Mannlige drittkjerringer!!

I følge de kjønnsrollene vi tradisjonelt er blitt plassert inn i, har slikt som baksnakking, intrigemaking og smålige disputter blåst ut av alle proposisjoner blitt ansett for en kvinnelig svakhet. Hva menn angår, er imidlertid omkvedet at her lar man seg ikke affisere av bagateller! – Liksom her tar man etter sigende problemene på strak arm, mann mot mann, fritt for både svertekampanjer og utfrysing.. Ironisk nok, har disse generaliseringene fremdeles et solid grep om store deler av befolkningen, da dette i følge mine erfaringer så langt i livet er at dette såvisst ikke er noe kvinnefenomen i det hele tatt! – Og i dag kom nyheten som mer eller mindre dundrer ned den berømmelige sistespikeren i så måte; Krangelen mellom de to kjendisadvokatene Sigurd Klomseth og Arvid Sjødin..

 

Premiering av lovbrudd!? 

 

En god del av dere har nok allerede fått med dere den striden som har oppstått mellom de to tidligere bestekompisene, som grunnet sitt brennende engasjement for rettssikkerheten har spilt avgjørende roller i både frifinnelsen av fetteren til Birgitte Tengs, såvel som det arbeidet som er lagt ned i hht å få renvasket Viggo Kristiansen i Baneheiasaken.

Vi snakker altså om det fremste kongeriket Norge har å by på hva rettssikkerhet angår. – To giganter i norsk rettsvesen, og derav har soleklar tilhørighet blant den intelektuelle elites ypperste toppsjikt, og derav å betrakte som bærebjelker for samfunnet som sådan.. Disse i utgangspunktet mest ærverdige av herremenn viser det seg altså har røket i tottene på hverandre på et så til de grader barnslig, smålig og patetisk vis at jeg uten å nøle vil gå så langt som til å hevde er hjemmehørende i 10-12 års alderen..

Det var med den mest absurde miksen av følelsesmessige reaksjoner jeg fikk bevitne de to i det det ene lavmålet av et ‘stikk’ tok det andre på riksdekkende fjernsyn i beste sendetid, da det i tillegg til å avstedkomme med et viss sjokk, både var så pinlig at det var fysisk smertefullt å bivåne og så til de grader komisk at det inntok episke proposjoner;

 

12 year olds fighting

 

Om du ikke har fått med deg dette fesjå som nå utspiller seg blant disse to av landets aller fremste aktører innen norsk rettsvesen, består den respektive bruduljen, kjapt, men dog dekkende, oppsummert av følgende;

Opptakten, dersom jeg har forstått det rett, består av at Sigurd Klomset ble riktig så muggen på sin tidligere busser Arvid Sjødin fordi sistnevnte i følge Sigurd tok all æren for vel utført arbeid i de to sakene;

“– Hvorfor er det så viktig for han å fremstå som den som har løst begge sakene? Han har ikke det”, sier han surt til den riksdekkende pressen.

Arvid er imidlertid så visst ikke noen ‘push-over’, så han fyrer tilbake som bare en klassens tøffeste kan med følgende;

– “Min jobb er ikke å ta ære, min jobb er å få et resultat, og det resultatet var han aldri i stand til å få!”

 

(foto: Kristian Myhre / TV2)
De to kamphanene, Sigurd Klomseth (t.v) & Arvid Sjødin.

 

Og dette må vel kunne betraktes som en pangstart som fører ham rett i tet etter første runde. Men Sigurd er så visst også for en skolegårdens alfahann å regne, så han lar seg vitterlig ikke pille å nesen! Så etter at han så slår tilbake med å beskylde Arvid for å ta æren for andres jobb., fortsetter det i samme stilen. Krangelens usakelige nivå har altså droppet som en murstein ned til det absolutte lavmål. Følgelig, gidder jeg ikke å inkludere midtpartiet da den siste omgangen av drittkasting ble avsluttet på følgende vis før de to krigerne gikk til pause for dagen;

Arvid:  “Han går etter dem som gjør en god jobb og fullfører det arbeidet han påbegynte, men ikke klarte!”

Sigurd; “Dette er sjikane!! Vi var gode venner i mange år, og så har noe [alvorlig galt] skjedd med han..”

Arvid (som selvsagt på det sterkeste benekter å ha tatt kred’en for andres innsats); Jeg leter etter resultater og har fått dem, men jeg har ikke løpt rundt etter ære. Men, jeg tror de som springer rundt og skal ha ære, de bør stanses!”.

..- Hvis ordveksling viser at de ikke har kommet noe som helst videre fra der de startet i utgangspunktet.. For mitt vedkommende i kraft av min rolle som vitne igjennom media, har det imidlertid skjedd mer; For etter å ha lest igjennom den respektive ordkrigen, så skal det vise seg at komikken går seirende ut av den nevnte indre reaksjonskrigen! Så i det jeg trykker på videoklippet som er lagt til saken, så ler jeg meg igjennom fra begynnelse til slutt. For det som utspiller seg her, hvor to dresskledde, distingverte herremenn som formelig oser av beste vestkant, og er viden kjent for å ha inntatt sine posisjoner på samfunnstoppens ypperste tinde hva makt- og innflydelse angår ta den typiske 6 klasse-fighten inn i på den riksdekkende arena, er intet mindre enn ubetalelig!

5 kommentarer
      1. *haha* Så det var det som var greia rundt den dommeren, altså..
        Jeg jobber jo nærmest 24/7 i helgene nå som det er julebordsesong, og får dermed minimalt med nyhetsoppdateringer, osv. Men jeg husker jeg raste forbi en overskrift om en mulig forgiftet dommer da jeg scrollet nedover nyhetssiden for i det minste å få med meg hovedoppslagene. Nå bærer det jo rakt av sted for å få lest meg opp på han her, for slik du gir inntrykk av her, så værer jeg et vannvidd av episke proposisjoner her 🤪🤭😂

    1. Jeg har gått glipp av fesjået. Telemarkinger forbeholder vanligvis sånt til Dyrsku’n i Seljord 😉.

      Men altså, mens vi vanlige folk faktisk er en smule bekymret for rettssikkerhet i dette landet, så går den såkalte fjerde statsmakt til denne ordvekslingen 🙄🙄🙄…….

      1. Ja, ikke sant.. Den norske presse har unektelig et forbedringspotensiale m.h.t prioritering og hva som bør settes fokus på, for å si det sånn *hehe*.
        Jeg er imidlertid nødt til å la det komiske m.h.t det menneskelige idiotiet i makteliten av hensyn til egen mentale helse. For om jeg istedet skulle ta inn over meg alvoret i at en av de advokater jeg, iallefall til nå, har satt høyest m.h.t integritet og profesjonalitet ville jeg gått rundt i evig redsel. Det er samme mekanismen som kicker inn i det jeg har innstilt hjernen på det hysteriske i hht Donald Trump, da alternativet i form av å se det globale katastrofe-potensialet i den psykopatiske toppetasjen til den gubben, hvorav dette kombineres med en IQ på nivå med en gjennomsnitts glassmanet, ville overgått hva jeg er i stand til å takle.. 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg