Skulle ønske det var jeg som skulle ta abort!

Hvor brutalt, provoserende og i det hele tatt hakkende galt denne overskriften må ha fremstått, er det faktisk en ordrett gjenfortelling av den tanken som slo meg etter å ha klikket inn på overskriften “Realityprofil måtte slette abortinnlegg etter massive reaksjoner” på TV2s nettside. Dette av den enkle grunn at jeg ville klart å stå i det som, forståelig nok, ble for mye for denne 23 år gamle jenta, da dette faktisk er et tema det vitterlig trengs en større åpenhet rundt.. 

 

 

Kort fortalt, dreier saken seg om at Ex on the beach -profilen, Caroline Nytter, gikk ut med at hun hadde blitt gravid og har satt seg opp for time til abort til uken, i det hun og kjæresten, Christian Brennhovd, kjent fra samme skandale-reality, av den enkle grunn at de ikke ønsker barn på sitt nåværende stadie i livet. – Hvilket valg jeg ikke bare anser som fullt forståelig for et par i begynnelsen av 20 -årene, men også for å være det ubestridelige korrekte valget å ta for enhver som ikke måtte være 100% klar for å innta foreldrerollen. For er det et valg som virkelig bør være gjennomtenkt her i livet, og som ene og alene bør foretas på et selvstendig grunnlag, så er det hvorvidt man ønsker- og er klar for å påta seg det livslange ansvaret det å sette et barn til verden faktisk er.

Nå skal det i all rettferdighet tas med at unge frk. Nytter har en.. – eehhh.. – noe uheldig måte å ordlegge seg på i hht det å kunne komme ut med et såpass betent tema på en heldig måte, for å si det sånn.

Jeg siterer:

«For å overshare litt mere: Jeg er kvalm, sur og supergravid.»

Videre skriver 23-åringen at hun har erfart at naturlig sykluser ikke fungerer som prevensjonsmiddel, men at det ikke er noen grunn til å sende henne gratulasjoner.

«Blir obv (åpenbart, journ. anm) ingen Cr Jr. Jeg skal reise og kose meg i mange år til», skrev hun i innlegget.

 

For med denne ordlyden, er det jo ikke til å stikke under en stol at de ikke bare fremstår som både umodne-, uansvarlige, -og når sant skal sies, borderline mindre begavet. Men om vi så ser forbi den flåsete, nærmest barnslige ordlyden, så koker det hele faktisk ned til at unge frk. Nytter har blitt gravid etter å ha driti seg ut på det samme idiotiet jeg er tilbøyelig til å tro vi alle har vært dumme nok til å ty til på ett eller annet tidspunkt; Nemlig å hoppe av i svingen, og utregninger av såkalt ‘sikre perioder’. Selv JEG, som har hatt dette med graviditet som et a de store skrekkscenarioer i gjennom hele mitt voksne liv (på Carolines alder var det intet mindre enn right up there ved siden av kreft), har paradoksalt nok de der på samvittigheten!  (Dog var jeg blant de heldige som slapp det å måtte face abortlegen i etterkant, men non the less..)

 

(foto: martin habbestad / tv2) Caroline Nytter med kjæresten Christian Brennhovd

 

M.a.o er det unge realty-paret så langt i fra alene om å oppleve dette scenarioet her. De er faktisk i selskap med tusenvis av andre kvinner- og par som havner i samme situasjon hvert eneste år, og derfor er den åpenheten Nytter ønsket rundt dette her så viktig at vi får! – Og dermed ditto ødeleggende at ikke lot seg gjennomføre for ei ung jente som Caroline Nytter, til tross for den erfaringen hun har opparbeidet seg i hht det å takle hets- og krass kritikk på nett igjennom sin tid som influencer. Nå ble det ikke gitt noen eksempler på hva som ble sagt i det respektive kommentarfeltet, men det er bvel strengt tatt heller ikke nødvendig for å være på det rene med at det ikke har skortet på grovheter og drøye merkelapper, for å si det sånn! – For her har parets i utgangspunktet temmelig kontroversielle renommé i hht sånt som plastikkirurgi og den slags utyske i hht tidens politiske korrekte rammer unektelig kommet inn og boosted utskjellingsnivået til nye høyder. – Og det å takle hets for tannutskiftninger og rompeplastikk i Tyrkia er nok noe ganske annet for en 23 årig ‘jentunge’ enn å få morder, sadist -stemplet med ditto ønsker om å bli utsatt for sadistiske drap – og regelrette trusler av hundrevis, -kanskje til og med tusenvis- av illsinte navnløse personer i regelrett harnisk!

For alskens kontroversielle realitydeltagelser- fulgt av en ditto influencer-image som såkalt insta-modell til tross; Enkelte ting krever noe som er hakket mer robust enn en overbeskyttet jentunge på 23. Dette her er m.a.o snarere av den kaliber som krever en godt over gjennomsnittet kontroversiell harrytass av en ‘ghetto-barbie fra østlandet med vokabularet til en finnmarking som kan skilte med en 20 år lengre fartstid på planeten! Så derfor ville jeg byttet plass med unge Caroline any day of the week for faen skal vite at jeg ikke ville slettet det der innlegget!

4 kommentarer
    1. “For med denne ordlyden, er det jo ikke til å stikke under en stol at de ikke bare fremstår som både umodne-, uansvarlige, -og når sant skal sies, borderline mindre begavet.” Gry…Du er klar over,at du nettopp lista opp kriteriene for å delta i disse showene.
      Så må man helst være begavet med et over average pant utseende

    2. ei som blei gravid av å hoppe av i svingen kun en gang, på en sikker dag i alderen av 38 kan bekrefte at dette er IKKE sikker metode og flere burde lese om dette og aldri bruke dette som prevensjon.
      ang abort så måtte jeg ta en pga fosteret døde i magen og dette var forferdelig opplevelse som jeg ikke unner noen kvinne! Bruk prevensjon, jenter.

      1. *haha* Du får nå sagt det og’, da 😂
        Selv om jeg ikke ville hatt noen psyliske issues rundt en abort, er jeg allikevel glad jeg har sluppet den opplevelsen. For jeg har jo skjønt at det såvisst ikke er noen behagelig prosedyre en må igjennom..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg