«The icks»

Jeg vil tro bort i mot samtlige vil kjenne seg igjen i følgende scenario;

Du befinner deg på date med hva som syntes å være selveste drømmemannen/dama. Vedkommende er en fryd for øyet, h*n er morsom, interessant, og dere later til å dele både fremtidsvisjoner og grunnleggende syn i hht slikt som politikk og livssyn, for så at du spotter den lille detaljen som sprekker den boblen av idyll du befinner deg i som en sigarettglo på en ballong; Du har fått «the ick».. 

 

En utfordring i galskap!

 

Om du ikke allerede er kjent med begrepet å få «the ick» fra tidligere, så snakker vi om de totalt irrasjonelle «turn offs» jeg vil tro de fleste, -om ikke alle har i større eller mindre grad. Det dreier seg om fullstendig ubetydelige, og gjerne objektivt sett ubegripelige ting ved det potensielle kjæresteemnet som fører til at fortryllelsen brytes umiddelbart. Noen går på det rent utseendemessige, mens andre går på handlinger. Felles for de alle, er at de gir en «the ick», hvilket innebærer at den dragningen en hadde mot vedkommende fordufter som om den var avslått med en bryter, bare at det ikke lar seg gjøre å få slått den på igjen..

Det er vel lite som er mer kleint enn det å befinne seg i den mest romantiske setting, for så at fortryllelsen blir til avsmak som ved et trylleslag. For hvordan skal du komme deg ut av denne situasjonen på noenlunde anstendig vis?? Her er jo floskelen «det er ikke deg (det er noe galt med), det er meg» så sann som den er sagt!

Samtidig, er det nå sånn at det kleineste gjerne er det morsomste så snart en har klart å få snodd seg ut av det respektive uføret. Skamløs som jeg er, tenkte jeg derfor å dele mine egne absurditeter av noen «icks».

 

→  Velpleide/velmanicurerte hender/negler:  Bare det å iføre seg hansker for å unngå ‘skitt under neglene’ når de skal under panseret på en bil holder i rikt monn til at jeg umiddelbart får «the ick».

→  Interesse for interiør generelt og pyntegjenstander spesielt: Aldri vil jeg vel kunne glemme han som på et nanosekund gikk straka vegen fra drømmemann til den totale avsmak i det øyeblikk han lurte på om det var greit vi stoppet innom en eller annen interiørsjappe fordi han skulle hatt noen lysmansjetter til jul..

→  Hår på ryggen, og i det hele tatt for mye kroppshår: Pelsen utgjør en vesentlig del av skillet mellom ape og menneske, så..

→  Sitte med beina i kryss: Altså den, i mine øyne, feminine stillingen hvor det ene beinet legges over knehøyde på det andre.

→  Menn som syr, eller utfører noen annen form for håndarbeid: Som den observante leser antagelig har snappet opp, er altså det tradisjonelt ansett feminine den røde tråden som går igjen her.

→  Offerrolle- og stakkarslighet: Åpenhjertelige betroelser om hvordan de er blitt preget av en eller annen urett de er blitt utsatt for på et tidlig stadie, er en deal-breaker hos meg.

→  Overdreven ‘ridderlighet’:  Aldri har jeg opplevd noe så kleint som da jeg var på date med den perfekte gentleman. Her ble dører åpnet, stoler dratt ut, for ikke snakke om at det lå en rose på plassen min i restauranten, hvorpå det hele ble toppet med at det dukket opp en fiolinspillende trio, innleid for anledningen.

→  Korte bein: Av en eller annen grunn er korte bein kontra overkropp blant mine ultimate ‘turn-offs’.

→  Mage: Og det samme gjelder de med mage..

 

 

Altså.. Sjarmerende er vitterlig det siste som kan sies om denne listen. Men hvor skammelig, forkvaklet og overfladisk det enn måtte være, så er det like forbannet sannheten. – Og det er, som kjent, som det er.

Hva er så dine absurditeter av noen «icks», -for jeg vet at du har dine du også!

 

12 kommentarer
    1. Jeg synes du er i overkant streng her:D Jeg synes det hørtes gøy ut med han riddern, men enig at manikyrerte hender blir i overkant. Mine icks er sikkert mange og ubevisste, men hvis han har små hender og/eller går på jakt, blir det for mye for meg. For ordens skyld: Jeg har mann og er ikke på jakt selv:)

      1. ‘I overkant streng’ var vel strengt tatt i overkant pent beskrevet, for sannheten er jo at det pendler mellom overfladisk, utakknemlig, underutviklede sjelsevner og det som verre er 🤭🤪🤭

    2. Hahaha…. helt herlig – klart det fins turn-offs…………..! For eksempel pusete hender – uff…. små og pusete hender – dobbeltuff……. overdrevent macho – nei, nei……. liker best å være inne, se på tv eller slappe av – oh no…..! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg