Puse-Primadonnaen!

Nå som dere har blitt kjent med husets herremenn i innleggene Kim Jong-pus og Glad-tjukken, er tiden inne for å presentere selveste puse-primadonnaen; TwoFace, eller ‘Tufsa’ som hun går under til daglig. 

 

 

I likhet med Rusken (alias Kim Jong-pus), er også Tufsa langhåret, men i motsetning til nevnte Rusk, holder Tufsa pelsen sin plettfri til enhver tid. Mens Rusken helt eller delvis klarer å herpe pelsen sin så til de grader hver eneste vår at han må barberes, helt eller delvis, har jeg til dags dato ikke engang hatt behov for å gå over Tufsas med floke-kammen. Her er det nemlig ikke en floke å spore, -ever!

Om samtlige ‘pels-pøbler’ ter seg som hunder i det de både bringer leker tilbake til meg om jeg slår den bort til de, og forlanger daglige turer hvor de følger etter meg som andungene følger etter moder-anden, tar Tufsa dette ut til det ekstreme. Om jeg så hadde tatt fotturen til ‘Happaranda’, kan du være sikker på at denne frøkna hadde vært ved min side hele veien. – Jeg kan til og med ha henne gående med på besøk, og be henne vente utenfor, hvorpå hun sitter der og venter til det er tid for å traske hjem igjen!

 

 

På den (langt) mindre lydige siden, er Tufsa ei svært demonstrativ lita frøken i det hun ikke er fornøyd med det som er servert i matskålene (les; tørrmat). Da graver hun demonstrativt ut alt søppel som måtte finnes i posen, til min tvilsomme fornøyelse.

Ellers kan nevnes at Tufsa også er en omplasseringskatt, som det skulle vise seg kom i flertall, så følg med i neste episode..

6 kommentarer

Siste innlegg