The virus of Oz!

Allerede i småbarnsalderen hadde mine foreldre sørget for at jeg var fullstendig inneforstått med at slikt som hekser og trollmenn kun fantes i eventyrenes verden. Etterhvert som jeg vokste til, ble denne innsikten i hht hva som er mulig utvidet, slik at jeg selv fikk evnen til å skille ‘facts from fiction’ i en verden der eventyrfortellingene så alt for ofte blir servert en som sannheter.  Grunnlaget for denne evnen, var vissheten om at de begrensninger som foreligger i hht hva som kan være mulig, enten består av logiske brister, altså paradoks, eller de ultimate rammebetingelser; Nemlig de som settes av naturen selv. Jeg har imidlertid levd i den tro at denne viten var allmenn inntil den dagen viruset SARS-CoV-2, på folkemunne kjent under betegnelsen COVID-19,  krysset grensen til Norge for 2 1/2 år siden. Overraskelsen, og ikke minst frustrasjonen var dermed ubeskrivelig i det jeg nå kunne bevitne hvordan et massivt flertall av mine medmennesker ikke engang utviste et minstemål av denne evnen i hht å kunne resonnere seg frem til hva som rett og slett ikke kunne la seg gjennomføre for en så til de grader primitiv livsform som virus.. 

 

Skolegutten Nor hevder sin rett til ikke å la seg injisere av unødvendig vaksine! 

 

Igjennom dagens oppslag på TV2.no, får vi en direkte henvisning til hvor det bærer; Hvilket jeg senest reflekterte over i innlegget Vil de klare å lure mange nok? for en halvannen ukes tid siden. I det respektive oppslaget, får vi altså et særs uønsket gjensyn med atter en forevigelse av assisterende helsedirektør Espen Nakstad i sin sedvanlige depressive positur (det må da for pokker være på tide å få en fungerende direktør på banen i denne virksomheten! – For assisterende direktør fungerer iallefall ikke!) – Bare synet av denne fullstendig gledesløse- på grensen til sjelløse fremtoningen er nok for at jeg kjenner på en murrende kvalme parallelt med at en fysisk kan kjenne det en måtte ha klart å tilegne seg av sinnets munterhet igjennom disse månedene i frihet siver ut som på et punktert hjul.. 

I det jeg, borderline motvillig, klikker inn og begynner å lese, trigges, heldigvis, må det vel være lov å si, en harme som tar av for det verste av den uvelhet, frustrasjon og uro som avstedkommer en slik indikasjon på helvetes snarlige gjenopprettelse. For her blir det nemlig klart at de også denne runden vil opptre som om virusets biologi er menneskeheten fullstendig fremmed, og fortier dermed det faktum at man allerede i det et virus oppstår vil kunne si nøyaktig i hvilken retning dette vil utvikle seg i form av de mutasjoner som vil avstedkomme fra den respektive originalen. Når Nakstad og de øvrige innen FHI og styresmakter forøvrig tydelig gir uttrykk for at de er fullstendig uvitende om hvilke egenskaper som vil avstedkomme disse nye variantene, så vet jeg jo, med 100% sikkerhet at dette ikke er sant! For som nevnt innledningsvis, så setter naturen ubrytelige, absolutte grenser for hva som er mulig. – Og hva virus av den typen C19 har sin tilhørighet (altså luftbåren dråpesmitte med kort inkubasjonstid) angår, så er en mutasjon i følge de Darwinistiske prinsipper om artens overlevelse pokka nødt til å inneha følgende to modifikasjoner vs. sin forgjenger for å kunne vinne frem;

 

 

A) MILDERE sykdomsforløp, -hvilket altså er synonymt med lavere risiko for alvorlig sykdom og ikke minst død, og

B)  Økt smittbarhet (hvilket i gitte tilfeller faktisk kan avstedkomme fra at den ovenfor nevnte betingelse er innfridd, og derav ingen absolutt betingelse må ligge i viruset selv)

Men non the less, så er det faktisk den andre betingelsen som utgjør det springende punktet her; For det er nemlig å utvide reportoaret mht nye vertsorganismer som er cluet for at en virusart skal sikre sin overlevelse. Årsaken til at den reduserte sykdomshissigheten er en betingelse for at en virusmutasjon skal kunne ta over, er helt enkelt at en vert som er sengeliggende i mer eller mindre isolasjon infeksjonsperioden igjennom innebærer at det vil være særs få potensielle verter i vedkommendes nærhet viruset kan overføres til! Virus av C19 sitt slag vil derfor være naturbestemt å følge en utvikling mot et sykdomsbilde tilsvarende en forkjølelse. Dette fordi et slikt sykdomsbilde innebærer en oppegående vert, hvilket dermed innebærer at denne hoster og nyser ut virusets avkom på søken etter nye vertsorganismer å infisere på steder der det faktisk er mottakere å overføre smitten til!

Men dette er jo utrolig nok så langt i fra det mest graverende av umuligheter vi er blitt servert hva dette viruset angår. For mens det ovenfornevnte faktum i det minste krever at en er blant det mindretall som ikke bare ukritisk dilter etter bjellekua, men seg bryet med å foreta en og annen stikkprøve der en sjekker de opplysninger som gis opp mot de vitenskapelige fakta som foreligger.

Langt mer graverende (en skulle nå vitterlig ikke tro det skulle være mulig å oppnå ‘langt mer graverende’ med dette som utgangspunkt, men den menneskelige lavpannetheten er tilnærmet grenseløs) .er det når vi gang på gang på gang på gang opplever såkalte tilfeldigheter som er så absurd spot on at de, for å kunne skje fullest ville vært betinget av at viruset hadde tilegnet seg evnen til avansert strategisk planlegging! Og som om dette ikke var surrealistisk nok, så har det også en greie med at diverse elementer innkluderes- og ekskluderes som foreliggende fakta alt ettersom!

Som forutsagt i innlegget Ble COVID drept i krigen? allerede ved gjenåpningen, hvor jeg reflekterer rundt det faktum at COVID praktisk talt opphørte å eksistere på dagen da Russland gikk til angrep på Ukraina. Her la jeg nemlig til grunn at viruset ville få sin tilbakekomst i det øyeblikk krigen potensielt ville ta slutt/miste grepet som skremselsfaktor på folk. – Og jeg kan jo ikke annet si enn at det er ytterst påtagelig at vi nå bevitner at viruset begynner å rasle med sablene igjen i det samme momanget det skjer en betydelig reduksjon i krigsreportasjer med ditto dommedagsprofetier i så måte! Følgelig, har jeg altså beviselig gitt en detaljert forutsigelse av fremtiden! Her ville det jo vært himla greit dersom denne klarsyntheten hadde vært grunnet i en sådan uforklarlig evne til å se inn i fremtiden, da det jeg her kan vise til skulle kvalifisere til en særs innbringhende egenskap. – Men den gang ei, altså… Jeg har fremdeles ikke stort annet å skilte med enn en greit velutviklet evne i hht dette med årsak og virkning..

 

 

Jeg får fremdeles frysninger når jeg tenker tilbake på det paradokset som først gjorde meg oppmerksom på at noe var alvorlig galt fatt, og ikke ‘bare’ et massehysteri hvorav dette nye virusets dødelighet ble blåst smått ut av proposjoner.. Saken var nemlig den at jeg, i forbindelse med en siste fest før den lock-down som fant sted rundt posketider i 2020 med vitende og vilje utsatte meg selv for denne smitten i den hensikt å bli ferdig med det, siden vi uansett facet et par uker med husarrest. På den tiden, ble det nemlig fremdeles annonsert etter naturlig immune for at disse skulle melde seg som donorer av blodplastma i forbindelse med arbeidet for å utvikle en vaksine, så da dagene gikk, og jeg fremdeles ikke hadde opplevd så mye som et hark som følge av dette viruset jeg visste jeg måtte ha blitt infisert av, så meldte jeg meg selvsagt til tjeneste for dette formålet.  Nå skulle det imidlertid vise seg at de hadde fått inn nok donasjioner, og derav ikke noe behov for meg. Men dette her gjorde meg nok antagelig mer bevisst på dette med at naturlig immunitet, i betydningen at en ikke blir syk av viruset, foreligger, ikke minst fordi jeg syntes det var interessant å lese at vaksinen besto av å føre en kopi av den genkoden jeg var blant de som satt på inn i mottakerens DNA ved hjelp av et konstig fremstilt RNA. For å være ærlig, så gav det en litt sånn følelse av å være spesiell, hvor nedrig det enn må høres..

Men ikke desto mindre, er det nettopp dette fakta som skulle resultere i at også tilliten til vaksinen skulle gå fløyten, i det man ved ferdigstilte vaksiner gikk beinhardt ut med at også naturlig immune skulle la seg injisere, med den fullstendig absurde begrunnelse at vaksinen skulle redusere smittbarheten. Her så jeg paradokset umiddelbart, da en replika av noe ALDRI kan avstedkomme med flere/andre egenskaper enn de som følger originalen! Så spørsmålet som da naturligvis reiste seg hos meg, var hvorfor i heiteste de på død og liv jeg da etter sigende skulle injiseres med en kopi av den koden jeg selv vitterlig satt på originalen til!?

 

 

Ergo tilsa all logikk at det også måtte være ilagt noe annet i dette RNA’et som skulle fraktes inn i DNA’et mitt! For all del, her kan det selvsagt være jeg tar feil. Men det er rett og slett en sjanse jeg aldri i livet kunne funnet på å ta, -og ihvertfall  ikke med alle de andre logiske brister, paradoks og umuligheter som poppet opp som paddehatter!

Nå er jeg igjen stilt ovenfor en situasjon der jeg er livredd for at skremselspropagandaen som nå står på trappene til å bli de respektive maktinstansers mulighet til kanskje å få skviset inn en lock-down periode til. En periode der alt jeg kan gjøre er å klamre meg fast i et håp om at de ikke vil greie å få med seg en stor nok andel av befolkningen til at planene lar seg gjennomføre, slik at vi kan få en ende på dette helvetet..

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg