(sannsynligvis ikke) SISTE BLOGGINNLEGG??

OK.. Dette innlegget er fortsettelsen av innlegget jeg la ut for rundt halvannen uke siden, der jeg kunne fortelle at jeg var innblandet i en drapssak! – Ja påske-drapssak, vel og merke, – av det mer crazy slaget.. Non the less, var jeg ærlig på at jeg var blant de mistenkte da daglig leder i pub-avdelingen på jobben ble funnet drept for andre gang..  Og dessverre er det intet mer jeg kan få gjort for å forhindre at det jeg nå er i ferd med å fortelle dere kommer for en dag… 

 

 

Altså.. Du er rett og slett nødt til å lese opptakten til det røret du har klikket deg inn på nå for å kunne henge med, så da henger vi bare her så lenge, mens du klikker deg inn..

→ H E R ! ←

Sånn! Der var alle tilbake, slik at samtlige er helt på det rene med hva dette dreier seg om.. – Hvilket jo er å finne svaret på gåten hvem drepte ‘Ivers’??  

Nå har det seg dessverre slik at det innledende innlegget i denne saken var skrevet under helt andre forutsetninger enn de som råder per i dag.. Den gang, var det tross alt bare fjorårsmorderen som brydde seg nevneverdig om hvem som hadde tatt kverken på han der konfettielskende rocka-billy’en. Den gang var agendaen sentrert rundt det å forhindre at politiet fikk snusen i anliggendet. For om så skjedde, og Corner pub ville bli avstengt pga at det var åsted i en drapsetterforskning, så ville en måttet se langt etter den live-konserten som skulle avholdes samme kveld! Derfor var folk bare oppsatt på å få ryddet opp i rot og søl, slik at alt var klappet og klart, uten antydning til knivdrap i det dørene skulle åpnes ved 18:30 -tiden.

 

Daglig leder av Corner pub og Corner Live, ‘Ivers’, slik han ble funnet, stein død, med drapsvåpnet fremdeles i kroppen, på formiddagen påskeaften.. (foto: corner pub)

 

Det som virkelig var et problem, var hvor i heiteste en kunne finne et sikkert sted å få gjemt Ivers, løste seg imidlertid selv, da det kun var snakk om noen timer før han var stått opp igjen fra det (stein)døde..

So far so good, altså..

Men så skjer det som skal vise seg å bli opptakten til den dramatiske overskriften.. For brått så ble det utlyst en dusørkonkurranse der den som evnet å løse den respektive drapsgåten kunne vinne sånt som gratis øl! – Og følgelig, var det jo slett ikke bare fjordårets morder som søkte svar på det påskemysteriet som utspant seg i Corner pub påsken 2022; Det var en hel hærskare som hadde kastet seg inn i jakten på den ukjente morderen, med all den altoppslukende innsats som følger når det er gratis drikkevarer som står på spill.. Da kan jeg si såpass at dette gjorde det forbannet mye vanskeligere for en stakkars førstegangsmorder å slippe unna!..

Vel.. Nå er det vel de av dere som har skjønt hva det er jeg nå skal si..

Nemlig at det var jeg, aka ‘Dorthe-Gry’, som er den skyldige i årets påskedrap i restaurantkomplekset i dette herrens år, 2022..

Jeg kunne ikke annet gjøre enn å innse at slaget var tapt da det også viser seg å ha fremkommet et fotobevis, sånn helt ut av det blå..

 

Ikke mye som minner om den sofistikerte topp-bloggeren folk er vant til å se i det kameraet tar troll-heks-versjonen av ‘selv’ på fersk mordergjerning..

 

Nå har det seg imidlertid sånn at det som brått kunne blitt mitt siste blogginnlegg, iallefall på en god stund, ser ut til å kunne ordne seg på en ganske så rettferdig og god måte for samtlige av de involverte; For deres del, går dette i korthet ut på at jeg inngikk en deal med aktoratet bestående av at dersom jeg gav min tilladelse til at dette bydelige blogger-image -knusende bildet fra ugjerningen ble publisert utover internettet, så ville de avstå fra å begjære meg fengslet. For ei dame, som på toppen av det hele er en blogger med sporadiske modelloppdrag siden 18 årsalderen, så hadde aktoratet i fellesskap med dommeren kommet frem til at dette var å betrakte som en straff tilsvarende 10-12 år i fengsel..

Jeg skal ikke nekte for at bildet såvisst er en belastning, lik som det foreligger en reell risiko for at mitt nydelige, uskyldsrene image kan ta uopprettelig skade av lanseringen. Men samtidig vet jeg bedre enn noen hvordan folk glemmer ‘snøen som falt i fjor’, så alt i alt, kan jeg bare puste lettet ut i det jeg antas å ha hatt griseflaks her!

(- Og for dere som måtte klure; Ivers og jeg fant tilbake til godt gammelt vennskap umiddelbart etter oppvåkningen). 

10 kommentarer
    1. Da må det bare konkluderes med at både offer og gjerningsperson har hatt kriminalhistoriens største flaks. Såpass mye at jeg synes dere burde spille lotto også, siden dere er inne i en ganske så heldig stim 😀
      ♥:D♥

      1. Jeg tenkte samme tanken selv da jeg fikk en haug av Flax-lodd av fatter’n kun dager etter dette her, -og klarte kunststykket å kun komme ut med kr.100,- (2×25 + 1×50), hvilket faktisk må sies å være en prestasjon.. Ergo kan vi trygt konstatere at spill åpenbart går på en helt annen flaks-frekvens *hehe* 😛 😀

    2. Fantastisk rask oppklaring av saken, og nydelig med en slik happy ending 🤗 Det eneste jeg synes er temmelig uforståelig , må være at dette bildet faktisk er deg! 😅

      1. *haha* Det er vel et stykke unna normal fremtoning det der, håper jeg 😛 😀
        Men det er kun snakk om posering kombinert med rett lyssetting for formålet, på samme vis som når det skal bli penest mulig. Folk har jo en misoppfattet tro at det å kunne være modell handler om skjønnhet og that’s it. Men det handler imidlertid om å kunne fungere som en slags leirklump for en kunstner; At en skal kunne transformeres til så mange typer som mulig! Kunsten å være stygg/gal, er i det hele tatt en forglemt og undervurdert kunst 😉

          1. Her kunne jeg svart ‘ja’ , og fremstått ujålete og nydelig. Men sannheten er at jeg stivnet ganske godt i gliset den gang det ble meg fortalt at selveste Per Heimly hadde sett- og latt seg imponere av bilder fra mine serier, hvorpå jeg ikke kunne blitt i min euforiske tilstand mer enn et minutt (max) før kalddusjen kom.. Jeg hadde tatt en rekke serier med den respektive fotografen som er en bekjent av den svært så velkjente Heimly, hvilke bla.a inkluderer det antatt mest anerkjente bildet jeg har tatt i mitt liv.. Men dette, må vite, ble sagt å være et riktig så pent bilde, men det som imponerte fyren, var det mest crazy, ‘gale-mathias’ bilde ever taken!..
            I ettertid, har det imidlertid fått sunket inn, slik at jeg i dag er noenlunde i stand til å se det som det kjempe-komplimentet det er, men der og da, skal jeg ærlig innrømme jeg måtte jobbe noe inn i granskauen for å holde fasaden 🤣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg