Månedens blogger innkludert i ‘Bloggerne’!!

Jepp, du leste riktig.. ‘Yours truly’ er såvisst blitt beæret med tittelen ‘månedens blogger’ for November av mannen som kan skilte med å ha vært helt oppe på en andre plass på bloggtopplisten, og vinner av to GRYXEN;  – Selveste Allan Kristensen, aka Allans verden

Hva castingen i TV-serien ‘Bloggerne’ angår, må en vel strengt tatt vedgå er en sannhet med visse modifikasjoner, da dette dreier seg om en potensiell casting, men som til gjengjeld tilsier hinsidig mye bedre TV enn den nåværende, som er ført i pennen av samme mann.. 

 

‘The icks’

Såpass kjepphøy har jeg altså blitt av de siste dagers utmerkelser at jeg trår til med utkommet fra seansen da datteren til bossen gjorde et helhjertet forsøk på å lære meg å pose i hht hva som for tiden trender hos de unge og hippe fra 13 – 20. (Her kan jeg på vegne av den objektive selvinnsikt bare beklage den skyhøye graden av patetisk som avstedkommer det respektive skuet..)

 

Jeg skal ærlig innrømme at denne månedens blogger -utmerkelsen var stas på et nivå som grenser til det patetiske. Det er jo alltid hyggelig å få anerkjennelse for det en gjør, men mens det er de som, i større eller mindre grad har problemer med å ta til seg den slags, så finnes det ikke så mye som en antydning av den slags ydmykhet hos meg. Her slukes hvert eneste ord om originalitet, interessant innhold og alt som er med hud og hår, der jeg sitter å leser meg bedover linjene med tårevåte øyne, parallelt med at en takketale en Oscarvinner verdig utformes inne i hodet..

Men nå har jeg i det minste et såpass minstemål av selvinnsikt og ikke minst sosiale antenner at jeg skjønner at jeg utvilsomt er best tjent med å droppe en link for å overlate gjengivelsen av den anerkjennende omtale til den respektive jury, så det er m.a.o bare å..

–>>> KLIKKE HER <<<– 

Hva kan tenkes å bli utkommet av å plassere en blogger med tilhørighet blant de ‘erkerosa’ med en meningsytrer som elsker å ‘røre i gryta’, er det til dags dato enda ingen som har våget å finne ut..

 

Som sagt, har det jo imidlertid seg som så at den godeste Allan altså har sittet der i sin egen verden og fundert over TV2’s noe merksnodige casting for denne programserien de kjører på ‘ørtne’ sesongen på en eller annen bikanal jeg ikke engang husker navnet på, som er titluert ‘Bloggerne’. Problemet her, er jo først og fremst at de i de siste sesongene konsekvent har unngått å caste folk som faktisk blogger! Videre er min personlige oppfatning (- hvilken åpenbart deles av folk flest, da serien ellers ville vært satt opp på hovedkanalen) at dette konseptet er så dørgende kjedelig og intetsigende det kan få blitt. Jeg mener.. Hva i heiteste en kan finne underholdende med å se en Evelina jeg ikke har hørt om i noen sammenheng gjøre seg klar for en utekveld, og at en, for meg, like forbannet intetsigende Monica skal prøve brudekjoler (- nei, jeg refererer så langt i fra til den siste sesongen, men til det eneste- og siste jeg har sett av den respektive serien), er rett og slett lysår over min fatteevne.

For at et reality-show skal fenge, er det en ting som gjelder; Å tilrettelegge for drama i det en smekker sammen et sett like sterke- som motsetningsfulle personligheter. Og det er her Allans castingidé, -med mitt forsslåtte tilskudd bestående av ‘kjerringa’, har alt det det nåværende konseptet mangler;

 

Ser allerede, i all beskjedenhet, for meg programannonseringen i det det respektive konseptet blir vist på riksdekkende fjernsyn i land som Storbritania, og kanskje til og med USA; Watch how the arrival of the unfiltered version of the queen unfolds in the epic Norwegian show, ‘The bloggers; the new generation of old folks’..

 

For å begynne med meg selv, vil jo scenen definitivt være satt i det jeg, som jo så langt i fra har et indre som matcher det rimelig velstriglede ytre, men med et ‘bitch-face’ av rang går i clinch med den ‘helrosa’ Stina. At det kun vil være et tidsspørsmål før jeg av en eller annen grunn finner det for godt å overkjøre den stakkars ‘jentungen’ kan imidlertid antas å bare være oppvarmingen til den eksplosiven som avstedkommer det å kombinere min personlige venn- og bloggverdens episke sjefskanin.

Men det stopper nå vitterlig ikke her! I den respektive castingen er det nemlig også funnet plass til et møte mellom alholdskvinnen Martine Halvorsen- og ølpromotøren Lassel. Oppe i denne smørja, har vi så Kari som i utgangspunktet er gruppas ‘whild-card’, i kraft at det ikke er gitt hvilke sider- og retninger hun vil ende med å ta, dog med en liten knapp på at hun vil innta ‘Gry & Bunny -alliansen’, dersom hun ikke går for en ‘mission [completely] impossible’ -rolle som en eller annen form for diplomat/fredsmekler. Som om ikke dette her var mer enn nok, så har vi også Frodith’en oppe i dette her, som definitivt vil gå ‘all in’ for å skale lekenhet, godstemning og glede i en setting der så ikke lar seg gjøre. Her kan det derfor ligge potensielle eksplosjonsfarer av den overraskende sorten som gjerne tilføyer det ‘lille ekstra’ som skiller et realitykonsept på det jevne- og en ren seermagnet.. Og sist, men så avgjort ikke minst, har vi altså Allan ‘skjæl’, som vil sitte å flire fra begynnelse til slutt mens han som en typ flue på veggen beskuer den totale [selvkonstruerte] misserien han er omringet av.

Herregud, dette her kunne faktisk ikke avstedkommet med noe annet utkomme enn TV underholdning av episke proposjoner..

 

2 kommentarer
    1. Jeg er sikker på at “Nye bloggerne” kunne blitt noe helt annet enn dagens program, som jeg egentlig aldri har sett, men sånn ut fra hva bloggerfruen forteller virker litt kjedelig og intetsigende:) Ja, med de fantastisk flotte deltakerne måtte det jo bare ha blitt bra:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg