Sommeren som vil bli glemt..

Dersom ikke noe drastisk skjer i løpet av den neste halvannen måneden, er jeg redd sommeren 2019 vil havne fullstendig i skyggen av den på alle måter legendariske fjordårssommeren, og dermed neppe være mer enn et fjernt minne innen året er omme.. 

 

 

Temperaturen har riktignok tatt seg betraktelig opp den siste uken, men vi er alikevel ‘lysår’ unna tropevarmen som rådet gjennom hele 2018 -sesongen. Og det er så langt fra bare værmessig årets sommer syntes å havne fullstendig i skyggen av fjordårssommeren;

  • Sommeren 2018 kom med tidenes sommerlåt hva salgstall angår. Mads Hansens ‘Sommerkroppen’ toppet listene i rekordmange uker, og det er neppe en eneste nordmann over skolepliktig alder som ikke kan teksten fra ende til annen. Sommeren 2019 kan vel strengt tatt ikke sies å ha en sommerhit med respekt for seg selv i det hele tatt..
  • Mens kampen mot kropps- og utseendepresset hadde nådd sitt absolutte høydepunkt på denne tiden i fjord, hvor fokuset var fullt og helt rettet mot plastisk kirurgi og innsprøytninger, syntes de som ledet an i kampen den gang i stadig økende grad å bare være ute for å ‘ta’ noen for å ‘ta’ noen nå ett år etter. Jeg mener.. En kamp mot retusjering av bilder som legges ut på blogg og sosiale medier er i mine øyne regelrett patetisk, og da spesielt satt opp mot kampen mot å fremme plastiske inngrep!

Og det ene drar jo som kjent gjerne det andre med seg, slik at bedre vær, mer fengende hits, friskere debatt og en samfunnstjenlig kampsak, fører til ‘fetere’ festivaler, kulere strandfester, varmere badevann, osv, osv. Den stakkars sommeren anno 2019 later desverre ikke til å være levnet så mye som en snøballs sjangs i helvete engang hva å stige ut av skyggen til sin legendariske forgjenger angår..

 

4 kommentarer
    1. Fjoråret var helt spesiell, sommeren. Men jeg liker denne bedre på en måte. Ble FOR varmt for meg i fjor. Her er det mange fine dager synes jeg, Koser meg både her og der, selv om det er mer “vanlig” sommer 🙂

      1. Jeg er heller ikke blandt de som tåler så himla mye varme. Så lenge jeg skal være her, og ikke ved et vann, foretrekker jeg årets temperaturnivå jeg også 🙂

    2. Så utrolig artig skrevet👏👏👏 sommeren i år er Dritt. La oss kalle spade for spade. Men me klage ikke: vi er i livet og fikk fett med feriepenger og første gang på lenge brukte dem fornuftig. Da sier me oss fornøyde

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg