Takke faen for fremmedfrykten!!

Fremmedfrykt.. Et begrep like negativt ladet- og like stigmatisk som rasismebegrepet, og dermed en likeså effektfull ‘merkelapp’ når det kommer til hersketeknikker. 

Men der ‘rasist/rasisme’ -begrepet gir assosiasjoner til ondsinnethet, er ‘fremmedfrykt’ et begrep som henviser til en uvitenhet, i betydningen en som er litt ‘enkel, for å si det sånn.. For mitt vedkommende, har det aldri en gang slått meg å bry meg med rasismebegrepet. Men ‘fremmedfrykt’, skurret faktisk litt, sånn umiddelbart etter det ble betyttet mot meg første gang. – Hvilket var ensbetydende med at nysgjerrigheten tok overhånd, for dette her var en interessant greie jeg måtte til bunns i!.. 

 

Anbefaler også Har ytringsfriheten blitt for kostbar io praksis?Dette er islamisering!

 

Nå ble imidlertid dette ‘hvorfor’ besvart på null-tid, da det kun var å foreta en kjapp runde av ‘assosiasjonsleken’ (altså, hva slags person/personlighetstrekk er det første som slår deg når du hører det respektive ordet), så var det i boks. For en grubler på toppnivå, som vanligvis geskjeftiger seg med sånt som å utarbeide plausible hypoteser som støtter opp under et ‘the big bounce’ kontra ‘the big bang’ hva universets livsløp angår, for ikke snakke om vitenskapelige holdepunkter for bevissthetens fortsatte eksistens etter (den legemlige) døden, er jo sånt spom dette for peanuts å regne;

For mitt vedkommende, oppleves det (absurd nok) som en større fornærmelse å bli avskrevet som enfoldig, eller for å si det på godt norsk; Dum i hodet, skyldig i IQ, blåst i hjernen, sprengt i toppetasjen, osv. enn å bli stemplet som kynisk i gitte situasjoner..  Men for all del.. Etter å ha foretatt den nevnte fem-minutters selvransakningen, så kunne jeg faktisk konkludere med at de som måtte mene jeg er rammet av fremmedfrykt i det minste har rett i sin påstand ut i fra en felles forståelse av begrepet! Rasismekortet har ingen effekt what so ever for muitt vedkommende, da jeg er helt på det rene med hva jeg mener og står for, så hvorvidt dette måtte falle inn under rasismebegrepet hos enkelte er noe jeg, for atter igjen å uttrykke meg på godt norsk; Driter langflatt i.

Om valget av forsøkt fornærmelse og/eller hersketeknikk i et likeså fåfengt forsøk på å sette meg på plass derimot faller på fremmedfrykt, så bommer de i det minste kun på denne referansen til at dette skal være en negativ som vitner om uvitenhet. For at jeg har iboende en fremmedfrykt, er en egenskap jeg verdsetter høyt, i det dette er en del av den totale ‘pakken av egenskaper som gjør meg til det man refererer til som ‘street-smart; Hvilket kort fortalt er ensbetydende med evnen til på passe på seg selv. Jeg er m.a.o blant de som viser seg å ha en medfødt evne til vite hvordan en skal forholde seg i gitte situasjoner og settinger for å unngå farer.. Det er nemlig flerfoldige eksempler på situasjoner der jeg instinktivt har visst jeg må håndtere sånn og slik for å unngå fare. Hva som ville skjedd dersom jeg hadde handlet annerledes vil en jo (gudsjelov) aldri få vite. Alt en kan si i så måte, er at det ifølge statistikken øker sjansen for fatale konsekvenser betraktelig  dersom så er tilfelle.. Men det er i det minste én episode som jeg opplevde som 17 åring der jeg etter alt å dømme ville blitt utsatt for en overfallsvoldtekt dersom jeg ikke hadde benyttet det anslagsvis ene sekundet jeg hadde til rådighet da denne mannen brått spratt frem fra å ha skjult seg bak et buskass helt opptil veibanen og grep tak i armen min, til å røske ned glidelåsen og droppe treningsbagen, for så å sette avgårde mens han ble stående igjen med bare jakken. Jeg husker jeg brølte til venninnen min at hun skulle slippe bagen og løpe midt i veien for å øke avstanden til sideveiene. Dette var nemlifg en sånn vei der det fantes snarveier igjennom enkelte hageområder for så å komme ut lenger fremme via en sidevei. Jeg fikk på ett eller annet vis med meg at han smatt inn et sted, uten at jeg visste hvorvidt dette var en av disse eller om det var for å fortsette jakten, for den saks skyld. Men non the less spratt han nok en gang ut fra siden, men uten å lykkes denne gangen heller, da han selvsagt antok at vi ville løpe langs fortauet for så å kunne løpe inn til det første og beste huset som var nær nok hovedveien. Her komles imidlert\id alt av hukommelse ut inntil vi befinner oss hjemme hos kjæresten til venninnen min.. Dette var en familie jeg også kjente godt, da kjæresten og søsknene hans også drev friidrett, og foreldrene var aktive i trenerroller, styre og stell, så dette var heldigvis et sted jeg kunne føle meg trygg og ivaretatt på samme vis som henne, for i det de voksne kommer oss i møte, så kommer også reaksjonen på det vi har opplevd.. Og det er da jeg får vite at jeg instinktivt har reddet oss ut av denne situasjonen..

 

 

Denne episoden, markerer et slags skille for mitt vedkommende, i det jeg ble bevisst på hvor livsviktig det er å kunne utvise handlekraft, så vel som det å instinktivt foreta de rette valgene når faren oppstår, så vel som for å unngå å sette seg i farlige situasjoner. Og utviklingen har dessverre tatt en retning som innebærer at Norge hvert eneste år får et tilskudd pålydende flere tusen mennesker, -fortrinnsvis menn, hvis kulturelle bakgrunn og mind-set innebærer at de utgjør en fare for norske jenter/kvinner. Dette viser seg i praksis igjen og igjen, men er et faktum dagens politisk korrekte rammer ikke tillater en å anerkjenne, slik at de som måtte våge seg frempå, dermed blir bragt til taushet ved ghjelp av å benytte seg av de stigmaer som følger utbryterne av de nevnte rammer som hersketeknikker for enten å bringe vedkommende til taushet, eller undergrave/klatterliggjøre vedkommendes argumenter.

Fra mitt ståsted, er det imidlertid ubegripelig at så mange på ett eller annet vis klarer å overse alle de hendelser og handlinger som gjør det så åpenbart at det er enkelte kulturer som bare ikke lar seg forene! Om jeg ikke hadde vært velsignet med en diose av den urettmessig negativt ladede fremmedfrykten, ville det heller ikke stått noe i veien for at også jeg føyde meg inn i rekken av svorne ‘antirasister’ som like gjerne kunne latt seg sjarmere av en tilsynelatende førsteklasses herremann hvis kulturelle bakgrunn tilfeldigvis hadde sin tilhørighet i områder som midtøsten og nord-Afrika. Ergo ville det heller ikke stått noe i veien for at jeg hadde rotet meg inn i et helvete av et forhold.. Likeså anser jeg min fremmedfrykt for ubetalelig i det den avstedkommer med vissheten om at det slettes ikke er fritt frem for meg å gå alene ut i de små timer i- og rundt ‘innvandrerblokkene’ i Oslos drabantbyer.. Videre, gir denne frykten meg evnen til å innse at det er enkelte innvandrergrupper som dessverre bare vil være til skade for landet, liksom jeg også er på det rene med at dette kun gjelder menn, og at jeg heller i retning av noe så ekstremt som en kjønnssegregering i den betydning at det kun burde blitt tatt inn kvinner fra de respektive områdene, både i hht å redde de fra det helvetet av et liv de er dømt til å leve som sine ektemenns eiendeler, og at kvinnene ikke står for noe av den ødeleggelsen som begås av menn av de respektive herkomster..

Jeg er fullstendig klar over at det som fremkommer i dette innlegget innebærer å banne i kirken på et vis som knapt noen gang er blitt gjort. Tilsvarende, er jeg på det rene med at dette er elementer store deler av befolkningen nekter å vedkjenne seg. Men like fullt er det dessverre en kjensgjerning, hvorpå de av oss som har det i oss å ikke la oss affisere av de forsøk på knebling som måtte komme, har et samfunnsansvar bestående av å si det de kneblede ikke makter.. Til alle tider, har det vært NOEN som har måttet gå i bresjen for at vi har kommet hit vi er i dag, og i dette er dessverre et av vår tids anliggende hvor disse NOEN beklageligvis inkluderer meg, -og muligens deg…

4 kommentarer
      1. Nei, IS -kvinnene vil jeg da vitterlig ikke at skal hentes tilbake! De jeg refererer til her, er de som aldri er gitt noe annet lodd i livet enn å være annenmanns eiendom i betydningen en ‘død’ ting som kan behandles etter eget forgodtbefinnende.. – Slik som hun venninnen deres som rømte etter å ha blitt giftet bort til en sånn skikkelig drittsekk.. 😉

          1. Ja, ikke sant., Hva med å sette inn litt ressurser på å hjelpe slike tilfeller som er i livsfare pga andres crap, i stedet for de som selv støtter opp under den shit-load’en som etterhvert slår tilbake på de! Jeg mener.. Å ta inn krigsflyktninger fra krigen mot terror, altså den som utspant seg i Irak & Afghanistan, er jo akkurat det samme som om vi hadde tatt inn vekterne og legestanden fra konsentrasjonsleirene som hadde vett nok til å rømme åstedet før de allierte kom, -for ikke snakke om de som kjempet mot de allierte styrkene på de norske slagmarker! For delv om denne krigen ikke foregikk på norsk jord, var det like forbannet en krig der Norge deltok som en del av forsvarsalliansen NATO, grunnet angrepet 11.09 2001 pr. def. var et angrep på USA! Det er m.a.o en fullstendig absurd politikk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg