Ondskapens uttrykksformer!

To prosent høres jo i utgangspunktet så ubetydelig ut, men det er faktisk en urovekkende høy andel når det er snakk om mennesker som er gjennomgående onde. For to prosent, innebærer at det for hver 100 person en passerer på gaten, er to som næres av å påføre andre lidelse. Følgelig. er denne andelen så høy at det ikke kan unngås at man også vil måtte hanskes med denne mennesketypen ved flere anledninger i løpet av et liv.. Heldigvis, finnes det i det minste enkelte tegn en kan avsløre de på, slik at en kan unngå å bli dratt inn i ødeleggelsen deres..  

 

 

*  De er notoriske løgnere, da de har til hensikt å fremstå interessante for enhver pris.

*  De er manipulative! Typisk for disse menneskene, er at de ‘guilt tripp’ er deg for at du skal ‘tjene’ de.

*  De gasslighter! De har en forbløffende evne til å overføre egen åpenbar skyld til å bli din.

*  De fryder og gasser seg over andres feilgrep og nederlag.

*. De gjør ALDRI noe for andre dersom det ikke gagner de selv.

*. De rett og slett utstråler en negativ energi (lytt til magefølelsen!)

*. De erkjenner aldri feil, og ofrer hvem som helst, lyver og manipulerer for å unngå å måtte stå til ansvar.

* De er fulle av hat/negativitet, og finner dermed alltid noe negativt/feil ved andre.

*  De skjuler sitt ekte ‘jeg’.

*  De føler seg fortjente til alt mulig, og anser seg berettiget til å få/oppnå dette for enhver pris.

*. De har generelt mange de ryker uklar/blir uvenner med.

 

** Flere innlegg i samme ‘gate’ finner du bla.a HER 

14 kommentarer
      1. Ikke helt det samme, men nesten. Dette er sånt jeg syntes er greit å repetere med jevne mellomrom, fordi det faktisk er en reell mulighet for at det kan forhindre at folk får herpet livet sitt 😉 😉

      2. Det er som Gryende sier og som jeg er enig i, dette er et viktig budskap det er greit å repetere med jevne mellomrom. Som du med dine to viktigste budskap, som du ikke repeterer med jevne mellomrom, men på daglig basis.. ofte opp til flere ganger for dag også faktisk…

    1. Hei igjen 😊
      Eg tror ikke på onde mennesker, men eg tror at mennesker velger utføre onde handlinger.Det er et valg man tar.
      Hilsen synskepeggy.

      1. Det der har jeg grublet en god del over, faktisk, uten at jeg har kommet frem til noen konklusjon av den grunn. – Men det har jo ikke vitenskapen som sådan heller, da de lærde fremdeles strides om hvorvidt det lar seg gjøre å behandle slike personlighetsforstyrrelser eller ei..
        Det er jo engang så at de fleste personlighetsforstyrrede holder sin sti ren, og lever sine liv som lovlydige, rettskafne mennesker. For selv om en så er født uten snev av empati what so ever, så vil også disse lære forskjell på rett og galt, akseptabelt og uakseptabelt. Derav vil også disse stå ovenfor de samme valgene mht adferd som oss andre, liksom de vet konsekvensene av å opptre på tvers av samfunnets lover. Men hva disse eventuelt bedriver i det skjulte vites jo ikke, for mens du og jeg vitterlig får en del ‘gratis’ i så måte, ved at det ikke er lovforbudet som hindrer oss i å utføre ondsinnede handlinger, så er dette kun et spm om at det som regel er mer formålstjenlig å holde seg innenfor disse rammene for disse folka…
        Følgelig, så ville jeg satt pengene mine på at det ikke å ødelegge- eller i verste fall drepe de som måtte stå i veien for de, o.l for disse folka er sammenlignbart med de lover og regler jeg har niks og nada respekt for, og derav kun overholder av hensynet til mulige represalier. – For disse skal jeg ærlig innrømme jeg bryter uten omsvøp så snart risikoen for å bli tatt ansees for lav nok! Jeg mener.. Når det kun dreier seg om en bestemmelse noen har tredd ned over hodet på en, i det det dreier seg om noe som ikke nører ved samvittigheten i det hele tatt, så er det jo intet som holder igjen i det øyeblikket en får fritt leide, for å si det sånn!..
        Men altså.. Dette er kun mine refleksjoner, så ting kan i realiteten være helt annerledes for det jeg vet.. 😉

      1. Ja, og disse har jo også en lei tendens til at underbevisstheten deres nærmest roper ut typ ‘her er et ledig offer klar til utnytting!’ til all verdens psykopater også!.. Jeg kjenner flere som nærmest er som magneter på sånne folk, og som jeg faktisk har vært brutalt direkte mot i forhold til å bevisstgjøre de på den historien som gjentar seg gang etter gang..
        Det er jo nesten synd å si det, men jeg er faktisk sjeleglad jeg ikke er av den tillitsfulle typen, i tillegg til at jeg er så cocky at jeg ikke er ‘gaslighting-material’, da denne særheten er for den reneste vaksinen å regne i hht det å bli ansett som et potensielt objekt for disse personlighetsforstyrrelsene. – Men ingen kan imidlertid være sikker! Så det er uansett livsviktig å være bevisst det som fremkommer ved ethvert nytt bekjentskap.. 😉

        1. Eg har aldri vært plaget med eller et mål for sånne folk,det har vel vært mer som om de er litt redde for meg – ofte forsøker de å sverte meg,i mitt fravær,selvfølgelig,men eg har parkert dem lekende lett når de har blitt konfrontert med svertekampanjen sin mot meg.
          Det er jo lov å prøve seg….men det er bare etter erfaring at de forstår at å prøve seg på meg ikke er det smarteste trekket de har gjort 🤦🏼🧐
          Eg vil allikevel ikke kalle «dem» onde mennesker,bare mennesker som ikke er helt i vater (som eg bruker å si) og som kan ende opp med å velge å begå onde handlinger.
          Hilsen synskepeggy.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg