sesongpremiere! HVIS JEG VAR DEG, mamma på hjul!

VELKOMMEN TIL PREMIERE

av

– sesong 2 –


– Konseptet der jeg robber personligheten til mine medbloggere, og utgir innlegg i deres navn der de vel må sies å være smått overdrevne- og muligens en liten smule galere versjoner av seg selv! 

 

Det sto mellom en rekke kandidater som ble vurdert gitt denne tvilsomme ære å få være førstemann ut, men den valget til slutt falt på, var i utgangspunktet ikke engang påtenkt i den forbindelse før plottet brått slår ned i meg;
VIVIAN, aka MAMMA PÅ HJUL!
Vivian slapp jo relativt billig unna i den første runden (som åpenbares umiddelbart ved å klikke HER), da hun ble ‘beæret’ med et ‘nydelig’ poesi. Men Vivian er jo så enormt mye mer enn sykdommen hun lider av! Vivian er bla.a hysterisk morsom! – Og Vivian har en mann, hvis personlighet det ble avdekket har en kvinnelig dobbeltgjenger på Østlandet i forbindelse med hans planer om å grave ned Bergens kommunekontor i asfaltstein.. Meldingen i kommentarfeltet som tilsa det var kun COVID som sto i veien for at vedkommende ikke dro med seg en viss kanin med første fly over fjellet, fikk det til å gå opp et lys for Vivian; Om disse menneskene får møtes ‘in person’, vil utkommet bli en galskap satt ut i livet som etter alt å dømme vil ryste hele nasjonen!! – Og siden jeg er identisk med denne kvinnelige galskapen av saftige eder, høylytte vesen og rettferdighetssans til det ekstreme, så er jeg nødt til å la dette møtet i anledning denne nevnte hevnens nedgraving av Bergen kommunes lokale finne sted. -Gjenfortalt av yours truly som Vivian, aka ‘Mamma på hjul’..

 

 

MAMMA PÅ HJUL

💕

 

BERGEN KOMMUNE ER SATT PÅ HODET! 

 

Jeg har jo bare meg selv å takke for at galskapen brøt løs her ifra vårt lille hjem i går siden jeg var dum nok til å fortelle at gubben gjenopptok trusselen om å grave ned kommunehuset i asfaltstein forleden. Det gikk vel kun en 4-5 timer fra innlegget var sluppet til det ringte på døren her; Og der sto de altså, fullt utstyrt i arbeidsklær og med djevelske smil om munnen; To velkjente ansikter jeg betrakter som mine venner, til tross for at jeg aldri har sett de utenom på bilder; Blogg-Norges Knoll og Tott!

Jeg burde virkelig ha sett dette komme, for Gry er jo, for dere som kjenner til henne, så absolutt ikke typen som sier noe uten å ha alle intensjoner om å gjennomføre, og hun rakk vel knapt å fullføre setningen før Bunny’en sto klar med reisevesken i hånden, klare til å bistå gubben i en hevnaksjon så gal at selv ikke jeg kunne sett for meg at det kunne gjøres alvor av i min villeste fantasi! Men at kommunen igjen har begynt å gjøre livet vanskelig for oss, noe som tapper meg fullstendig for krefter, får tydeligvis folk til å reagere, og når en av de som reagerer er som å se- og ikke minst høre gubben i kvinneskikkelse, så skjønner dere sikkert hvorfor jeg i det lengste gjorde alt for å forhindre dette møtet, da det gar garantert å ville ende med at de giret hverandre opp til å gjennomføre stuntet!

Så der satt jeg, i sjokktilstand, og hjelpeløst bevitnet at de føk rundt her mens glosene haglet så det jallet i veggene. En liten gutt syntes imidlertid det som skjedde var noe av det mest spennende han hadde opplevd noensinne, mens de tre eldste ble stående i en tilnærmet transetilstand å se på med store øyne. Min datter var den som først kom til hektene, og løp ned i kiosken for å kjøpe inn pop-corn og brus til showet.

– Og show ble det!! For å gjøre en lang historie kort, måtte 7 ansatte i kommunestyret i ettermiddag evakuere bygningen ved å krabbe ut vinduet i 2 etasje og klatre ned brannstigen. For halve bygningen, fra bakkeplan til tak, på langsiden hvor de har inngangen, i tillegg til kortsiden med nødutgangen er dekket av grus og stein! Det er vel unødvendig å fortelle at det ble litt av et styr med både presse og politiavhør! Men tro det eller ei, altså, så klarte de å komme igjennom med årsaken til aksjonen! Så i dag har jeg og min endeløse kamp mot kommunen for å bevare livskvaliteten igjen blitt viet en midtsides artikkel i Bergens tiedene! – Og ikke nok med det, for også politiet uttrykte full forståelse for den galskapen som ble begått! Riktignok med beskjed om å rydde opp i kaoset, men uten å forfølge saken ut over det! Så nå har de tre skrattende imellom glosene tatt fatt på opprydningsarbeidet mens jeg sitter her og humrer for meg selv, fullstendig utslitt, men så inderlig takknemlig og glad for at jeg har mennesker i livet mitt som er villige til å gå til så drastiske skritt for at jeg skal kunne få leve slik jeg ønsker i den tiden jeg måtte ha igjen.

Sammen med latteren, kjenner jeg en tåre på mitt kinn. Men det er ikke av sorg denne gang, men av glede.

 

 

16 kommentarer
      1. Takker så mye! Det som mer enn noe annet gjør denne historien, er at den er basert på fakta! For jeg hadde ufattelig lyst til å få med meg Bunny’en på første fly over for å bistå ‘kællen’ til Vivian med å grave ned denne forbannede kommuneadministrasjonen! Så hele bakgrunnshistorien er sann, mens selve besøket forløp sånn Vivian har sett for seg det ville blitt 😀

    1. Juhu, fantabulastisk sesongstart av “Hvis jeg var deg”! 😀 Herlig at dere bidro til å sette Bergen kommune på hodet!

      1. Takker og bukker! <3
        Dette var jo min gyldne mulighet til å få tatt denne historien , hvis bakgrunnshistorie er sann fra ende til annen, ut i praksis! Besøket er så i tråd med slik jeg har forstått Vivian har sett for seg det ville bli, -og avslutningen er mitt eget oppkomme. – For i følge Vivian, hadde landet vært rustet til grunnvollene om vi slapp løs, så jeg måtte pynte det til for en mer happy ending 😉 😀

    2. Du altså. For en fantasi.
      Å hjelpe Vivian vil vi jo alle, men å gå så drastisk til verks er det nok bare dere tre sammen som gjør.

      1. Takker så mye! ❤
        Vi har jo drevet og tullet rundt dette her, Vivian og jeg, for ikke snakke om at jeg faktisk ønsket det lot seg gjøre å dra til Bergen for å bistå i en hevnaksjon mot disse kommunefolka! Så har jeg bygget på dette her med hvordan Vivian frykter det hele ville foregått dersom det ble satt ut i livet 😂🤣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg