Noen må våge å si det som det er!!..

Etter at vi faktisk klarte å komme forbi dette idiotiske problemet med våpenleveranser til nasjoner i krig (hvilket jeg reflekterer over i DETTE innlegget) særs mye kjappere og mer knirkefritt enn jeg vil tro noen av oss så komme, så har vi nå surret oss inn i tåpeligheter igjen.  – Dog dreier det seg om en annen form for tåpeligheter denne gang; For mens det den gang dreide seg om firkantethet og flisespikkeri i forhold til en lovtolkning, er det denne gang at det ikke er en kjeft som har ‘baller’ nok til å i hht å kalle en spade for en spade hva den påbegynte flyktningestrømmen angår som ‘gnager’..

 

 

Den ventede strømmen av ukrainske flyktninger har altså begynt å ankomme kongeriket.  Så til de grader store menneskemengder forventes å rømme Ukraina, -og forsåvidt også Russland, at det for det første, konsekvent snakkes om en flytningekrise, og for det andre at det denne gang dreier seg om langt flere enn den vi opplevde i 2015.

Teknisk sett, er det intet å sette fingeren på i hht disse faktaopplysningene. I utgangspunktet innebærer jo den logiske følgerekken av at det denne gang dreier seg om flere mennesker at utfordringene i hht å få tatt de imot, og innlosjert de rundt om i det ganske land blir desto større. Men det som imidlertid utelates fra de uttalelser og reportasjer som fremmes i sakens anledning, er det særs kontroversielle faktum at graderingen av de nevnte problemer/utfordringer slettes ikke bare avgjøres av antallet ankomne, men også av HVEM de ankomne er!..

Altså, for å være konkret her, så dreide flyktningestrømmen anno 2015 seg om afrikanere med religiøs/kulturell tilhørighet i Islam, mens det denne gang er snakk om et folk hvis kulturelle bakgrunn ikke skiller seg påtagelig ut fra vår egen. Følgelig, har jeg enda til gode å se en eneste ‘kjeft’ som har hatt ‘baller nok’ til å si det som det er; At folkeviljen er uten sammenligning større hva den ankomne ukrainske strømmen angår enn hva tilfellet er for ankomne hvis kulturelle bakgrunn og verdigrunnlag er så fjernt fra vårt eget at de like gjerne kunne ha ankommet fra en annen planet. – I en annen galakse!

 

 

Selvsagt syntes det ikke om vi tar for oss det politiske landskapet, da den totale unnvikelsen av å ta tyren ved hornene i anledning innvandringsdebatten. Jeg mener.. ALLE er helt på det rene med at det for mannen i gata IKKE dreier seg om svensker og engelskmenn, slik som politikerne later som om det gjør, men om de fremmedkulturelle!

Dessuten, er dette et av de områdene hvor folk langt på vei er blitt kneblet, i det ‘rasismekortet’ dras ‘left, right & center’ ovenfor de som måtte våge seg frempå med meningsytringer som ikke innebærer å ønske islam velkommen i den norske hverdagskulturen med flagg og faner.. For et overveldende høyt antall mennesker, oppleves det unektelig svært belastende å få stemplet ‘rasist’ på seg, -om en aldri så uberettiget, og avgitt fra en som er aldri så ubetydelig!

– Det er den samme paniske vegringen for å risikere å pådra seg ‘rasisme’ -stempler som råder blant presse, politikere, og stort sett det som åtte være av ekspertise og forståsegpåere som uttaler seg i anledning de ankomne flyktninger. – Og om det er all grunn til uro over at den ene siden av en sak får ta monopol på meningsuttalelser ved å kneble sine motstandere ved hjelp av nedrige hersketeknikker, så tilsier det vi nå er vitne til i forhold til at det statlige organ hvis primære funksjon er å tørre der andre tier feiger ut, full krisealarm! Men det kan jo rett og slett ikke stikkes under en stol at dette er hva som råder i anledning dette issuet når det nærmeste jeg har kommet noen som anerkjenner de faktiske forhold, er en som stilte seg undrende til at stemningen var så mye mer positiv i hht de kommende flyktninger vs. 2015 -strømmen. Dette toppet seg så i det vedkommende kunne vise til at selv de innvandringskritiske organisasjoner som SIAN brått hadde utvist en 180° holdningsendring, -uten at de liksom hadde den ringeste anelse om hvorfor!

 

 

Og sånt blir rett og slett for dumt!! Ikke mins fordi sannheter og de faktiske forhold eksisterer helt uavhengig av hva som måtte være innenfor de politisk korrekte rammer i det aktuelle tidsrommet! – Og om en først skal bringe et tema på bane, så får en også ha ‘baller’ nok til å gjøre dette med de faktiske forhold lagt til grunn, -om så det ligger aldri så mye politisk ukorrekthet vevd inn i det faktum at det norske folk i større grad ønsker å dele nasjon med et folk hvis bakgrunn er forenlig med vår egen enn det motsatte. Ting er som de er, og for ordens skyld, kan jeg også bekrefte at jeg er nødt til å si meg enig..

Om dette er en holdning som tilsier at det for enkelte vil være å definere som rasist, så er det faktisk helt opp til de det måtte gjelde. Jeg vet hva jeg mener og hvilke holdninger jeg står for, og så får den enkelte eventuelt definere det etter eget forgodtbefinnende. For mitt vedkommende, er det knekkende likegyldig, da jeg er blant de som ikke opplever slike merkelapper som belastende. Samtidig så har jeg også mine akilles-heler i form av områder i livet hvor jeg har min sårbarhet, slik at jeg har full forståelse for den angsten for negativt ladede merkelapper som råder blant store deler av befolkningen.. Men problemet er at det er en god del ting som tyder på at selve ytringsfriheten faktisk er i fare som følge av at folk lar seg skremme/true til taushet av disse betegnelsene. Derfor er det faktisk helt avgjørende at så mange som overhodet mulig kan samle sammen nok mot til å trosse denne utviklingen! – Og dette kan dessverre KUN gjøres ved å trosse den gru som følger slikt som et rasist-stempel..

 

 

Hadde jeg kunnet fjerne stigmaet fra ordene, og/eller fått eliminert belastningen som oppleves som følge av disse, ville jeg gjort det asap. Men endringer av eget tankemønster, er en nå engang prisgitt å måtte håndtere selv, så..

Men det du iallefall kan benytte som mantra, er at det er KUN ord! – Ord hvis betydning for det første er subjektiv, og for det andre, blir brukt mot deg av personer som har nada relevans what so ever hva deg og ditt liv angår. Dessuten er oppkommet av slike hersketeknikker et varseol om at du enten allerede har vunnet- eller er rett ved å vinne diskusjonen, da motpartens trekk vitner om at vedkommende er tom for argumenter som holder vann.. Så dersom du har det i deg å kunne klare det; Si din mening, og la eventuelt folk plassere deg i de båser de måtte ønske uten å la deg affisere av disse som allerede er ute av diskusjonen.

 

8 kommentarer
    1. Hmm.Litt på siden av saken.
      Men samtidig verdt en ettertanke..
      Jeg leste en bok engang(fiction) Den tok plass i USA,og dreide seg om godt organiserte islamske terrorister. Der var det en gruppe som hadde ansatt høytstående folk dyre advokater osv. til å lobbiere for seg,og anklage folk for rassisme etc. Hver gang noen satte søkelyset på dem,eller begynte å snoke i hva de drev med.

      Den bok har fått meg til å alltid undres,hver gang noen drar rasisme kortet. Hva Om…
      Spes siden som du påpeker, det kommer ofte på banen det kortet

      1. Den boken har jo på sett og vis gått troll i ord da denne merkelappen unektelig brukes for alt den er verdt til å stanse all kritikk mot den rådende asylpolitikken, så vel som motstand til alle disse absurde restriksjonene og oppkokene av ting som skal ansees rasistisk!
        I dag har jeg fortsatt der jeg slapp her ved å ta for meg det andre store sigma som råder, nemlig konspirasjonsteoretiker-stemplet.. 😉

    2. Godt skrevet – og jeg er så glad for at jeg med årene er blitt ei “bitch” (les: ei som har og står for egne meininger, samma faen hva andre måtte tenke om det) Men har full forståelse for at ikke alle takler det presset som hele tiden er fra samfunnet når det kommer til bl.a rasisme.. (og nå når jeg skulle poste innlegget, fikk jeg påpakning for å ha brukt et hatefullt ord..herrefredogfader, da..haha 😂 )

      1. Jeg har faktisk bestandig vært uredd nr det kommer til meningsytringer, selv i den perioden av oppveksten hvor selvbildet forøvrig var fullstendig herp.
        På sett og vis, har det vært ganske slitsomt å mene så sterkt om så mangt, i det jeg aldri har evnet å holde inne med noe. Men nå i de siste par årene, så har det mer enn noe annet vokst frem en ansvarsfølelse i forbindelse med dette her; Siden jeg ikke lar meg affisere av merkelapper og troll, så føler jeg at jeg har et ansvar om å ta til orde der folk flest opplever det for mer belastende enn de kan hanskes med..

    3. Godt skrevet. Jeg legger også merke til at det norske folk responderer forskjellig avhengig av HVEM flyktningene er. Interessant, egentlig!

      1. Ja, ikke sant!
        Jeg mener.. Sannheten forblir som den er uansett hvordan denne fortoner seg i forhold til hva som måtte være politisk korrekt! En må rett og slett tørre å kalle en spade for en spade! 😉

    4. Jeg innrømmer gjerne at jeg ønsker at mange fra Ukraina blir værende her etter at krigen er slutt. Norge trenger arbeidsfolk og flere innbyggere. Og da helst ikke noen som ber til Allah.
      Jeg tror de aller fleste i Norge er enig med meg.

      1. Jeg også! Dette er rett og slett et folk som passer vår levemåte og kultur, og følgelig vil utgjøre et så mye større gode for samfunnet enn de fremedkulturelle med muslimsk bakgrunn.. Det er så langt fra politisk korrekt, men like fullt så er det sant!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg