Tror du meg nå!??

I nærmere 2 1/2 år har jeg etter beste evne forsøkt å få folk til å åpne øynene for det skred av selvmotsigelser, paradox og logiske brister vi er blitt servert i COVID-19 -anliggende.  TV2.no kjører i dag sitt første C19 -.oppslag på ukesvis, hvilket ikke bare indikerer at ballen snarere legges på is enn død i hht mine spekulasjoner i innlegget COVID-19s arvtager, men som også skulle vise seg å inneholde den reneste gavepakke m.h.t å kunne vise til konkrete tilfelle hvor de respektive misligheter finner sted..

 

 

Selv om det er et betydelig større gehør nå enn hva det var tidligere, hvor det lenge føltes som å snakke til en ugjennomtrengelig vegg, er det fremdeles en i overmåte stor del av befolkningen som tar alt de får servert fra offentligheten for god fisk, og i det hele tatt bare dilter etter ‘bjellekua’. Her skal det sies at jeg ville gitt fullstendig blaffen i om folk aldri så mye valgte å gå igjennom livet som tankeløse zombier om det ikke var for at jeg er livredd dette vil bli vår urovekkende nært forestående undergang..Når en ser på de dramatiske endringene i hverdagen vi har fått kastet på oss de siste 2 1/2 årene i form av COVID og den absurde prisøkningen, så er folk faktisk pokka nødt til å åpne for muligheten for at realiteten ikke stemmer overrens med det virkelighetsbildet vi serveres; Vi er m.a.o nødt til å åpne for muligheten for at også norske styresmakter kan ha skjulte agenda, og i det hele tatt slikt som i utgangspunktet syntes fullstendig absurd..

Jeg har imidlertid full forståelse for at dette sitter lengre inne hos folk flest enn hos slike som meg, hvor det ikke står om en vesentlig del av mitt virkelighetsbilde. At jeg aldri har hatt denne bunnløse tilliten, hverken til masseoppfatninger, styresmakter eller gitte sannheter, gjør det selvsagt vesentlig lettere å åpne for at det umulige kan være mulig, for å si det sånn. Men når det er sagt, så kommer vi nødvendigvis til et punkt der det som utspiller seg er såpass graverende at en må kunne forvente at et noenlunde oppegående individ ‘wakes up and smells the coffee’. I C19 -anliggende, kan jeg dermed ikke si annet enn at det har rådet- og i stor grad fremdeles råder en regelrett virkelighetsfornektelse.

 

 

Erfaringene i løpet av denne perioden har lært meg at virkelighetsfornektelsen som råder er så altoverskyggende hos mange at heller ikke konkrete henvisninger til selvmotsigelser osv vil nå inn. Men ikke desto mindre, sitter jeg altså her med et lønnlig håp om å kunne trenge igjennom barriæren hos noen!..

Greia er nemlig at jeg, for en snau måned siden, snarere bestemt den 22 juli, utkom med innlegget Oversettelse fra propaganda til norsk der jeg tok for meg de siste uttalelsene fra assisterende helsedirektør Espen Nakstad, som var reinspikket skremselspropaganda. På den tiden, var den uttalte virkeligheten fremdeles bestående av den nært forestående smitteeksplosjon som nevnt innledningsvis er utsatt på ubestemt tid.. I den forbindelse, siterte jeg nemlig den godeste herr Nakstad på følgende uttalelse;

 Mange har ment at koronaviruset etter hvert ville bli mer som et influensavirus, som i hovedsak sprer seg på vinteren…”

[meg] “Det som fester seg hos leseren her, er første delsetning, hvor formuleringen tilsier et underforstått budskap om at disse ‘mange’ har tatt feil, og at det derav slettes ikke utvikler seg i retning av et standard forkjølelses/influensavirus, men snarere anything but. Men oversatt til norsk, er det som opplyses i denne artikkelen at dette atypiske ved C19 er noe så inn i granskauen banalt som at den regjerende virusversjonen avviker fra ordinære ‘flu’-virus ved at det har vist seg svært så smittbart sommerstid. – For høysesongen for ‘flu’-virus er jo nemlig vinterstid, må vite!”

Til paradoksal sammenligning, går nemlig det samme folkehelseinstituttet ut med følgende uttalelse i dagens oppslag:

“Dessuten går vi inn i en periode der årstidene spiller mer på lag med viruset enn samfunnet.

– Det er nok litt sesongeffekt ved viruset, så vi kan nok få en ny bølge ut i november eller desember”, sier Aavitsland.

 

 

Og for de som eventuelt måtte argumentere at denne uttalelsen jo er fremmet av Aavitsland, og ikke Espen Nakstad, så kan også den ballen legges død i form av at den godeste dommedagsprofeten backet opp under Aavitsland artikkelen igjennom, for så at den siste spikeren settes i den berømmelige kisten ved følgende tilføyelse;

“Nakstad er enig”.

Liksom 2+2, iallefall så vidt meg bekjent, fremdeles er 4, så blir summen av disse to utspillene dermed en avkreftelse av  koronavirusets angivelige sommerpreferanser som overrasket den godeste assisterende helsedirektør så til de grader 4 uker tilbake.  Med andre ord, foreligger ikke denne usammenlignbare forskjellen som er grunnet i de vinterprefeanser som råde hos ordinære influensavirus, slik at herr Nakstad dermed burde kunne trekke et lettelsens sukk over at det allikevel er så at C19 mutterer i hht de rådende naturlover, og derav faktisk ER blitt tilsvarende hva som i verste fall innebærer en tredagersinfluensa! Men av en eller annen grunn, tror jeg neppe så er tilfelle..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg