Mine beste beauty-hacks!

Første dose av mine favoritter innen beauty-hacks kom i DETTE innlegget, og her følger flere av de knep jeg benytter meg av daglig.. 

 

 

→  Rynkefjerner:  Den desidert mest effektive metoden for å gjevne ut/redusere de rynker som måtte irritere deg, er å plassere en tapebit på langs over den aktuelle rynken når du legger deg for kvelden. For å forsterke effekten ytterligere, bruk gjerne tapen når du bare skal slappe av hjemme på dagtid også!

→  Vannfast eyeliner som sitter:  Ta litt hårspray på applikatoren i det du påfører, og du vil få en 100% vannfasteyeliner som sitter som støpt!

→  Tørrshampoo-substitutt:  Er du tom for tørrshampoo og ikke har tid til å vaske håret, funker både maisenna- og potetmel, løst pudder og babypudder som erstatning i dennes sted.

->  Gammel mascara blir som ny: I det mascaraen din later til å ha begynt å synge på siste verset, drypp noen dråper vann ned i flasken, skru igjen og rist godt, og den er faktisk så god som ny. Er den blitt forn gammel for å brukes på vippene, så er det ikke noe i veien for å bruke den på brynene.

->  Gjør det enklere å påføre falske vipper: Påføringen av falske vipper ble betydelig enklere, for ikke snakke om forløp langt raskere etter jeg tok i bruk et knep delt av ingen ringere enn make-up artisten til selveste Kim Kardashian: Dette består av noe så banalt som å ha albuene solid plantet i bordet under påføringen. Årsaken er at hånden blir så stødig den kan få blitt.

 

4 kommentarer
    1. Fine tips det her.. Sminker meg ikke så ofte.. men av og til ..Ikke prøvd å ta litt vann i maskaraen..det kan jeg jo forsøke.. Og potetmel i stede for tørrsjampo har jeg ikke tenkt på..men om det funker er jo det supert.. <3

      1. Dette med tørrsjampoo-erstatningen er jo først og fremst for de gangene en har gått tom. Virkningen er så visst tilsvarende, men det er jo unektelig mer styr med påføringen, pluss at det blir jo litt søl av det. Men ikke desto mindre, har det reddet meg mer enn en gang, for å si det sånn (hehe)

    2. Vann i mascara…den må jeg prøve. Men å spray hårspray på applikatoren, går det bra det for øynene? Kommer det ikke til å svi?
      Takk for gode tips:)

      1. Dette med sprayen på eyelineren gjøres kun der denne legges over (ev. under) vippekanten, og IKKE på blyant e.l som skal på våtkanten.
        En annen ting å ta med seg her, er at dette kun er aktuelt i de tilfellene det er behov for vannfast make-up, og ellers i de tilfellene der den virkelig skal sitte dønn. Det er med andre ord ikke noe en gjør for en vanlig dag på jobben, for å si det sånn 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg