Ødelagt??

Halvannet år tilbake, var jeg å betrakte som en (noenlunde) oppegående figur, ren og pen i tøyet, hva jeg anser for å være en delikat fremtoning, temmelig sosialt anlagt, og med interesse for verden utenfor døren. Nå, etter nærmere 15 måneder med mer eller mindre konstant lock-down, derimot.. 

 

 

Når sant skal sies, har denne perioden utviklet meg i retning av et regelrett krisemenneske. Kun ei utvasket og sirumpet gammelrosa joggebukse og halvfett guttekort hår med permanentkrøller gjenstår for at jeg skal bli mitt eget skrekkscenario av ei burugle..

Så ille kan det da ikke være, tenker du kanskje. -Men jo, det kan det så absolutt! Til min store skam, kan bla.a nevnes at jeg i skrivende stund har sittet i nærmere halvannet døgn og ladet opp til å gidde å gå i dusjen. Det var for jævlig i går. – I dag har forfatningen nådd det lavmål at jeg ikke kan vise meg ute blant folk! En ørliten restanse av skam resterer gudsjelov fremdeles, slik at jeg i det minste er i stand til å innse at går jeg ut i denne tilstanden, vil folk glane, -og det er ikke grunnet i skjønnhet, for å si det sånn!

Videre, kan nevnes at TV-vanene har nådd et lavmål man ikke skulle trodd mulig selv for meg.. Eksempelvis, kan jeg nevne at jeg til og med har begynt å følge med på Keeping up with the Kardashians! – For å forstå hva dette innebærer, anbefaler jeg å ta en titt på følgende innlegg fra pre-COVID versjonen av ‘selv; Prøvde (virkelig!) å holde følge med fam. Kardashian!.

Nå skal det sies at jeg aldri har vært strukturert, men Gry pre-COVID fikk i det minste utført NOE! Det er mer enn man kan si om den nåværende versjonen, som kun evner å levere de daglige blogginnlegg fordi lap-top’en står plassert rett foran snuta der jeg deiser ned i sofaen etter at jeg omsider har maktet å stå opp, -hvilket som regel skjer fordi jeg må tisse..

Nei, dette går bare ikke! Nå skal jeg bare få drukket opp energidrikken min, for med det å (forhåpentlig) få tilført nok giddelyst og ork til å velte meg ut på badet.. Med max effekt, kan det kanskje til og med være at jeg gidder ta balsam i håret, men det er i såfall for en bonus å regne..

Jeg må si jeg føler en eskallerende engstelse for at denne krisemenneske-tilstanden vil vedvare.. – Tenk om jeg rett og slett er ødelagt av lock-down!.. – Beyond repair.. Krisemenneske på permanent basis.. SHIT!!

4 kommentarer
    1. Skjønner hva du sier. Bra at man må ut av og til ellers hadde de fleste klærne forblitt i skapet.
      Også håret må se ordentlig før man skal ut blant folk. På vinteren kunne man dra ei lue over håret, men det går ikke nu lengre.

    2. Flirer litt av det med at du har startet på Kardashians. Føler med deg. 😉 Og med ting jeg har sett på siste tiden så tror jeg ikke jeg kan si noe på noe. Har pleiet håret idag som trengte det. Tror ikke året som har gått har vært det beste skjønnhetsfremmede året for så mange.. 😉

      1. *hehe* Det er seriøst krise her, ass!
        Jeg, som for bare halvannet år siden gjorde et helhjertet forsøk på å komme meg igjennom en eneste Kardashian-episode, og feilet i det jeg ikke evnet å holde meg våken med mindre jeg sto oppreist, må nå leve med skammen av å være blant de som følte på et begynnende infarkt da serien tok noen ukers pause etter 6-7 episoder ut i sesongen.. 😀 😀 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg