Truet med anmeldelse!!

 Jeg var fullt forberedt på at innlegget, Dette er ikke greit!, hvor jeg uttrykte min mening angående norske styresmakters donasjon av 700 000 vaksiner i relativt krasse ordlag ville føre til en viss stå-hei, for å si det sånn, men at det skulle føre til anklager om oppfordring til oppvigleri er langt i overkant av hva jeg hadde kunnet se for meg i min villeste fantasi!.. 

 

 

I det jeg bare skulle inn å sjekke mailen min i full fart etter å ha skippet av gårde mitt siste innlegg og svart på kommentarer, står jeg ovenfor et av mitt livs største sjokk! Her har det nemlig kommet en mail fra en Ola Smaalenene fra Viken fylkeskommune, hvor jeg i klare ordlag blir pålagt å fjerne nevnte blogginnlegg i hht mulig brudd på Straffeloven § 140, da dette visstnok er å anse som en oppfordring til oppvigleri!

Det kommer vel neppe som noen overraskelse at de påfølgene timene forløp seg som i en slags transetilstand, hvor jeg var nærmest lammet av sjokk.. Men gudsjelov gjenvant jeg relativt raskt såpass med sans og samling at jeg fikk ringt advokat Svein Holden, som er en gammel treningskammerat av meg, for her ble det gjort klinkende klart at dette såvisst ikke var noe overtramp fra min side, men en offentlig myndighetspersons forsøk på å sensurere en helt legitim meningsytring!

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke akkurat var overstadig høy i hatten i det jeg lot meg overtale til å la innlegget bli stående etter å ha mottatt en trussel om anmeldelse av en offentlig jurist. Men det tok imidlertid ikke mer enn en drøy time før Svein ringte tilbake med en klar oppfordring om at innlegget ble stående, samt kunne fortelle at vedkommende som sto bak trusselen faktisk ligger ganske dårlig an..

Altså.. Her er det drama på høyeste nivå, så følg med neste episode!!

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg