(nye) Upopulære meninger!

Det er såpass lenge siden siste innlegg av denne typen at jeg vil tro verden kan klare en ny dose.. 

 

 

→   Nå får jeg nok ‘mamma-politiet’ på nakken med fulle sirener, men saken er den at jeg faktisk syntes amming i full offentlighet er smakløst. Greit nok, ungen må ha mat, men jeg kan imidlertid ikke se nødvendigheten i at den skal inntas typ midt i en kafé/restaurant!

→  Den prisen som betales i form av smittevernstiltakene er for høy. Liv og livsverk legges i ruiner ‘as we speak’, og da har det i mine øyne gått for langt.  Videre, tyder stadig mer på at det ligger skjulte agendaer i kulissene her..

→  Hadde jeg skulle oppdra et barn, ville det sagt ‘mummy’ før det sa ‘mamma’, for å si det sånn. Språk for meg, handler ene og alene om kommunikasjon, og derfor ser jeg en uten sammenligning høyere verdi i å mestre det engelske språket enn det norske. Med engelsk kan en kommunisere med folk over hele verden, mens norsk holder deg knapt nok ‘flytende’ til vestlandet..

→  Det er uheldig dersom elimineringen av kroppspress går for langt (slik det ser ut til å ville gjøre), da dette vil fjerne en betydelig del av folks motforestillinger mot fedme. Saken er nemlig slik at fedme er livsfarlig. Bla.a er det en større kreftrisiko ved det å være overvektig enn å røyke, hvilket jeg mener sier sitt!

→  En farlig bakside ved demokratiet som styreform, er at idiotene får bestemme. Jeg mener derfor det burde innføres elementære kunnskapskrav for å få lov til å avgi stemme ved valg for å sikre at folk vet utkommet av den politikken de stemmer på. Det er bare å se på USA, så vet en hvor dette kommer fra..

 

 

7 kommentarer
    1. Jeg må jo selvsagt debattere:
      Amming offentlig er helt OK!
      Men man behøver ikke demonstrere eller provosere. Jeg tror også barna har godt av litt ro rundt seg under måltidet,
      Jeg er og usikker på om smitteverntiltakene er riktige .De har store konsekvenser, Fa snakker jeg ikke om meteren og håndspriten. Det er greit nok. Men alle de andre.
      Uenig med deg når det gjelder kroppspress. Tror ikke skam og stigmatisering hindrer fedme.
      Og nei, det er ikke bare eliten som skal ha stemmerett

      1. (Hehe) Dette er blandt en sær persons særeste formeninger, så det ville overrasket stort dersom det skulle være bred enighet rundt disse tingene..
        En ting må imidlertid korrigeres her, da jeg ikke mener stemmerett er noe som skal forbeholdes boen elite. Det jeg imidlertid mener, er at man burde sikre at de som avgir stemme innehar et minimum av peiling på hva de ulike alternativene står for, som f.eks. Er FrP å finne på høyre el venstre side på den politiske skalaen? Er venstresiden for- eller imot lavere skatter og økt privatisering av slikt som skoler & sykehus? Dette er elementær viten jeg mener en må kunne forlange av voksne mennesker her til lands, og nødvendig viten I hht å skulle kunne si noe om hvilken politikk som skal lede an den kommende 4 årsperioden.. 😉

        1. Hvis alle som stemmer hadde forstått såpass som de store skillelinjene i politikken hadde ikke Frp hatt så mange stemmer… Spøk til side, Noen ganger er jeg virkelig overrasket over hvor lite velgerne egentlig vet om de forskjellige partiene, selv i et valgår.

          1. Ja, ikke sant.. – Og dette skremmer meg faktisk skikkelig, da det brått kan resultere i noe i retning det som skjedde i USA da de klarte å stemme frem denne vitsen av en president.. Greit nok at en am. president har større skadepotensiale enn et norsk regjeringsparti, men allikevel.. Bare tenk deg situasjonen [for å si det på ‘Kjerringtanker’sk (hehe)] ; – Et nytt parti er fosset frem fra en plass et godt stykk til H. for FrP, takket være en ultrasjarmerende leder som vet å ‘trykke på de rette knappene’ hos et folk som skriker etter endring etter å ha blitt fratatt friheten og elementær mellommenneskelige kontakt på 3 året grunnet coronavirusets utbrudd, fulgt av den mutasjon som eliminerte virkningen av den i utgangspunktet så lovende, og ikke minst etterlengtede vaksinen.. –
            Et slikt scenario er langt fra så fjernt som folk ynder å tro! Er det da en stor del av befolkningen som ikke kan et døyt om politiske farger og konsekvensen av deres politikk, så går de like fullt for denne (gudskjelov fremdeles fiktive) ekstrempopulisten her som de gjorde (og urovekkende mange fremdeles gjør) i USA, og ikke minst som i sin tid ble gjort i et skakkjørt Tyskland.. 😮

            1. Det har dukket frem mange karismatiske ledere på ytre høyre fløy i mange europeiske land den siste tiden. Og i mange land har de fått ekstremt god oppslutning. Så grobunnen for et slikt parti er helt klart til stede også her i landet. Tror kanskje ikke ved valget 2021, fordi da måtte den karismatiske lederen snart ha manifestert seg.
              Men 2025 er ikke så lenge til.

              1. Nei, 5 år er nesten urovekkende nærme sånn sett. Det er nok tid til at ting virkelig kan gå til helvete, for å sidet sånn, samtidig som det er fryktelig lite tid til å fä motarbeidet en eventuell giftig massesugresjon.. – For alt vi vet, kan dette coronagreine være begynnelsen på en serie pandemiutbrudd a-la den som begynte med svartedauen på 1300 tallet! Eller det kan være at en vaksine virkelig lar vente på seg, viruset kan mutere, you name it! For hvert utbrudd, vil flere gå konk, jobber, hus og hjem vil gå tapt, hvorpå det ikke vil ta så alt for mange rundene før gruppen av hardt rammede utgjør en god jafs av befolkningen.. Om en tenker seg stemningen I folket om utbruddene holder frem 2-3 år til med samme håndtering.. – For ikke snakke om dersom det da skulle komme frem at vi er blitt løyet til/snusk har foregått I kulissene.. Da tør jeg ikke engang tenke på konsekvensene ved at.et uopplyst folkeferd gis fritt leide til valgurnene.. Trump vant presidentvalget på en ren kloning av Hitlers vei til makten! Jeg husker jeg satt å brølte min frustrasjon inn I TV’n.. Og den dag I dag begriper jeg ikke at ingen lot til å begripe at Trumps taler var regelrette avskrifter av Hitlers, bare at jøder og kommunister var byttet ut med mexikanere og muslimer!! Og på toppen av alt, gikk Trump raka vegen til topps, mens Hitler tross alt måtte passere et par ‘bumps in the road’.. Trump går jo nå ogsä og spekulerer I hvordan et valgtap kan tilsidesettes!..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg