Take it, or just leave!!

Et knippe tenåringsgutter som nektet å ta rektor i hånden under 10. klassens vitnemålsutdeling har nå skapt en voldsom ståhei. Greit nok at den respektive rektoren sikkert kunne håndtert situasjonen hakket bedre enn å ta konfrontasjnen i plenum med fullsatte tribuner bestående av foreldre, søsken, og faen hakke hans oldemor. Men i motsetning til slik pressen fremstiller episoden, er det også en annen, og mer dyptgripende side ved denne saken.. 

 

Kjære Sophie-Elise..

 

For dette dreier seg (selvsagt) om muslimske gutter, født og oppdratt i hjem som følger den samme kulturen som råder i hjemlandet. – En kultur som snarere er å betrakte som en ukultur der kvinner blir sett på som mindreverdige mannen, i tillegg til å være betraktet som en eiendel, og som man dermed bla.a ikke skal ha noen som helst berøring med, slik som f.eks håndhilsing.

Men nå har det seg jo imidlertid slik at de ikke lenger oppholder seg i dette respektive hjemlandet. Ikke for det at det menneskesynet generelt- og kvinnesynet som råder i denne kulturen hører hjemme noen sted, men det er nå en gang der de har innrettet seg på en slik måte, og det har vi vitterlig ikke her i Norge. – Dvs. før nå..

For som seg hør og bør, så får selvsagt disse guttene og deres foreldre all sympatien vinklet til seg i måten det intrufne fremstilles på. Knapt en kjeft har derimot tatt til orde for at de som velger å bosette seg her i landet er nødt til å innrette seg etter de lover-, uskrevne- så vel som skrevne, og den kulturen som gjelder her. Istedet legges det frem som om det er VI som skal innrette oss etter dem!

 

(foto: Colourbox)

 

Dette er faktisk bare en dråpe i den store sammenhenget som utgjør havet. Saken er nemlig den at de styrende f.eks for lengst har eliminert alt som i det hele tatt kan inneholde spor av svinekjøtt er eliminert fra kantinene på offentlige skoler i områder med stor innvandrertetthet, som f.eks Stovner v.g.s. I mine øyne, er dette rett og slett opprørende, da ingen kan komme å si det ikke er skjedd en islamisering av samfunnet når det viser seg umulig å få seg det ultranorske lunsjmåltidet bestående av en baguett med ost og skinke.

Vi har altså en intolerant minoritet som, til tross for at de er i mindretall, bruker den vestlige toleransen til å endre samfunnet etter sin pipe. Dette er vitterlig ikke noe som bør undervurderes særlig mye lenger. Både når det kommer til den kapasiteten til de som allerede er her, og m.h.t at de etter alle solemerker vil øke i antall, og det raskt. For ikke bare blir det tatt inn x-antall fremmedkulturelle per år, men folk med tilhørighet i denne gruppen formerer seg også i en langt større skala enn hva tilfellet er hos den etniske delen befolkningen. Vi må huske på at dette er representanter for et folk og en kultur som har fucket opp sitt eget land til den grad at det er blitt ubeboelig. – Skal vi da tillate at de samme ødeleggende elementer får innpass her? – Eller skal vi heller ivareta det våre forfedre har blødd- og dødd for ved å gi klar beskjed at de nyankomne er hjertlig velkommen forutsatt at de innordner seg de norske forhold? – Take it, or just leave…

5 kommentarer
      1. Ja, ikke sant.. Jeg skjønner faktisk ikke hvordan de kan holde det gående med den politikken som føres på dette området, da det ikke er tvil om at flertallet er imot dagens praksis! En kan faktisk ikke ha tunellsyn i hht å kun se på stemmetall og ditto stortingsrepresentanter, og blindt koble dette til de respektive partiers program på dette området, da det eneste partiet som fører flertallets innvandringspolitikk er et parti hvis økonomiske politikk fører til at folk ikke kan ta seg råd til å stemme de frem! Her bør de styrende virkelig ta sitt demokratiske ansvar på alvor, å få rettet opp i den skjevheten som råder mellom partipolitikk og folkemening.
        – Leste den artikkelen til Bøhler etter jeg hadde ferdigstilt innlegget, og ble faktisk litt overrasket over at han i bunn og grunn sier det samme som jeg gjør her. Ikke for dét, det ante meg at han gikk litt på siden av den sosialdemokratiske norm, men jeg valgte bevisst å unngå å lese det før jeg selv hadde sagt mitt. – Jeg mener.. Når jeg er så rigid i hht det og i størst mulig grad skille fakta fra formuleringer ellers for å unngå påvirkning, ville det jo vært passe ‘biassed’ om jeg brått skulle mate på med en meningsytring så snart jeg været en som delte mitt syn *haha*

    1. Ofte kan det være litt lurt å roe litt og ikke bare lese høyrepopulistiske nettsteder, og konkludere deretter. Referer til moren til gutten, som uttalte følgende til Nrk. “Jeg ble veldig overrasket, for alle i vår familie håndhilser. Men han viste respekt ved å ta hånden på brystet, som også er en måte å si det på, sier hun.
      Søsteren til gutten forteller at den siste tiden har vært tung for familien. Kommentarfeltene er stygge. Det er trusler og linking til terror, sier hun. Så sier hun noe klokt. Det er ikke uvanlig at ungdommer i grunnskolen ikke gjør som DU sier, og at det har blitt malt et uriktig bilde av guttene, sier hun.

      For egen regning legger jeg til at kanskje det var et ungdommelig stunt?

      Ellers så er jeg enig med deg i at ungdommer med flerkulturell bakgrunn absolutt bør innordne seg vår kultur, Spesielt den uhemmede drikkekulturen, og nå siste årene med kokain. Starter gjerne festen på Torsdag, og avslutter Mandag formiddag. 😉

      1. Nå er vel strengt tatt ikke TV2, NRK, VG, Dagbladet & Nettavisen høyrepopulistiske nettsteder, og det samme gjelder vel de engelskspråkelige jeg frekventerer, som BBC og ABC News.. Når sant skal sies, har jeg, for det jeg kan huske, ikke besøkt noen høyrevridde nettsider bortsett fra å ha klikket inn på nå nedlagte ‘Reset’ en 3-4 ganger av ren nysgjerrighet. – Jeg vet ærlig talt ikke om noen flere slike sider engang, da jeg bestreber meg på å skille fakta fra formuleringer så godt som det går, og da er jo ikke akkurat formidlere som definerer seg ved å gå i den ene- eller den andre retning veien å gå, for å si det sånn! 😉
        Hva praksis i skolekantinen angår, er kilden ingen ringere enn meg selv, da jeg faktisk jobbet i kantinen på Stovner i en periode for noen år tilbake.
        – Ellers er nok de ungdommer du kjenner til åpenbart av en ganske annen karakter enn de jeg har erfaring med, både i jobb- og privat, har snarere vært så ordentlige/skikkelige at det er på vippepunktet mot det absurde! Og om en skal dra frem slike ‘billige’ argument, kan en jo på tilsvarende vis si at det angivelige kokain-/narkotikaproblemet ikke ville eksistert om det ikke var for disse innvandrergjengene som importerer- og ikke minst pusher dette her, så det blir rett og slett bare for dumt..

    2. Nettopp .. det var for dumt det skulle være. Det er denne til dels voldsomme stigmatisering enten det gjelder flerkulturelle eller ekte etniske norske ungdomer som var poenget. De er “alle” enten kvinnehatere og terrorister for den første gruppen, eller narkomane. for den andre. Når det gjelder såkalte alternative medier, visste jeg at det ikke er der du orienterer deg om det rådende verdensbilde. Det er du for intelligent til. Et lite tips. om du vil bli oppdatert om alternative medier er det bare å sjekke din bloggvenns inlegg her forleden.. Der får du en god oversikt. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg