Nervøst sammenbrudd..

Several days, no blogging, mye grunnet et GRYende nervøst sammenbrudd.. Jeg har nemlig fått tannlegetime, og jeg er av den grunn stygt redd tirsdag den 8 februar 2022 dermed vil bli min siste dag på planeten.. 

 

 

Vel vitende om at brorparten av dere vil gå ut i fra at dette er en overdrivelse, vil jeg umiddelbart avkrefte at så er tilfelle; Jeg er livredd!!

– Og med ‘livredd’, mener jeg så til de grader at jeg vitterlig ikke evner å se meg selv våkne opp til en ny dag onsdag om ei uke.. Saken er nemlig slik at jeg ikke har vært hos tannlegen på det jeg kam huske, hvilket jeg ynder å skylde på tannlegeskrekk. Sannheten er imidlertid den at jeg ikke kunne vært mindre redd for hva av smerter dette kan medføre, men snarere tannlegens misbilligende blikk, – og gud forby; skjenn, for at jeg har latt det gå så til de grader over styr.. Herregud, jeg kommer jo til å bli samtaleemne i det skrekkpasientene blir bragt på bane under julebordet! – Ei heller vil det forundre meg om nebbet mitt kommer til å ende opp på en av disse skrekkplakatene som henges opp for å virkelig vise hvor galt det kan gå for de slubbertene av noen mennesker som ikke vet å gjøre et minstemål for å ivareta innsiden av brødhullet!

I det dommen faller (les; brevet med timebekreftelsen) reagerer jeg selvsagt som normalt er for de som får en dødsdom, eller fare for sådan, kastet på seg; Jeg ringer mamma!

 

 

Men som om ikke det å face min siste time skulle være nok for en stakkars kvinne på randen å hanskes med, skal det på toppen av alt komme for en dag at mamma etter alt å dømme er en reinspikket psykopat! For jeg mener.. Hvordan kan det ellers forklares at kvinnen i den andre enden setter i å le (jepp, du leste riktig; LE) i det hennes eneste datter i hysterisk tilstand legger ut om det forestående!? – Og som om ikke det var nok, gir dama så uttrykk for at den sannsynlige nært forestående kreperingen av hennes eneste datter er en gladnyhet!

– Nei, nettopp, så sannelig om jeg vet!

For min egen del, får jeg vel bare se å komme i gjenge igjen hva bloggingen angår, og med det sørge for å få spredt hva som slett ikke usannsynlig vil bli mine siste ord..

37 kommentarer
    1. Blogging er til for å LUVEN av sånn skrekk. Vreng det ut her på blogg, så forsvinner det litt IRL 😀 Jeg hater tannleger, derfor går jeg nå hvert år, for ikke å ende opp som du beskriver nå. Jeg rekke ikke få hull, går for ofte dit 😀

    2. Jeg skjønner deg godt, tannlegeskrekk er ikke noe å tulle med, men det jeg har lært med årene er jo at det går så mye bedre enn man først antar. Så jeg regner med at du mer enn med en hårfin margin overlever lett og lever til å se en ny dag etter dette ♥️

      Godt å «se» deg igjen Gry 😍

      1. Takker så mye <3
        – Ja, håper jo på at jeg på ett eller annet mirakuløst vis vil overkomme dette her (selv om jeg i skrivende stund ikke helt kan se hvordan noe slikt skal kunne skje..) 😛

        1. Jeg kan kjapt skissere et annet alternativ for deg:
          1. Du bestiller time hos ei venninne av meg som er helhetsterapeut og supergod på angst og skrekk. Hun har bl.a. “tryllet bort” flyskrekk og smellskrekk (torden og ballonger) hos folk jeg kjenner.
          2. Du bestiller fly til Trondheim, tar toget til inngangen min, hvor du har gratis overnatting.
          3. Jeg kjører deg til behandling.
          4. Du drar hjem og gleder deg til tannlegebesøket.
          😀

    3. Tannlegeskrekk er no dritt, men det går nok langt bedre enn du frykter! Syns du er tøff som kjører på nå altså! Og jeg ler ikke – jeg skal til tannlegen 20.02…… og jeg gleder meg IKKE i det hele tatt, selvom tannlegen min er innmari ok…………! God trøsteklem <3

      1. Kan jeg love deg at jeg skal! *hehe*
        Har aldri hatt det før, men situasjonen lagt til grunn, så har jeg ingen restriksjoner what so ever. -Her er det bare å fyre opp med all narkoen de har til rådighet, det er iallfall sikkert og visst *hehe*

    4. 😀 !!
      Tannlegeskrekk ja… det vet jeg alt om… Men det er så herlig når man går ut derfra og tenker at nå er det ett år til neste gang! Jeg får innkalling hvert år for ellers hadde jeg aldri gått til tannlege,, og en tid avbestilte jeg.
      Det var en gang jeg ikke var til tannlegen på over TI år… men der går grensa… for tennene er så viktig å ha!

      Dette går bra!

    5. ..vel..tannlegeskrekk er no dritt.. Kombiner det med rævva økonomi.. Det eneste jeg har fått gjort på årevis, er trekking, når det har blitt for jævlig med smerter. Tjaja…da blir vi i alle fall 2 på disse skrekkplakatene.. 🤪

      1. Om ikke annet, så er det iallfall blitt sånn at det offentlige i det minste tar en del av regningen nå! Jeg vet ikke helt hvordan det funker, men jeg slipper i det minste unna det (meste) av det som ansees for å være av medisinsk karakter (slik jeg forsto det, iallfall).. Faren min fikk vel i grunnen den samme ordlyden, så det ligger vel ant. noe der, iallfall. Men ut over det, har jeg ikke peiling, men man må søke, hvilket en så absolutt bør gjøre 😉

          1. De har jo så langt i fra ‘flagget’ dette her, så det var rent tilfeldig at jeg fikk vite at det kunne lønne seg å søke. For alt jeg vet, bør det ikke engamg være iverksatt noen offisiell endring engang, men at de bare kjører en utvidende praksis av den søkemuligheten som har vært der hele tiden..
            Men non the less, er det iallfall en skikkelig endring på trappene der, da dette jo var en ganske så betydrlig valgkamp sak..
            – Og med tanke på at dette er en regjering som gikk til valg på å jevne ut forskjeller mens de faktisk har vært mer ødeleggende for oss som har blitt kraftig rammet av tiltakene (hvilke de gikk ut av sitt gode skinn for å ytre sin forbarmelse over) enn jeg i det hele tatt trodde var mulig, bør de jo vitterlig få noe på bena iallefall!.. 😜

    6. Nå tror jeg at tannlegene har sluttet med skjennepreking. Ihvertfall mine. Men jeg tenker med gru på min skoletannlege.
      Altså ikke noe annet enn regningen å grue seg til.

      1. Mamma er nå slu nok til å fjerne den biten der, ja! Når moder’n setter seg noe fore, så blir det sånn, og denne her stengte hun effektivt alle utveier med at hun betaler hele driten (altså det som ikke går på regningen til AS Norge)..

    7. Du kan trøste deg med at vi er flere i samme båt, jeg har heller ikke satt mine bein på et tannlege kontor på årevis. Lykke til, skal krysse fingrene for deg.

    8. Tannlegeskrekk må være helt ille. Jeg er så heldig at jeg ikke har det, men liker ikke å gå til tannlegen for det. Får innkallelse hvert år, for å slippe at det skal bli for mye av det ene og det andre.
      Og tannlegen min skravler så mye at jeg glemmer at det er ille å sitte i stolen 😉

      Det kommer til å gå så bra, men fint å få skrevet det litt av seg.
      Og beklager, men du skrev det så festlig, at jeg måtte le jeg også 🙂 Sorry! <3

      Takk ja til tilbudet til Kari! 😉

      1. Det verste er jo at jeg overhodet ikke frykter eventuell smerte (det er ingenting den fyren kan gjøre som overgår den tannverken jeg har hatt opp igjennom uansett, så den er liksom helt grei..)
        I utgangspunktet skyldes imidlertid denne vegringen først og fremst at jeg brekker meg når jeg får ting dyttet inn i nebbet. Men sånn det er blitt nå, er det rett og slett det å bli møtt med en sånn typ misbilligelse i blikket som er issuet.. 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg