten, samtidig som det tjener et (ev.) formål om at dette her skal avstedkomme i stillhet.

Vel.. Det er vel greit å gjengi den respektive bestemmelsen, slik at en er på det rene med hva vi faktisk snakker om her:..

 

§ 3-8.Vaksinering og immunisering av befolkningen

Departementet skal fastlegge et nasjonalt program for vaksinering mot smittsomme sykdommer. Kommunen skal tilby befolkningen dette programmet.

Departementet har ansvar for å sikre nødvendig vaksineforsyning og vaksineberedskap.

Når det er avgjørende for å motvirke et alvorlig utbrudd av en allmennfarlig smittsom sykdom, kan departementet i forskrift fastsette at befolkningen eller deler av den skal ha plikt til å la seg vaksinere.

Ved et alvorlig utbrudd av en allmennfarlig smittsom sykdom kan departementet i forskrift bestemme at personer som ikke er vaksinert

a. må oppholde seg innenfor bestemte områder,
b. skal nektes deltakelse i organisert samvær med andre, f.eks. i barnehage, skole, møter eller kommunikasjonsmidler,
c. må ta nødvendige forholdsregler etter kommunelegens nærmere bestemmelse.

Når det ved et alvorlig utbrudd av en allmennfarlig smittsom sykdom er nødvendig å vaksinere befolkningen eller deler av den med en gang for at folkehelsen ikke skal bli vesentlig skadelidende, kan Helsedirektoratet påby vaksinering etter tredje ledd og tiltak etter fjerde ledd.

Kongen i Statsråd kan i forskrift fastsette at helsepersonell uten hinder av lovbestemt taushetsplikt skal gi nødvendige opplysninger for gjennomføring av et kontrollsystem basert på vaksinasjonsregistre, og gi regler for slike registre, jf. helseregisterloven.

0 Endret ved lover 18 mai 2001 nr. 24 (ikr. 1 jan 2002 iflg. res. 18 mai 2001 nr. 502), 21 des 2001 nr. 119 (ikr. 1 jan 2002 iflg. res. 21 des 2001 nr. 1524), 24 juni 2011 nr. 30 (ikr. 1 jan 2012 iflg. res. 16 des 2011 nr. 1252), 18 des 2015 nr. 121 (ikr. 1 jan 2016), 20 des 2023 nr. 106 (i kraft 1 jan 2024 iflg. res. 20 des 2023 nr. 2128).

§ 8-1.Straff

Med unntak av overtredelse av plikter etter § 5-1 eller plikter som omfattes av helsepersonellovgivningen, straffes forsettlig eller uaktsom overtredelse av loven her eller vedtak gitt med hjemmel i loven med bot eller fengsel inntil 2 år. Dersom overtredelsen har tap av menneskeliv eller betydelig skade på kropp eller helse som følge, er straffen bot eller fengsel inntil 4 år.

0 Endret ved lover 19 juni 2015 nr. 65 (ikr. 1 okt 2015), 11 juni 2021 nr. 66 (ikr. 18 juni 2021 iflg. res. 18 juni 2021 nr. 1976), 29 nov 2021 nr. 14317 juni 2022 nr. 5517 juni 2022 nr. 55 (i kraft 1 juli 2023, opphevet andre og tredje ledd).

Selv om ordlyden altså peker klart i retning av at det skal tungtveiende grunner til for at den respektive lovhjemmelen skal kunne tas i bruk, er jo dette her et direkte produkt av at det ikke var hjemlet for tvangsvaksinering under pandemien. – Hvilket de åpenbart anser for å ha vært et problem som nå er løst ved neste korsvei.

 

 

Her møter vi nok en tvilsom faktor i anledning dette her, da innføringen av denne bestemmelsen jo forteller oss i klartekst at en slik hjemmel til å foreta tvungen vaksinering ansees for å ville ha vært en fordel under pandemien. – Dette altså til tross for alt som i ettertid har fremkommet av uheldige bivirkninger av koronavaksinen!

For all del.. Jeg er overhodet ikke vaksinemotstander! Vaksiner har vitterlig reddet menneskeheten for mangt et sykdomshelvete, hvorav det av eks. kan nevnes kopper, stivkrampe, tuberkulose, difteri, polimyelitt, meslinger, kikhoste, røde hunder, etc, etc. Jeg er dermed ubetinget glad for at mine foreldre i sin tid besørget at jeg fikk hver eneste en som blir tilbudt opp igjennom. Så sett over ett, er vaksiner m.a.o et ubetinget gode.

Problemet for mitt vedkommende, oppsto først da de tilla kopien av den DNA-koden C19 -vaksinen besto av egenskaper utover de som følger originalen. Det er nemlig ingen ekspertise i verden som vil kunne klare å overbevise meg om at en kopi, -uansett hva det måtte være av, brått kan inneha flere egenskaper enn originalen. Kopierer du f.eks et linjert ark, vil det aldri avstedkomme med et ark med ruter, kopierer du maleriet skrik, vil Madonna aldri kunne dukke opp i bakgrunnen sånn helt ut av det blå, og for å dra den helt ut; Kloner du et menneske, vil aldri kopien kunne utkonkurrere originalen, men være prikk lik på alle plan. Så at denne kopierte DNA-koden brått skulle gjøre mottakeren mindre smittbar enn de som satt på originalen til denne (altså de med naturlig immunitet hvis blodplastma denne koden ble utvunnet fra), fikk alle varselklokker til å jalle hos meg, da det argumentet som ble benyttet for å presse på for at så mange som overhodet mulig skulle la seg injisere, rett og slett ikke kunne stemme. Om dette med redusert smittbarhet skulle kunne forekomme, ville det ha betinget at denne egenskapen ble tillagt den respektive DNA-koden, hvilket såvisst ikke er gjort i en håndvending, for å si det sånn! Bare det å utvinne- for så å kopiere en DNA-kode er jo high-tech nok, og det å begynne å endre denne, for ikke snakke om å legge til ekstra egenskaper har selv jeg peiling nok til å vite ville tatt år til ende bare å få ferdigstilt en prototype.Dette visste selvsagt de styrende. – Ergo ble vi forsynt med en ren løgn for å manipulere oss til å handle i tråd med deres vilje, og for mitt vedkommende, innebærer dette det ultimate tillitsbrudd i så måte.

 

 

Jeg skal ikke påstå at dette ikke ble gjort i beste mening, for hensikten bak vet jeg ingenting om. Ei heller kan jeg si at mitt valg er rett for alle, for det tror jeg faktisk ikke det er. Det jeg imidlertid KAN si, er altså at dette førte til et tillitsbrudd for mitt vedkommende som gjør at jeg i dag føler et sterkt ubehag- og en ditto uro i forbindelse med at det altså er blitt innført en lovhjemmel som innebærer at vi vil kunne underlegges tvangsinjisering ved neste pandemiutbrudd.

15 kommentarer
    1. Det kler ikke deg å servere clickbaits, heller ikke det å legitimere bloggkolleger VS ekspertisen Det kler heller ikke deg å ikke være kildekritisk. 😉

      Tror heller ikke du er en av de som aldri ser eller lytter på løgnmedia som NRK. På Dax 18 i går kunne du få en oppklaring om de uvitende som sprer konspirasjoner.
      Det er ingenting i nærheten av tvangsvaksinering. Antivaxere som jobber tett på sårbare grupper for tilbud om omplassering. Det tror jeg du vet som den vise damen du er. 😉

      1. Det ER faktisk blitt hjemlet en mulighet for å kunne tvangsvaksinere. Det står svart på hvitt i lovteksten.
        Som nevnt i innlegget, tyder ordlyden på at det i utgangspunktet er ment å kreve rimelig strenge vilkår for at den skal kunne tas i bruk. Men samtidig er jo dette med når ting er å anse for nødvendig en subjektiv vurdering, så..
        – For meg personlig, ble tilliten ødelagt ved at de løy om den mindre smittbarheten som liksom skulle avstedkomme ved immunitet ved vaksine, og den lar seg nok dessverre ikke reparere med det første.
        Dette innlegget handler kort sagt om en lovinnføring og min oppfatning rundt denne, hverken mer eller mindre. Videre fremgår det med all tydelighet hva som er mine tanker, og hva som er ubestridelige fakta.
        – Det jeg imidlertid er nysgjerrig på, er hva som får deg til å stole blindt på det offentlige?? Hva ligger til grunn for denne bunnløse tilliten som gjør det klin umulig i det hele tatt å tenke seg at det noensinne kan bli foretatt noe som helst uggenskap av våre folkevalgte og offentlige tjenestepersoner? – At alt som blir avdekket- eller stilt spørsmålstegn ved automatisk kan ignoreres usett, no questions asked??

        1. Det kan være fordi jeg er en gang iblant tar en kaffe både i Nrk kantina og Stortingskantina. Og møter bare hyggelige folk som ikke vil oss noe vondt. 😉

          1. Jeg både møter- og sosialiserer med hva som etter alle solemerker later til å være folk av beste merke jeg også, men det kunne da aldri så mye som falle meg inn å stole blindt på de av den grunn!..

    2. Jeg er skeptisk til endringen i smittevernloven. Det var flere partier som var i mot. Det kan du lese av protokollen etter gårsdagens behandling i Stortinget https:
      //www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Publikasjoner/Referater/Stortinget/2023-2024/refs-202324-01-04?m=12#2024-01-04-1
      Kortversjon Krf, Frp og Rødt var i mot . De fremsatte to forskjellige forslag hvorav ingen fikk flertall.
      Og jo Bien. Endringen i loven gir rett til tvangsvaksinering. Dog skal det svært gode grunner til.

      1. Litt av en sammensetning, og da! FrP, Rødt & KrF er jo ikke akkurat de som grupperer seg til vanlig *hehe*.
        Enda mer interessant er det jo at det er de partiene som var i regjering under pandemien som har stemt INN dette her; Altså H, Ap, SV & SP. – Hvilket altså er de som sto bak det presset og den manipulasjonen for å få folk til å la seg injisere under pandemien!
        Jeg kan ikke si annet enn at jeg har en temmelig uggen følelse i forbindelse med dette her..

    3. Ja nettopp.. Svært gode grunner. Som f.eks mennesker som ikke er i stand til å ta vare på seg selv. Ved et potensielt dødelig virus i framtiden. Gjelder ikke mannen i gata for å si det sånn.

      1. Loven er tydelig på at den kan benyttes ovenfor samtlige borgere om så skal være. De som ikke er istand til å ivareta seg selv har vel strengt tatt ikke behov for en slik lovhjemmel, da disse uansett vil være helt eller delvis umyndiggjort

    4. Hehe… som halvstudert sosialantropolog og litt research finner jeg rimelig fort ut hvem jeg kan stole på. Jeg vet også at jeg kan se det med et raskt på blikk i øya 😉

    5. Om ikke lenge er den «svært gode grunnen» for tvangsvaksinering av hele befolkningen et faktum,etter at et «menneskestyrt» virus slippet ut i befolkningen i alle verdens hjørner.Og bortforklaringene for hvordan en sånn katastrofe kunne skje vil være : « ops,I did it again…..Fortsatt vet ingen hvor det «dødelige» viruset covid-19 egentlig kommer fra…..

      Og tvangsvaksinering med ukjent innhold er et faktum,nekter du er du skikkelig ille ute,dreper ikke viruset deg så vil forfølgelse,forvisning,mobbing,utfrysing osv osv garantert gjøre det,det sørger den vaksinerte mobben for…….

      Hilsen synskepeggy.

      1. For å være ærlig, skremmer denne lovinnføringen livskiten av meg.. Min første innskytelse, var å begynne å spare penger for iallefall å kunne holde seg flytende en periode. Men for at det skal ha noen hensikt, forutsetter jo dette at kontanter ikke blir avskåret som betalingsmiddel, samt at en i det minste gis tilgang til butikken! For kontoen vår kan jo sperres for utgående transaksjoner pronto, så hva gjør en da, liksom!?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg