Stjernetegnenes creepy sider!!

Om du tror på astrologiens idé om at hvordan solsystemets himmellegemer var plassert i fødselsøyeblikket har stor betydning for ens personlighet eller ei, så har vi vel alle fått med oss hvilket tegn vi tilhører, og hva som karakteriserer dette.  Selv har jeg fullstendig utelukket slikt som ukebladhoroskop, men har en ørliten mulighet åpen for at det kan være noe sannhet i de virkelig avanserte, individuelle oppsettene med accendanter, x-antall hus, og gud vet hva. Men i bunn og grunn, så er vel min interesse begrenset til de horoskopene som er rene parodier! Så i dette innlegget, tenkte jeg å dele de skikkelig creepy sidene som følger hvert stjernetegn, -hvorav mitt eget er det aller verste!.. 

 

Anbefaler også innlegget Beste horoskop ever!

 

Væren:  Mitt eget stjernetegn, Væren, som jo er viden kjent for å være et av de virkelig temperamentsfulle stabeistene blant oss, oppgis å ha en sjokkerende voldelighet i seg! Etter sigende, skal vi tilhørende dette tegnet være av typen som tenner på alle pluggene til et fullblods ustabilt inferno på brøkdelen av et sekund

Tyren:  I følge de oppgitte datoer for disse stjernetegnene, er jeg bare et par dager fra å gå fra å være den voldelige bersjerk jeg er til å bli den sindigheten selv som er varemerket for Tyren. Ikke at jeg hadde kommet så veldig heldigere ut, da de tilhørende dette tegnet, skal være absurd eiesyke og materialistiske ‘horders’ (ekstreme samlere).

Tvillingene:  Ei heller tvillingene, som ellers kommer riktig så godt ut av det m.h.t egenskaper, kan på noen mpte sies å komme heldig ut her, da vi her har å gjøre med falske løgnere! Dobbeltspill er deres spesialitet hva dette Zodiac fra helvete angår..

Krepsen:  Her har vi ‘dørmattene’ blant oss! Krepsen oppgis å være de som ynder å være offer for det og hele tiden sette andres behov over sine egne.

Løven:  Dette er etter sigende narsissistenes hjemmehørende! Løver hevdes å være først meg selv og så meg selv. I egne øyne, er de verdens kuleste, morsomste og mest sjarmerende, så at de stjeler andres oppmerksomhet og iscenesetter drama for underholdningens skyld, har andre bare å drite i!

jomfruen:  Her har vi kontroll-freaken hvorav det eneste som betyr noe er at alt er perfekt! Perfeksjon er alt, og kjærlighet til andre mennesker har de dermed ikke tid til å bry seg med..

 

(illustrasjon: new-york post)

 

Vekten:  Vekten er de eneste i tillegg til Skytten som i det minste er oppgitt med noe positivt i form av deres rettferdighetssans der de veier alle likt. Men også dette slår uheldig ut, da de er like trolig til å la sin sympati gå til de verste av de verste blant oss som til gode, sympatiskem mennesker.

Skorpionen:  Det tegnet som visstnok er der jeg har min accendant (altså et typ sekundørt tegn hvis egenskaper blander seg med de av hovedtegnet), gjør ondt noe inn i granskauen mye verre ved at min oppgitte voldelighet suppleres med en magnetisk tiltrekning mot det creepy og makabre i verden..

Skytten:  Dette er etter sigende tegnet for ‘the social butterflies’ blant oss. De med et utall venner, og som har et uovervinnelig gehør i ethver sammenheng. Men heller ikke disse slipper unna å stemples noen creepy jævler, da det er her man finner de som blir sektledere og den slags ekle ‘halvguder’.

Steinbukken:  Steinbukken oppgis å være de virkelig ambisiøse blant oss. – Altså de som glatt går over lik for å oppnå de mål de har satt seg, i det de gir flatt faen i antall ofre de må valse over for å nå toppen..

Vannmannen:  Lik Steinbukken, har vi et tilsvarende ambisiøst tegn i Vannmannen. Forskjellen, er at det for vannmannen sin del, dreier seg om å redde/tjene verden! Og det er her de glatt ofrer de som måtte stå i veien for hva de anser for å være ‘the greater good’.

Fiskene:  Det siste ac Zodiac-tegnene er kjent for å være styrt av følelser. Dette slår galt ut i denne sammenhengen ved at de legger enhver de føler har gjort de urett e.l for hat. Hvorvidt denne følelsen har rot i virkeligheten har nada å si for en fisk, da disse fullstendig lar seg styre av det emosjonelle. – Og når disse har lagt en for hat, er det gjerne hevn som står og gjelder!..

 

20 kommentarer
    1. Har ikke satt meg så mye inn i astrologi..men har ei søster som leser mye om sånne ting ! Artig å lese om tegnet mitt Skytten sine creepye sider.. Sektleder blir jeg nok aldri..heldigvis..hehe..

      1. Nei, en får vel være glad at det iallefall ikke er så galt fatt som i denne oversikten her! Å være en voldelig hissigpropp med dragning til det makabre er liksom ikke noe å stå etter det heller 🤣😂

    2. Jeg kan velge blant hele to stjernetegn. For i noen horoskoper er jeg tvilling, mens i andre er jeg kreps. Så altså, født helt på grensen. Jeg gikk som tvilling fra jeg ble født, men noen (blant annet en god venninne av meg) sier at jeg passer best som kreps. Hele meg er visst kreps, med unntak av et par tvillingfakter. Men i hovedsak kreps.
      Og ja, jeg er nok helt der, at jeg setter andres behov foran mine egne. Så det er vel ikke for ingenting at da jeg ble kronisk utmattet, sammen med en av mine mange diagnoser, fikk rehab, hvor et av kursene var å lære å sette meg selv foran alle andre 🙂
      Og jeg tok faktisk litt lærdom. Jeg skjønte at nå var det alvor, når helse-etaten gir meg kurs i å ta vare på meg selv først 😉 Det mest fornuftige kurset jeg noen gang har tatt.
      Og jo, jeg tror det er mye i horoskopene som er veldig riktig, men da må man gå i dybden. Og det blir for komplisert for meg 🙂

      1. Oi! Det har jeg aldri hørt om før! Det er jo skikkelig kult, da, for jeg har iallefall ikke hørt om noen andre som vingler mellom to tegn 😃 Har bestandig gått ut i fra at det er de samme datoene som skiller overalt.. Vet du forresten om det er kun disse to tegnene hvor det opereres med ulike datoer, eller om det er fler?
        – Hva eget stjernetegn angår, syntes jeg ikke det stemte på meg før jeg fikk en litt mer dyptgående, og derav fikk vite om denne accendanten i skorpionen. Det var faktisk helt absurd hvordan dennes egenskaper liksom satt bitene på plass!.. ☺

        1. Skillet mellom krepsen og løven har i hvertfall forskjellige datoer, visst nok ut fra hvilet år. Muligens flere tegn også, bortsett fra det Eva forteller…kanskje det bare er krepsen som er slik litt amøbe :).

    3. Jeg har en søster som er født i væren…sta sa du…he, he. Og jeg, jeg vet ikke hvilket stjernetegn jeg egentlig er, vanskelig med tegn i accedant også, da fødselen skjedde på et dekk like før en rutebåt kom, så ga opp dette, helt fri for stjernetegn :D.

    4. Jeg følte kanskje ikke at Jomfruen leverte her hehehe, eller til en viss grad. Jeg liker perfeksjon i det jeg driver med, men ikke sånn ellers og kjærlighet til andre mennesker har jeg mye av ❤❤

    5. just til info så er Putin vekt, akkurat som meg. Tror ikke på astrologi jeg, men generelt er Vekten snill inntil du kødder med hen for da brøter helvete løs:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg